Σύνταξη tourismtoday.gr
Καθώς πλησιάζουν στην Κίνα οι διακοπές της Χρυσής Εβδομάδας (1-7 Οκτωβρίου) οι Κινέζοι ταξιδιώτες πρόκειται να αυξήσουν τον παγκόσμιο τουρισμό, σύμφωνα με έρευνα της Dragon Trail.
Οι προορισμοί που απευθύνονται σε Κινέζους που αναζητούν διαφορετικές, καθηλωτικές εμπειρίες θα κερδίσουν πολλά.
«Περιμένουμε μια Χρυσή Εβδομάδα Οκτωβρίου που θα πλησιάσει πιο κοντά από οποιαδήποτε προηγούμενη περίοδο διακοπών στην Κίνα από τότε που η χώρα άνοιξε ξανά σε επίπεδα προ της πανδημίας», υπογραμμίζεται στην έκθεση.
Μετά από χρόνια περιορισμένης κινητικότητας, τα κινεζικά εξερχόμενα ταξίδια πρόκειται να κάνουν σημαντική ανάκαμψη την επερχόμενη Χρυσή Εβδομάδα του Οκτωβρίου.
- Το 40% σκοπεύουν να ταξιδέψουν μέχρι το τέλος του έτους έχουν βάλει στόχο τον Οκτώβριο, σηματοδοτώντας μια έντονη όρεξη για διεθνείς διακοπές.
- Τα αεροπορικά εισιτήρια που εκδόθηκαν για εξερχόμενα ταξίδια έχουν φτάσει στο 85% των επιπέδων του 2019, με αύξηση 32% από πέρυσι.
Οι Κινέζοι ταξιδιώτες πραγματοποιούν περισσότερα διεθνή ταξίδια από πέρυσι
Ενώ ο κινεζικός εξερχόμενος τουρισμός δεν έχει ανακάμψει πλήρως στα προ πανδημίας επίπεδα, η ανοδική τροχιά είναι σαφής.
- Μέχρι τον Αύγουστο του 2024, το 16% είχε ταξιδέψει στο εξωτερικό, ένα σημαντικό άλμα από μόλις 4% σε αυτή την περίοδο πέρυσι.
- Το πιο εντυπωσιακό είναι ότι το 60% αυτών είχε ξεκινήσει τουλάχιστον δύο εξερχόμενα ταξίδια.
Τα κίνητρα για ταξίδια στο εξωτερικό
Το κινεζικό ταξιδιωτικό τοπίο έχει εξελιχθεί. Οι σημερινοί τουρίστες δεν αρκούνται πλέον στα τυπικά ταξίδια στα αξιοθέατα.
Οι λόγοι που οι Κινέζοι ταξιδεύουν στο εξωτερικό καλύπτουν ένα ευρύ φάσμα από τη φύση, τις τέχνες και τον πολιτισμό και τις αθλητικές δραστηριότητες.
Το 70% των εξερχόμενων ταξιδιωτών έχει παρακολουθήσει μια καλλιτεχνική ή αθλητική εκδήλωση ή συμμετείχε σε μια πολιτιστική δραστηριότητα σε ένα ταξίδι στο εξωτερικό.
Πόσα και πού θα ξοδέψουν
Οι Κινέζοι αναζητούν εκπτώσεις και προσφορές στα διεθνή ταξίδια. Σχεδιάζουν να ξοδέψουν μεταξύ 1.424 και 4.274 δολαρίων ανά απόδραση, κατανέμοντας προσεκτικά τον προϋπολογισμό τους σε προτεραιότητες.
Οι τοπικές γαστρονομικές εμπειρίες είναι η πιο δημοφιλής κατηγορία για αυξημένες δαπάνες (76%) και ακολουθούν η διασκέδαση και οι δραστηριότητες (66%).
Η Ευρώπη ξεχωρίζει στα ταξίδια μεγάλων αποστάσεων
Για τα ταξίδια μεγάλων αποστάσεων, η Ευρώπη ξεχωρίζει, με τους τουρίστες από την Κίνα να σχεδιάζουν να επισκεφθούν συνολικά 28 ευρωπαϊκές χώρες.
Ωστόσο, το ενδιαφέρον για ταξίδια σε σχεδόν κάθε περιοχή του κόσμου έχει αυξηθεί με την Νοτιοανατολική Ασία, να έχει υψηλή βαθμολογία.
Κανάλια για κρατήσεις
Το 64,7% προγραμματίζει τα ταξίδια του εντός δύο μηνών από την αναχώρηση, με τα περισσότερα να διαρκούν μεταξύ τεσσάρων και επτά ημερών. Αυτό αντανακλά έναν συνδυασμό αυθορμητισμού και προσεκτικού οικονομικού σχεδιασμού, καθώς οι ταξιδιώτες εξισορροπούν την ευελιξία με τη διαχείριση του κόστους.
Οι Κινέζοι ταξιδιώτες δείχνουν έντονο ενδιαφέρον για πρακτικό περιεχόμενο και συμβουλές, εκτός από τις προσφορές, τις ευνοϊκές ταξιδιωτικές πολιτικές και τις προτάσεις δρομολογίων.
Οι κινεζικές διαδικτυακές ταξιδιωτικές εταιρείες όπως η Ctrip και η Qunar συνεχίζουν να κυριαρχούν, μαζί με πλατφόρμες κοινωνικών μέσων όπως το Xiaohongshu και το WeChat. Αυτά τα κανάλια παρέχουν στους ταξιδιώτες ένα μείγμα άνεσης και περιεχομένου που δημιουργείται από τους χρήστες, προσφέροντας την αξιοπιστία που αναζητούν όταν λαμβάνουν αποφάσεις για ταξίδια.
Το μέλλον της τεχνητής νοημοσύνης στον τουρισμό
Επί του παρόντος, οι Κινέζοι ταξιδιώτες έχουν μια συγκρατημένη στάση απέναντι στη χρησιμότητα της τεχνητής νοημοσύνης (AI) στη βελτίωση των ταξιδιωτικών τους εμπειριών.
Ωστόσο ελπίζουν ότι η τεχνητή νοημοσύνη θα μπορούσε να τους βοηθήσει στο μέλλον να βελτιστοποιήσουν τα ταξίδια τους μέσω της μετάφρασης γλώσσας και των εργαλείων προγραμματισμού δρομολογίων.