Με έντονο διεθνή χαρακτήρα και αυξημένη συμμετοχή πραγματοποιήθηκε το 2o Διεθνές Εμπορικό Γεγονός Φρούτων και Λαχανικών «Freskon» από τις 21 έως τις 23 Απριλίου στο Διεθνές Εκθεσιακό Κέντρο Θεσσαλονίκης, υπό την οργανωτική ευθύνη της ΔΕΘ-Helexpo. Μάλιστα, η διεθνής απήχηση της Freskon αποτυπώθηκε και στην αύξηση κατά 35% των ξένων εμπορικών επισκεπτών που πέρασαν τις πύλες της.

Για ένα τριήμερο η «καρδιά» του κλάδου των φρέσκων φρούτων και λαχανικών χτύπησε στη Θεσσαλονίκη, ενώ πραγματοποιήθηκαν περισσότερα από 2.500 επιχειρηματικά «ραντεβού» μεταξύ των εκθετών και των προσκεκλημένων ξένων εμπορικών επισκεπτών, θέτοντας τη βάση για συνεργασίες και εμπορικές συμφωνίες και καθιερώνοντας τη Freskon στη συνείδηση παραγωγών και λιανεμπορικών αλυσίδων.  Τον διεθνή χαρακτήρα της φετινής διοργάνωσης υπογράμμισε και η παρουσία εκπροσώπων ξένων μέσων ενημέρωσης από τη Γερμανία, τη Βρετανία, τη Ρωσία, την Ολλανδία και την Πολωνία, που προέβαλαν τη Freskon στις χώρες τους

Τα εκθεσιακά μεγέθη της φετινής Freskon ήταν αυξημένα κατά 30% σε σχέση με την περσινή πρώτη διοργάνωση. Συμμετείχαν 246 εκθέτες από 25 χώρες, ενώ φιλοξενήθηκαν 137 ξένοι προσκεκλημένοι εμπορικοί επισκέπτες από 31 χώρες και 210 εξειδικευμένοι εμπορικοί επισκέπτες με ομαδικά γκρουπ από γειτονικές χώρες. Ξεχωριστή ήταν η ιρανική επιχειρηματική αποστολή, με εκπροσώπους λιανεμπορικών αλυσίδων και διακινητών φρέσκων φρούτων και λαχανικών, οι οποίοι αναζήτησαν εμπορικές συνεργασίες και τεχνογνωσία. Η έκθεση κάλυψε τρία περίπτερα, ένα παραπάνω σε σχέση με πέρυσι.

Εν τω μεταξύ μεγάλες ελληνικές και ξένες αλυσίδες σούπερ μάρκετ που ελέγχουν σημαντικά δίκτυα διανομής ήρθαν σε επαφή με εταιρείες διακίνησης φρέσκων φρούτων και λαχανικών μέσω της FreshCon Market, μιας ειδικής ενότητας στο πλαίσιο της Freskon.

Σημαντική προσέλευση σημειώθηκε και στο 1ο  Συνέδριο για τα Πράσινα Λαχανικά και το Σπαράγγι, το οποίο πρωταγωνίστησε στο πρόγραμμα των παράλληλων εκδηλώσεων της Freskon. Το ενδιαφέρον του κόσμου για τις εξελίξεις στους δύο αυτούς τομείς ήταν έντονο, με τους συνέδρους να ανέρχονται σε 300. 

Επίσης στα περίπτερα 13 και 15, σε ειδικά διαμορφωμένους χώρους, πραγματοποιήθηκε πλήθος παράλληλων εκδηλώσεων, ομιλίες και παρουσιάσεις, εστιασμένες στον κλάδο, που προσέλκυσαν το ενδιαφέρον των επισκεπτών. Στο κομμάτι των παράλληλων εκδηλώσεων η ΔΕΘ-Helexpo συνεργάστηκε με το περιοδικό Φρουτονέα.

Στο τέλος της διοργάνωσης τα φρούτα και λαχανικά των εκθετών παραδόθηκαν στο «Χαμόγελο του Παιδιού».