Τις τρεις κορυφαίες τάσεις που θα διαμορφώσουν το τοπίο στην παγκόσμια ταξιδιωτική αγορά το 2024 αποκάλυψε στην τελευταία του έκθεση η Skift.

Η μελέτη αποκάλυψε ότι παρόλο που τα διεθνή ταξίδια αναμένεται να πλησιάσουν τα επίπεδα πριν από την πανδημία φέτος, το 60% των ειδικών στον τουρισμό κατέταξαν το αυξανόμενο κόστος ως τον κύριο παράγοντα που επιβραδύνει την επιστροφή στα διεθνή ταξίδια. Ένας παράγοντας που αυξάνει το κόστος είναι ότι οι τουρίστες είναι περισσότερο ευαισθητοποιημένοι για την υγεία τους μετά την παγκόσμια πανδημία.

Οι τρεις κορυφαίες τάσεις στα ταξίδια είναι:

Η άνοδος των βιωματικών ταξιδιών

Μία από τις πιο σημαντικές αλλαγές που παρατηρήθηκαν είναι η αυξανόμενη εστίαση στις ταξιδιωτικές εμπειρίες σε σχέση με τα υλικά αγαθά. Οι καταναλωτές δίνουν ολοένα και μεγαλύτερη προτεραιότητα στις «μοναδικές, αξέχαστες συναντήσεις έναντι της παραδοσιακής ταξιδιωτικής κατανάλωσης».

Σε άνοδο οι απευθείας κρατήσεις

Ισχυρή τάση στις ΗΠΑ είναι η άνοδος των απευθείας κρατήσεων. Πριν από τον Covid το ποσό των ταξιδιών που κρατούνταν μέσω πρακτόρων και απευθείας ήταν σχεδόν ίσο. Αυτό έχει αλλάξει από την πανδημία, με το 51% των ερωτηθέντων να αναφέρει αύξηση στις απευθείας κρατήσεις λόγω παραγόντων όπως η τιμή, οι προσφορές και η εξυπηρέτηση πελατών.

Μια παράλληλη τάση είναι το γεγονός ότι οι νεότεροι πελάτες αισθάνονται πιο ασφαλείς κάνοντας κράτηση για ταξίδια απευθείας από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Τα δεδομένα έδειξαν ότι το 34% των ταξιδιωτών αισθάνεται «πολύ άνετα» κάνοντας κράτηση απευθείας μέσω Instagram, Facebook και YouTube.

Αλλαγή στη δυναμική αφοσίωσης ειδικά μεταξύ των νεότερων ταξιδιωτών

Το ενδιαφέρον για προγράμματα αφοσίωσης φαίνεται να μειώνεται. Μια μελέτη της McKinsey & Company έδειξε ότι λιγότεροι πελάτες ήταν πιθανό να προτείνουν προγράμματα επιβράβευσης αεροδρομίων, παρόλο που ο αριθμός των ατόμων που συνιστούν την αεροπορική εταιρεία παρέμεινε σταθερός.

Η έκθεση της Skift Research Exploring Gen Z and Millennial Travel Habits διαπίστωσε ότι μόνο το 9% των ταξιδιωτών συμμετέχουν σε προγράμματα αφοσίωσης λόγω εμπιστοσύνης στην επωνυμία, ενώ αντ’ αυτού καταφεύγουν σε εκπτωτικές επιλογές.