Περισσότερες από 1.000 πτήσεις έχουν ακυρωθεί σε όλο τον κόσμο μέχρι στιγμής, σύμφωνα με την εταιρεία αεροπορικών αναλύσεων Cirium, λόγω των σοβαρών προβλημάτων που προκάλεσαν οι τεχνικές δυσλειτουργίες που έχουν προκύψει λόγω της διακοπής ων συστημάτων της Microsoft.
Ο αριθμός αυτός – προς το παρόν 1.078 – αναμένεται να αυξηθεί όσο περνούν οι ώρες και αυξάνονται οι επιπτώσεις.
Μεταξύ άλλων η εταιρία, αναφέρει ότι η σημερινή ημέρα επρόκειτο να είναι η πιο πολυσύχναστη για τις αναχωρήσεις πτήσεων στο Ηνωμένο Βασίλειο φέτος, με περισσότερες από 3.200 προγραμματισμένες – ο υψηλότερος αριθμός από τον Οκτώβριο του 2019.
- Ο επίσημος λογαριασμός X της Ryanair ενημέρωσε από σήμερα το πρωί όλους τους επιβάτες να φτάνουν στο αεροδρόμιο τουλάχιστον 3 ώρες πριν από την προγραμματισμένη ώρα αναχώρησης.
- Η KLM φαίνεται να είναι μία από τις χειρότερα πληγείσες ευρωπαϊκές αεροπορικές εταιρείες μέχρι στιγμής. Σύμφωνα με ανάρτηση στο Χ αναφέρει: “Η αεροπορική εταιρεία KLM δεν έχει καμία σχέση με τη διακοπή λειτουργίας. Εργαζόμαστε σκληρά για την επίλυση του προβλήματος. Μέχρι τότε, θα πρέπει να αναστείλουμε σε μεγάλο βαθμό τις δραστηριότητές μας.”
- Η Lufthansa φαίνεται να έχει επηρεαστεί λιγότερο από άλλες αεροπορικές εταιρείες προς το παρόν, με λίγες μόνο καθυστερήσεις και ακυρώσεις. Στην ιστοσελίδα της αναφέρεται: “Επί του παρόντος, η λειτουργία του προφίλ και της ανάκτησης κρατήσεων ενδέχεται να είναι περιορισμένη. Εργαζόμαστε για την εξεύρεση λύσης και ζητούμε συγγνώμη για την όποια αναστάτωση προκληθεί”.
- Η Vueling έγραψε μια ενημέρωση στα ισπανικά στο X: “Σας ενημερώνουμε ότι λόγω της παγκόσμιας διακοπής των υπολογιστικών συστημάτων, οι πτητικές μας λειτουργίες ενδέχεται να τροποποιηθούν. Εργαζόμαστε για να ελαχιστοποιήσουμε τον αντίκτυπο στους πελάτες μας. Εάν επηρεαστεί η πτήση σας, θα σας ενημερώσουμε μέσω email”.
Ευρωπαϊκά αεροδρόμια που έχουν πληγεί μέχρι στιγμής
Ακόμα και αν ένα αεροδρόμιο ή μια αεροπορική εταιρεία δεν επηρεάζεται άμεσα επί του παρόντος, είναι πιθανό να υπάρξουν αλυσιδωτές επιπτώσεις.
- Το αεροδρόμιο της Ζυρίχης αναφέρει ότι, εκτός εάν μια πτήση βρίσκεται ήδη στον αέρα, δεν θα επιτραπεί η προσγείωση άλλων αεροσκαφών στο αεροδρόμιο. “Το check-in πρέπει να γίνεται χειροκίνητα σε ορισμένες περιπτώσεις. Συνιστάται στους επιβάτες να ελέγχουν την κατάσταση της πτήσης τους με την αεροπορική τους εταιρεία”, τονίζεται στην ιστοσελίδα του.
- Τα αεροδρόμια της Ισπανίας διαχειρίζεται η AENA, η οποία με ανάρτηση στο X, νωρίτερα σήμερα το πρωί ενημέρωσε ότι υπάρχουν καθυστερήσεις: “Η Aena ανακτά ήδη ορισμένα από τα συστήματά της, αφού υπέστη τις συνέπειες ενός παγκόσμιου συμβάντος με υπολογιστές που επηρεάζει εταιρείες σε όλο τον κόσμο. Όλα τα αεροδρόμια είναι λειτουργικά, αλλά ορισμένες διαδικασίες πραγματοπιούνται πιο αργά”.
- Οι επιβάτες στο αεροδρόμιο της Ρώμης αντιμετωπίζουν μεγάλες ουρές
- Το αεροδρόμιο Χίθροου φαίνεται να επηρεάζεται λιγότερο από τα άλλα αεροδρόμια του Λονδίνου.
- Το αεροδρόμιο του Αμβούργου αντιμετωπίζει σοβαρά προβλήματα με τέσσερις αεροπορικές εταιρείες: Turkish Airlines, Eurowings, Ryanair και Vueling.
- Στο αεροδρόμιο της Φρανκφούρτης, οι πτήσεις προς το Βερολίνο ακυρώθηκαν για κάποιες ώρες, αλλά όλες οι άλλες λειτουργίες κανονικά.
- Το αεροδρόμιο Σίπχολ του Άμστερνταμ ανέφερε καθυστερήσεις. “Η διακοπή έχει αντίκτυπο στις πτήσεις από και προς το Σίπχολ”, δήλωσε εκπρόσωπος στο BBC, προσθέτοντας ότι δεν είναι ακόμη σαφές πόσες πτήσεις επηρεάζονται.
- Το αεροδρόμιο του Βερολίνου αναφέρει καθυστερήσεις στον έλεγχο, καθώς και μεγάλες ουρές στον τερματικό σταθμό 1.
- Την ίδια στιγή, στο αεροδρόμιο Στάνστεντ του Λονδίνου, ορισμένα check-in γίνονται χειροκίνητα, αλλά οι πτήσεις εξακολουθούν να εκτελούνται κανονικά. “Τα κύρια επιχειρησιακά μας συστήματα δεν επηρεάζονται αλλά ορισμένες υπηρεσίες μηχανημάτων πληρωμών λιανικής έχουν επηρεαστεί”, αναφέρει εκπρόσωπος.
- Το Γκάτγουικ ανήρτησε στο X: “Επηρεαζόμαστε από τα παγκόσμια προβλήματα της Microsoft, οπότε οι επιβάτες ενδέχεται να αντιμετωπίσουν κάποιες καθυστερήσεις κατά τον έλεγχο και τη διέλευση από τον έλεγχο ασφαλείας. Οι επιβάτες θα πρέπει να φτάσουν στην κανονική ώρα check-in. Ζητούμε συγγνώμη για την όποια ταλαιπωρία και εργαζόμαστε για την επίλυση του προβλήματος το συντομότερο δυνατό”.