Σύνταξη: tourismtoday.gr

Η ώρα να μεταμορφώσει, να διαταράξει και να επιταχύνει την ανάπτυξη σε επαγγελματικά ταξίδια η τεχνολογία έφτασε.
Αυτό αποκαλύπτει, η νέα μελέτη της Παγκόσμιας Ένωσης Επιχειρηματικών Ταξιδιών (GBTA), στη Βόρεια Αμερική και την Ευρώπη.

  • Το 88% εταιρειών διαχείρισης σε επαγγελματικά ταξίδια (TMC), το 74% των προμηθευτών και το 59% των αγοραστών ταξιδιών γενικά πιστεύουν ότι ο οργανισμός τους κάνει καλή δουλειά με την τεχνολογία.
  • Εκτιμούν ότι υπάρχει σημαντική ευκαιρία για την ενεργή ενσωμάτωση προηγμένων τεχνολογιών, όπως η τεχνητή νοημοσύνη (AI) και το blockchain στα ταξιδιωτικά τους προγράμματα.

Επιπλέον, ενώ οι δαπάνες των ταξιδιωτικών προγραμμάτων για την τεχνολογία αναμένεται να παραμείνουν σε μεγάλο βαθμό σταθερές, οι περισσότεροι προμηθευτές και επαγγελματίες της TMC λένε ότι η εταιρεία τους αυξάνει τις επενδύσεις το επόμενο έτος.

Ωστόσο, οι προμηθευτές καταλυμάτων είναι πολύ λιγότερο πιθανό να το κάνουν σε σχέση με άλλους. Η μελέτη τονίζει την ανάγκη για όλους τους επαγγελματίες του ταξιδιωτικού κλάδου να κατανοήσουν καλύτερα και να υιοθετήσουν προηγμένες τεχνολογίες για να παραμείνουν ανταγωνιστικοί.

«Καθώς τόσο η καθημερινή όσο και η επαγγελματική μας ζωή έχουν συνεχώς αυξανόμενα σημεία επαφής με την τεχνολογία, παράλληλα βλέπουμε την εμβέλεια του τεχνολογικού αποτυπώματος στον κλάδο των επαγγελματικών ταξιδιώ», δήλωσε η Suzanne Neufang, Διευθύνουσα Σύμβουλος της GBTA.

Η μελέτη δίνει μια άποψη για τη δυνατότητα της τεχνολογίας να κάνει περισσότερα, για να επιτρέψει και να ενδυναμώσει περαιτέρω όλες τις πτυχές του κλάδου μας για μεγαλύτερες υπηρεσίες, εργαλεία, πλατφόρμες και επιτεύγματα».

Η AI και το blockchain είναι κορυφαία

Ο κλάδος των εταιρικών ταξιδιών είναι όλο και πιο ανοιχτός στην ενσωμάτωση τεχνολογιών τεχνητής νοημοσύνης και blockchain για τη βελτίωση της αποτελεσματικότητας και της εμπειρίας των ταξιδιωτών.

Τα τρία τέταρτα των αγοραστών (75%) ενδιαφέρονται να υιοθετήσουν ένα chatbot ταξιδιωτικού προγράμματος με AI για να απαντά αυτόματα σε ερωτήσεις ειδικά σχετικά με το πρόγραμμα τους.
Οι μισοί αγοραστές ενδιαφέρονται να προσφέρουν κράτηση βάσει blockchain (51%) ή πληρωμή (49%).

Νέοι ρόλοι από την έξαρση της τεχνολογίας

Το ένα τρίτο των ταξιδιωτικών προγραμμάτων (29%) έχει τώρα έναν υπάλληλο πλήρους απασχόλησης που εστιάζει κυρίως σε ευθύνες που σχετίζονται με την τεχνολογία.
Αυτές περιλαμβάνουν την προμήθεια νέων ψηφιακών εργαλείων, τη διαμόρφωση λύσεων κράτησης και εξόδων, τη διαχείριση συλλογής δεδομένων ή την τεχνολογία οδήγησης μετασχηματισμός σε όλο το ταξιδιωτικό πρόγραμμα.​​

Ο ρόλος είναι ελαφρώς πιο διαδεδομένος στην Ευρώπη, με το 36% των αγοραστών ταξιδιών να λένε ότι η εταιρεία τους έχει ένα, έναντι 22% στη Βόρεια Αμερική.

Οι δαπάνες τεχνολογίας διαφέρουν ανά περιοχή

Κατά μέσο όρο, οι αγοραστές ταξιδιών εκτιμούν ότι το 18% του συνολικού προϋπολογισμού του ταξιδιωτικού τους προγράμματος δαπανάται στην τεχνολογία.

Παρά τις συνολικές αυξήσεις του προϋπολογισμού, μόνο το ένα τρίτο (36%) των ταξιδιωτικών αγοραστών αναμένει ότι οι δαπάνες τους για τεχνολογία θα αυξηθούν φέτος, με τα ευρωπαϊκά προγράμματα να πρωτοστατούν στις επενδύσεις σε τεχνολογία​​.

Οι Ευρωπαίοι αγοραστές (43%) είναι πιο πιθανό από τους ομολόγους τους στη Βόρεια Αμερική (30%) να αναμένουν αύξηση των δαπανών για την τεχνολογία.

Οι TMC είναι πιο πιθανό να αυξήσουν τις δαπάνες για τεχνολογία

Οι περισσότεροι προμηθευτές αναμένουν ότι οι δαπάνες της εταιρείας τους για εσωτερική τεχνολογία (61%) και τεχνολογία για ταξιδιώτες (56%) θα αυξηθούν φέτος.

Αυτό είναι σημαντικά χαμηλότερο από το ποσοστό των ερωτηθέντων στο TMC που αναμένουν να αυξηθούν οι επενδύσεις τους στην εσωτερική τεχνολογία (83%) ή στην τεχνολογία για ταξιδιώτες (79%).

Μόνο το ένα τρίτο των ταξιδιωτικών προγραμμάτων αγοραστών (36%) αναμένει να αυξήσει τις δαπάνες για την τεχνολογία το επόμενο έτος.

Η εικόνα στην υιοθέτηση τεχνολογίας σε ξενοδοχεία

Τα ξενοδοχεία χρησιμοποιούν συνήθως τεχνολογικές πλατφόρμες για να απλοποιήσουν τις διαδικασίες, να προωθήσουν την ιδιοκτησία τους και να ανταποκριθούν σε αιτήματα για προτάσεις (RFP) από εταιρικούς πελάτες.

Αυτά περιλαμβάνουν ένα Σύστημα Διαχείρισης Περιουσίας (95%), μια παροδική πλατφόρμα RFP (81%), μια πλατφόρμα πωλήσεων, μάρκετινγκ και RFP με επίκεντρο συμβάντα (75%), λογισμικό διαχείρισης μπλοκ δωματίων (63%) και λογισμικό διαγραμμάτων συμβάντων ( 53%).

Στα ξενοδοχεία που χρησιμοποιούν αυτές τις πλατφόρμες, τουλάχιστον τα δύο τρίτα είναι ικανοποιημένοι με κάθε τεχνολογική λύση.

Οπως υπογραμμίζεται, η εταιρική ταξιδιωτική βιομηχανία πρέπει να αγκαλιάσει την αναδυόμενη τεχνολογία για να παραμείνει ανταγωνιστική και να επιταχύνει την ανάπτυξη.