Η Ιαπωνία αποτελεί μία δυναμική αγορά εξερχόμενου τουρισμού με ιδιαίτερη προτίμηση στους προορισμούς της Ελλάδας, καθώς διαθέτουν σε αφθονία τα χαρακτηριστικά εκείνα που έλκουν τους ταξιδιώτες από την ασιατική χώρα.

Στη μετά πανδημία εποχή παρουσιάζεται η εξαιρετική ευκαιρία για την επανεκκίνηση του εξερχόμενου τουρισμού στην Ιαπωνία κι επομένως για την προώθηση της Ελλάδας, με στόχο την καθιέρωσή της στην συνείδηση του Ιάπωνα πολίτη ως μοναδικού προορισμού, με πολλές και διαφορετικές ταξιδιωτικές επιλογές.

Το στοίχημα είναι η χώρα μας να τοποθετηθεί έγκαιρα και σε σωστή βάση, ώστε να αποκτήσει πλεονέκτημα και να πετύχει ένα καλύτερο σε σχέση με το παρελθόν μερίδιο στην αγορά.

Στο πλαίσιο αυτό καταλυτικό ρόλο αναμένεται να διαδραματίσει το Greek Tourism Workshop, που προγραμματίζεται να πραγματοποιηθεί στο Τόκιο στις 25 Σεπτεμβρίου 2024.

Για την υλοποίηση του event, τα έμπειρα στελέχη της διοργανώτριας εταιρείας Tourism Media & Events θα ενώσουν τις δυνάμεις τους με τις συνεργαζόμενες τοπικές PR εταιρείες, που θα διασφαλίσουν τη συμμετοχή των σημαντικότερων επαγγελματιών της ιαπωνικής αγοράς.

Το προφίλ του Ιάπωνα ταξιδιώτη

Πρόκειται για ταξιδιώτες με υψηλό κατά κεφαλήν εισόδημα και αγοραστική δύναμη, που ενδιαφέρονται για τον εμβληματικό φυσικό και πολιτιστικό πλούτο και την ιδιαίτερη γαστρονομία του προορισμού που επισκέπτονται.

Προτιμούν να έρχονται στην Ελλάδα κατά τη διάρκεια του φθινοπώρου και της άνοιξης και αποφεύγουν την καλοκαιρινή περίοδο λόγω των υψηλών θερμοκρασιών.

Η διάρκεια του ταξιδιού στις περισσότερες περιπτώσεις ανέρχεται σε μία εβδομάδα ή 8-10 ημέρες, συμπεριλαμβανομένης της μετάβασης από και προς τον προορισμό που διαρκεί δύο ημέρες. Οι μεγαλύτεροι σε ηλικία ταξιδιώτες επιλέγουν συχνά πακέτα των 13 ημερών.

Επισημαίνεται πως για την επίσκεψη νησιωτικών προορισμών προτιμάται η κρουαζιέρα και κυρίως μονοήμερα, τριήμερα ή τετραήμερα ταξίδια.

Oι Ιάπωνες επισκέπτες έχουν την τάση να δαπανούν μεγάλα ποσά κατά τη διάρκεια της παραμονής τους σε έναν προορισμό. Οι αγορές αφορούν κυρίως δώρα ή σουβενίρ για την οικογένεια και τους συναδέλφους τους. Εκτιμάται πως δαπανούν στον προορισμό 60-80 ευρώ την ημέρα ανά ζευγάρι.

Αξιοσημείωτος είναι ο αριθμός των Ιαπώνων που πραγματοποιούν εκπαιδευτικά ταξίδια, ένα ακόμα τμήμα της τουριστικής αγοράς στο οποίο η χώρα μας διαθέτει συγκριτικό πλεονέκτημα λόγω της μακραίωνης ιστορίας και των αρχαιολογικών μνημείων.

Η Ιαπωνία προσβλέπει στην αύξηση των τουριστικών ροών στη χώρα μας και έχει δεσμευτεί στην υλοποίηση σειράς δράσεων στο πλαίσιο του Έτους Πολιτισμού- Τουρισμού.

Εντούτοις, ο έντονος ανταγωνισμός από γειτονικές χώρες με ισχυρό brand name οι οποίες έχουν εγκαθιδρυθεί στη συνείδηση του Ιάπωνα τουρίστα (π.χ. Τουρκία, Κροατία), η έλλειψη απευθείας πτήσεων καθώς και ενός ολοκληρωμένου σχεδίου προώθησης της Ελλάδος στην Ιαπωνία, καθιστούν επιτακτικό τον σχεδιασμό ολοκληρωμένης στρατηγικής, ώστε να καθιερωθεί στην συνείδηση του Ιάπωνα πολίτη ως εξαιρετικός προορισμός, ο οποίος περιλαμβάνει πολλές μορφές εναλλακτικού τουρισμού