Η Ομοσπονδία Φορτηγών Αυτοκινητιστών Ελλάδος (ΟΦΑΕ), εξέδωσε ανακοίνωση, την οποία απέστειλε στα πολιτικά κόμματα, σχετικά με τα προβλήματα που αντιμετωπίζει ο κλάδος.
Αναλυτικά το κείμενο της επιστολής:
«Το σημαντικότερο ίσως πρόβλημα που αντιμετωπίζουν οι Έλληνες μεταφορείς είναι ο ανταγωνισμός. Αν και είναι μέλη της ΕΕ, εντούτοις δεν λειτουργούν ισότιμα με τους συναδέλφους αυτοκινητιστές των υπολοίπων χωρών. Οι συνθήκες για την μεταφορά είναι ιδιαίτερα δυσμενείς για τους Έλληνες μεταφορείς με αποτέλεσμα να επιβαρύνεται σημαντικά το κόστος.
Σε αυτό σημαντικό ρόλο διαδραματίζουν οι εξής παράγοντες:
Κόστος ασφάλειας: Τα ασφάλιστρα για την κάλυψη αστικής ευθύνης προς τρίτους από την κυκλοφορία φορτηγού στην Ελλάδα για απλή ασφάλιση και όχι μικτή (full Casco) στην χαμηλότερη κατηγορία κοστίζει πάνω από 5.000 ευρώ τον χρόνο ενώ στις υπόλοιπες χώρες της Ε.Ε. οι τιμές ασφαλίστρων είναι πολύ χαμηλότερες. Για παράδειγμα στη Βουλγαρία μια μικτή ασφάλεια κοστίζει 600 ευρώ το χρόνο, στη Ρουμανία 700 ευρώ.
Πετρέλαιο: Σε μία εποχή που η τιμή του πετρελαίου έχει φτάσει στα ύψη, ανεβάζοντας κατακόρυφα τα έξοδα μεταφοράς, χωρίς αυτό να αυξάνει και το κόμιστρο, η Πολιτεία δίνει «κίνητρα» στους ξένους μεταφορείς. Είναι αδιανόητο να δίνεται αφορολόγητο πετρέλαιο από τα Καταστήματα Αφορολόγητων Ειδών (ΚΑΕ) στα σύνορα της Ελλάδος, για όσους ξένους οδηγούς βγαίνουν από την χώρα, ενώ δεν συμβαίνει το ίδιο για τους Έλληνες. Επίσης οι Τούρκοι συνάδελφοι πριν εισέλθουν στην Ελλάδα έχουν την δυνατότητα να προμηθευτούν πετρέλαιο σε υποπλασίες τιμές από ότι κοστίζει στην Ελλάδα. Γίνεται αντιληπτό ότι οι συνθήκες ανταγωνισμού νοθεύονται με πρώτο «θύμα» την ελληνική οικονομία και δεύτερο τους Έλληνες μεταφορείς. «Πού είναι ο Υπουργός Οικονομικών;»
Μεταφορές προς και από Ιταλία: Στην Ελλάδα επικρατεί ένα ιδιότυπο καθεστώς στις μεταφορές εμπορευμάτων με φορτηγά από τα λιμάνια της Πάτρας και της Ηγουμενίτσας προς την Ιταλία και το αντίστροφο. Οι χρεώσεις σε Έλληνες μεταφορείς είναι κατά πολύ υψηλότερες σε σχέση με αυτές των ξένων συναδέλφων, χωρίς να υπάρχει κάποια ιδιαίτερα τεκμηριωμένη αιτία. Παρά τις συνεχείς οχλήσεις προς τους παράγοντες της Πολιτείας, εντούτοις το πρόβλημα παραμένει.
«Μετανάστευση» φορτηγών: Τα τελευταία χρόνια παρατηρείται το φαινόμενο κάποιοι ιδιοκτήτες φορτηγών να μεταφέρουν τις έδρες τους, κυρίως στην Βουλγαρία. Η εξέλιξη αυτή έχει ως συνέπεια να «φεύγουν» εκατομμύρια ευρώ, εκτός Ελλάδος. Η ΟΦΑΕ ζητάει, να ενταθούν οι έλεγχοι σε φορτηγά άλλων χωρών, που κυκλοφορούν στην ελληνική επικράτεια. Στόχος των ελέγχων θα πρέπει να είναι η ασφάλεια στους αυτοκινητόδρομους, αλλά και η έννομος τάξη, αφού οχήματα είναι ανασφάλιστα και πολλοί οδηγοί επίσης εργάζονται ανασφάλιστοι, τα οχήματα είναι σε αθλία κατάσταση χωρίς ΚΤΕΟ από τη χώρα ταξινόμησης του οχήματος και πολλές φορές χωρίς να έχουν τις απαραίτητες προϋποθέσεις ασφαλούς διέλευσης – νομιμοποίηση μεταφοράς και νομιμοποίηση οχήματος.
Επίσης, φορτηγά φορτώνουν εμπόρευμα με προορισμό Ρωσία ή Ιράν ή άλλη τρίτη χώρα και αντί να δηλώνουν στο τελωνείο τη χώρα προορισμού, μεταφέρουν το εμπόρευμα στη χώρα ταξινόμησης του φορτηγού και από τη χώρα τους κάνουν εξαγωγή προς την τρίτη χώρα προορισμού, το επονομαζόμενο Re-export.
Η ΟΦΑΕ ζητάει από την επόμενη κυβέρνηση και το νέο υπουργό Μεταφορών να σκύψει πάνω από τα προβλήματα του κλάδου και να προσπαθήσει να δώσει λύσεις. Αυτό είναι προς το συμφέρον της ελληνικής οικονομία, αφού καθημερινά χάνοντας δεκάδες εκατομμύρια ευρώ, σε μία περίοδο που το κράτος ζητάει έσοδα και ευελπιστεί σε ανάπτυξη».