Η Wizz Air επέστρεψε στα κέρδη το περασμένο οικονομικό έτος, παρά το γεγονός ότι είχε καθηλώσει 45 αεροσκάφη στα τέλη Μαρτίου λόγω προβλημάτων κινητήρα.

Το σύνολο που εμπλέκεται λόγω ανάκλησης κινητήρων Pratt & Whitney GTF αποκαλύφθηκε σε μια ενημέρωση συναλλαγών για το οικονομικό έτος έως τις 31 Μαρτίου.

Ο ουγγρικός αερομεταφορέας είπε ότι διέθετε 40 εφεδρικούς κινητήρες που υποστηρίζουν τις μετακινήσεις από αεροσκάφη Airbus.

«Οι υποθέσεις σχετικά με τις αφαιρέσεις κινητήρων GTF που κοινοποιήθηκαν στο παρελθόν παραμένουν αμετάβλητες», δήλωσε η Wizz Air.

Η αεροπορική εταιρεία παρέλαβε 39 νέα A321neo μέσα σε 12 μήνες για να δώσει μέγεθος στόλου 206 αεροσκαφών από τις 31 Μαρτίου.

Η Wizz Air συνεχίζει να εκτελεί πτήσεις προς το Ισραήλ, αλλά είπε ότι παρακολουθεί στενά την κατάσταση ασφαλείας στη χώρα.

Τα καθαρά έσοδα της τάξης των 350 εκατ. ευρώ έως 370 εκατ. ευρώ αναμένεται να δηλωθούν για το οικονομικό έτος 2023-24, σύμφωνα με τις κατευθυντήριες γραμμές.

Τα συνολικά έσοδα προβλέπεται να κυμαίνονται από 5.050 έως 5.100 εκατ. ευρώ «αντανακλώντας ισχυρότερα έσοδα και τιμολόγηση εισιτηρίων, εν μέρει αντισταθμισμένα από πιο ήπιες επικουρικές ενέργειες στο δεύτερο εξάμηνο ως αποτέλεσμα του συνδυασμού των επιπτώσεων που σχετίζονται με το δίκτυο από γεωπολιτικά γεγονότα και της συνεπαγόμενης χωρητικότητας σύντομων παραθύρων ανασύνταξη”.

Το έτος «υποστηρίχτηκε από τη διαρκή ζήτηση για αεροπορικά ταξίδια και την ενεργή διαχείριση των συνεχιζόμενων εξωτερικών θεμάτων, συμπεριλαμβανομένης της ανάκλησης κινητήρα GTF και του πολέμου Ισραήλ-Χαμάς».

Τα αποτελέσματα ολόκληρου του έτους θα ανακοινωθούν στις 23 Μαΐου.

Η συνολική χωρητικότητα αναμένεται να είναι «περίπου σταθερή» από έτος σε έτος για το οικονομικό έτος 2024-25.

Ο αερομεταφορέας «διαπραγματεύεται θετικά το καλοκαίρι του 2024 με τους συντελεστές φορτίου πωλήσεων και τις τιμές να κινούνται υψηλότερα από έτος σε έτος κατά τα δύο πρώτα δημοσιονομικά τρίμηνα».

Ο διευθύνων σύμβουλος Jozsef Varadi δήλωσε: «Φέτος είδαμε μια συνέχιση της αύξησης της ζήτησης επιβατών για αεροπορικά ταξίδια που ξεκίνησε αμέσως μετά την πανδημία.

«Ενώ η Wizz Air επωφελήθηκε από αυτή τη διαρκή ζήτηση και ανέφερε αριθμούς επιβατών ρεκόρ καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους, μετριάσαμε επίσης νέες προκλήσεις, συμπεριλαμβανομένου ενός περαιτέρω κύματος γεωπολιτικών αναταραχών, της ανάκλησης κινητήρων Pratt & Whitney GTF και των διαταραχών στον έλεγχο εναέριας κυκλοφορίας.

«Παρόλα αυτά, η κίνηση αυξήθηκε σταθερά κατά τη διάρκεια του έτους και η Wizz Air επέστρεψε στην κερδοφορία στο F24.

«Αυτή η απόδοση είναι απόδειξη του στιβαρού και ευέλικτου μοντέλου λειτουργίας μας που μας επιτρέπει να αντέχουμε τις πιέσεις, ενώ ταυτόχρονα ελέγχουμε το κόστος και διατηρούμε μια αμείλικτη εστίαση στην ανάπτυξη».