Τα επαγγελματικά ταξίδια παραμένουν σε χαμηλά επίπεδα πριν από την πανδημία, σύμφωνα με τη μητρική IAG της British Airways.

Τα μέλη του Business Travel Association (BTA) συναντώνται στο ετήσιο συνέδριό τους στο Γιβραλτάρ αυτή την εβδομάδα για να κάνουν έναν απολογισμό της κατάστασης του κλάδου,να αναλύσουν τις βασικές τάσεις και τα ζητήματα προτεραιότητας της νέας κυβέρνησης.

Όταν η ένωση συνήλθε για τελευταία φορά στο εξωτερικό πριν από ένα χρόνο, κατέγραψε αντικρουόμενα μηνύματα σχετικά με την έκταση της ανάκαμψης των επαγγελματικών ταξιδιών μετά την πανδημία.

Η πρόεδρος της BTA Suzanne Horner, διευθύνουσα σύμβουλος της Gray Dawes, σημείωσε ότι «οι περισσότεροι αναφέρουν ότι είναι μπροστά από το 2019» και τα ηγετικά μέλη συμφώνησαν. Ο οικονομικός διευθυντής του Flight Center Europe Adam Murray δήλωσε: «Όλοι βλέπουμε τις επιχειρήσεις μας πίσω». Ο Kevin Harrison, διευθύνων σύμβουλος της Good Travel Management, πρότεινε: «Η ζήτηση στον τομέα των ταξιδιών είναι ισχυρότερη [από ό,τι πριν από την Covid]».

Ωστόσο, οι μεγάλοι αερομεταφορείς του δικτύου ανέφεραν όγκους επαγγελματικών ταξιδιών το 2023 σημαντικά χαμηλότερους από εκείνους του 2019, με τη μητρική IAG της British Airways και τη Lufthansa να αναφέρουν εταιρικές κρατήσεις 30%-40% κάτω από τα επίπεδα πριν από την πανδημία Covid.

Ορισμένα ανώτερα στελέχη του κλάδου αναγνώρισαν την πτώση της ζήτησης. Ο διευθύνων σύμβουλος του Clarity Travel, Pat McDonagh, δήλωσε στο Travel Weekly: «Οι επιχειρήσεις δεν έχουν επιστρέψει στα επίπεδα του 2019 όσον αφορά τις συναλλαγές. [Αλλά] τα έσοδα επανήλθαν επειδή οι αεροπορικοί ναύλοι έχουν αυξηθεί κατά 40%-50%.

Σημείωσε εμπόδια για την πλήρη επιστροφή, λέγοντας: «Τα εταιρικά σιδηροδρομικά ταξίδια δεν επιστρέφουν λόγω της κατάστασης του σιδηροδρομικού δικτύου και οι αεροπορικές εταιρείες έχουν περιορισμένη χωρητικότητα».

Τον Ιούλιο του τρέχοντος έτους, η Global Business Travel Association (Gbta) αναγνώρισε ότι οι συναλλαγές δεν έχουν επιστρέψει στο επίπεδο του 2019 με την εκτελεστική διευθύντρια Suzanne Neufang να επισημαίνει οι ταξιδιωτικές εταιρείες «κερδίζουν περισσότερα χρήματα με λιγότερα ταξίδια».

Η Gbta προέβλεψε ότι οι εταιρικές ταξιδιωτικές δαπάνες, προσαρμοσμένες στον πληθωρισμό, δεν θα επέστρεφαν στα προ της πανδημίας επίπεδα μέχρι το 2027.

Παρά το γεγονός ότι η IAG ανέφερε «συνεχώς ισχυρή ζήτηση», ο διευθύνων σύμβουλος Luis Gallego είπε στους αναλυτές: «Τα επαγγελματικά ταξίδια συνεχίζουν να ανακάμπτουν με διαφορετικούς ρυθμούς στις αεροπορικές εταιρείες και τις περιφέρειές μας. Στη ΒΑ, εξακολουθούμε να είμαστε γύρω στο 65% σε όγκο και έσοδα γύρω στο 80% σε σύγκριση με το 2019».

Ο διευθύνων σύμβουλος της BA, Sean Doyle, αναγνώρισε: «Αυτό που βλέπουμε μέσω των εταιρικών καναλιών είναι το 65% [του επιπέδου του 2019]».