Αρθρο σχετικά με τα προβλήματα που θα προκύψουν στις αεροπορικές εταιρείες ανά τον κόσμο λόγω του… τέλους του revenge travel δημοσιεύει το Bloomberg.

Πρόκειται για μια αντιστροφή σε σχέση με την εκρηκτική άνοδο μετά την πανδημία, όταν οι τιμές των εισιτηρίων εκτοξεύτηκαν στα ύψη, μιας και όλος ο κόσμος ήθελε να ταξιδέψει μια τάση που ονομάστηκε «revenge travel» (ταξίδια εκδίκησης).

Συγκεκριμένα, αναφέρεται πως , η United Airlines έγινε ο τελευταίος αερομεταφορέας που προειδοποίησε για αποδυνάμωση της κερδοφορίας, μετά τις αντίστοιχες προειδοποιήσεις των Alaska Airlines και Delta Air Lines που έκαναν λόγο για συγκρατημένες προοπτικές.

Μέρος της απαισιοδοξίας που επικρατεί στις ΗΠΑ έχει ήδη μεταφερθεί στην Ευρώπη και πέραν αυτής. Την περασμένη εβδομάδα, η Deutsche Lufthansa αναθεώρησε πτωτικά τις προοπτικές για τα κέρδη της το σύνολο του έτους, ενώ η Qatar Airways προειδοποίησε ότι η υψηλότερη χωρητικότητα στην αγορά ασκεί πίεση στους ναύλους.

Με τις ταξιδιωτικές τάσεις να ομαλοποιούνται, μετά από δύο χρόνια αύξησης του κόστους ζωής, οι καταναλωτές είναι λιγότερο πρόθυμοι να πληρώσουν αυξημένους ναύλους για να πάνε διακοπές και οι αεροπορικές εταιρείες με τη σειρά τους αναγκάζονται να κάνουν εκπτώσεις για να καλύψουν την επιπλέον χωρητικότητα θέσεων.

Στην Ευρώπη προστίθενται ζητήματα ελέγχου της εναέριας κυκλοφορίας και μισθολογικές διαμάχες σε αεροπορικές εταιρείες όπως η Aer Lingus, που δημιουργούν αναστάτωση στα δρομολόγια και αποτρέπουν τους ανθρώπους από το να πετάξουν. Η πλεονάζουσα χωρητικότητα αναδεικνύεται σε βασικό πρόβλημα για τις αεροπορικές εταιρείες, καθώς επαναφέρουν υπηρεσίες που είχαν σταματήσει λόγω της πανδημίας. Η Lufthansa αυξάνει τη χωρητικότητα πολύ γρήγορα, δήλωσε αυτή την εβδομάδα ο αναλυτής της Stifel Nicolaus & Co., Johannes Braun μετά την προειδοποίηση της γερμανικής εταιρείας.

«Το πρόβλημα είναι η τιμή», δήλωσε η Sheila Kahyaoglu, αναλύτρια αεροπορικών μεταφορών στην Jefferies, στην τηλεόραση του Bloomberg. «Οι αεροπορικές εταιρείες κατηγορούν την πλεονάζουσα χωρητικότητα και όχι την αδυναμία των καταναλωτών. Νομίζω ότι πρόκειται μάλλον για το δεύτερο παρά για το πρώτο».

Η συγκρατημένη διάθεση είναι ορατή στις αποδόσεις των μετοχών των αεροπορικών εταιρειών. Η Lufthansa έχει χάσει περίπου 27% φέτος, γεγονός που τη θέτει σε τροχιά για τη χειρότερη ετήσια απόδοση από το 2020. Η Air France-KLM τα έχει πάει ακόμη χειρότερα, σημειώνοντας πτώση 38% μέχρι στιγμής το 2024, καθώς οι γαλλικές θυγατρικές του ομίλου αεροπορικών εταιρειών αντιμετωπίζουν την τάση των ταξιδιωτών να αποφεύγουν το Παρίσι λόγω των Ολυμπιακών Αγώνων.