Στροφή στα πακέτα διακοπών κάνουν οι τουρίστες που επισκέπτονται την Ευρώπη.
Oι αυξανόμενες τιμές στα ξενοδοχεία και στα αεροπορικά εισιτήρια, έχουν φέρει στο προσκήνιο την all-inclusive επιλογή.
Η ελκυστικότητα ενός πακέτου σταθερής τιμής χωρίς απροσδόκητα πρόσθετα έξοδα και ευκολότερη αποκατάσταση όταν τα πράγματα πάνε στραβά, ξεκίνησε να σημειώνει άνοδο στις προτιμήσεις των ταξιδιωτών από την περασμένη χρονιά, για να επιταχυνθεί ακόμα περισσότερο το φετινό καλοκαίρι, όπως σημειώνει το Reuters.
Οι δαπάνες για πακέτα διακοπών στην Ευρώπη – οι πιο δημοφιλείς μεταξύ Βρετανών και Γερμανών – αναμένεται να φτάσουν τα 117 δισ. δολάρια φέτος, αυξημένες κατά 11% σε σχέση με ένα χρόνο πριν και θα φτάσουν στο νέο ανώτατο όριο των 125,9 δισ. δολαρίων το επόμενο έτος, σύμφωνα με το Euromonitor.
«Είναι κάτι που πιστεύεται ότι θα είχε εξαφανιστεί στη δεκαετία του εβδομήντα», δηλώνει ο Στιούαρτ Χάτσερ, επικεφαλής οικονομολόγος στην εταιρεία ανάλυσης αεροπορικών δεδομένων IBA. «Ωστόσο, από τον COVID και μετά, όλο και περισσότεροι άνθρωποι κάνουν κράτηση για πακέτα διακοπών».
Η αναζωπύρωση βοήθησε την TUI, τον μεγαλύτερο τουριστικό πράκτορα της Ευρώπης, να ανακοινώσει την Τετάρτη τριμηνιαία αποτελέσματα που ξεπέρασαν τις προσδοκίες.
«Σε περιόδους κορύφωσης του πληθωρισμού, όπως τα τελευταία δύο χρόνια, (τα πακέτα) δίνουν τη δυνατότητα στους καταναλωτές να ελέγχουν το budget τους πιο αποτελεσματικά», δηλώνει η Κάρολαϊν Μπρέμνερ, senior manager του κλάδου ταξιδιών της Euromonitor.
Οι διακοπές πακέτα συνήθως απευθύνονται σε παραθεριστές με χαμηλό έως μεσαίο εισόδημα που αναζητούν ήλιο και θάλασσα με επιλογές all-inclusive και δραστηριότητες φιλικές προς την οικογένεια, όπως παραλιακά κλαμπ, αναφέρει η Bremner. Η Ελλάδα, η Ιταλία και η Ισπανία είναι από τους πιο δημοφιλείς προορισμούς.
Οι Βρετανοί ξοδεύουν κατά μέσο όρο περίπου 450 δολάρια κατά κεφαλήν σε αυτές τις αποδράσεις, δείχνουν τα στοιχεία της Euromonitor, καθώς ο πάροχος πακέτα διακοπών διαπραγματεύεται συμφωνίες με ξενοδοχεία, εταιρείες μεταφορών και άλλους παίκτες για να μειώσει το κόστος.
Ωστόσο, ακόμη και τα πακέτα ταξιδίων θα γίνουν πιο ακριβά, αναφέρει η Euromonitor. Προβλέπει ότι οι τιμές θα αυξηθούν με σύνθετο ετήσιο ρυθμό ανάπτυξης 3,5% μεταξύ 2024 και 2029, ταχύτερα από ό,τι πριν από την πανδημία, όταν αυξήθηκαν με ρυθμό περίπου 1,3% από το 2014-2019
Η άνοδος της ζήτησης των πακέτων διακοπών είναι ένα φωτεινό σημείο για τον ταξιδιωτικό κλάδο, καθώς ο ενθουσιασμός για ταξίδια μετά την πανδημία έχει υποχωρήσει μετά την απότομη αύξηση των αεροπορικών εισιτηρίων.
Τα αποτελέσματα του δεύτερου τριμήνου από τους μεγάλους αερομεταφορείς υποδεικνύουν δυσκολότερες συνθήκες της αγοράς σε ολόκληρο τον τομέα των αερομεταφορών.
Τον περασμένο μήνα, η Lufthansa, προειδοποίησε για πτώση των κερδών του τρίτου τριμήνου, καθώς ο όμιλος γερμανικών αεροπορικών εταιρειών παλεύει με υψηλότερο μισθολογικό κόστος και περιορισμένο περιθώριο αύξησης των τιμών των εισιτηρίων, ενώ η Ryanair και η Air France-KLM ανέφεραν πτώση τριμηνιαίων κερδών.
Οι μετοχές των μεγάλων αεροπορικών και ταξιδιωτικών εταιρειών της Ευρώπης σημείωσαν πτώση φέτος.
Αντίθετα, η easyJet, αύξησε τις ετήσιες προοπτικές της για την επιχείρηση πακέτων διακοπών της, η οποία ξεκίνησε το 2019 και αντιπροσώπευε περισσότερο από το ένα τέταρτο των κερδών προ φόρων του ομίλου πέρυσι.
Οι κρατήσεις πακέτων διακοπών για την βρετανική ταξιδιωτική εταιρεία Jet2, αυξήθηκαν κατά 7% αυτό το καλοκαίρι, αντιπροσωπεύοντας περίπου το 72% των συνολικών επιβατών, σύμφωνα με την ετήσια έκθεσή της που δημοσιεύθηκε την περασμένη εβδομάδα.
Η Κροατία, η Κύπρος, η Ελλάδα, η Ιταλία, η Μάλτα, η Πορτογαλία, η ηπειρωτική Ισπανία, οι Βαλεαρίδες Νήσοι, οι Κανάριοι Νήσοι και η Τουρκία είναι όλοι δημοφιλείς προορισμοί της εταιρείας για πακέτα διακοπών. Η εταιρεία αυτή την εβδομάδα παρέτεινε τις πτήσεις προς το Μπόντρουμ στην Τουρκία μέχρι τα μέσα Νοεμβρίου λόγω της έντονης ζήτησης.
Η Norwegian Cruise Line Holdings, η Carnival και η Royal Caribbean Group, αύξησαν επίσης τις ετήσιες προβλέψεις κερδών τους καθώς οι άνθρωποι συρρέουν στις κρουαζιέρες της.