Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ξεκίνησε δημόσια διαβούλευση σχετικά με τη νέα ετικέτα εκπομπών ρύπων στις πτήσεις της ΕΕ, η οποία στοχεύει να παρέχει στους επιβάτες αεροπορικών εταιρειών «αξιόπιστες και εναρμονισμένες περιβαλλοντικές πληροφορίες» σχετικά με τις πτήσεις.

Η πρωτοβουλία, την οποία η ΕΕ ελπίζει ότι θα είναι διαθέσιμη για «εθελοντική χρήση» από τις αεροπορικές εταιρείες από το 2025, έχει σχεδιαστεί για να παρέχει «τυποποιημένες πληροφορίες» σχετικά με το αποτύπωμα CO2 των πτήσεων στην ΕΕ.

Ο τρόπος μέτρησης των εκπομπών άνθρακα από τις πτήσεις και άλλους τρόπους μεταφοράς έχει γίνει μείζον ζήτημα καθώς η εταιρική ταξιδιωτική βιομηχανία προσπαθεί να κάνει τα επαγγελματικά ταξίδια πιο βιώσιμα.

Το BT4Europe, το ευρωπαϊκό δίκτυο ενώσεων επαγγελματικών ταξιδιών, ζητά «τυποποιημένα, ακριβή και συγκρίσιμα» δεδομένα για τις εκπομπές άνθρακα από τα ταξίδια από την ίδρυσή του δύο χρόνια.

Τα προβλήματα εύρεσης της σωστής μεθοδολογίας για την ακριβή μέτρηση των εκπομπών από τα επαγγελματικά ταξίδια έχουν επίσης διερευνηθεί ως μέρος της νέας έκθεσης Πλοήγηση προς το καθαρό μηδέν της BTN Europe.

Το Flight Emissions Label (FEL) της ΕΕ θα καθορίσει μια «αξιόπιστη και εναρμονισμένη» μεθοδολογία για τον υπολογισμό των εκπομπών πτήσεων, η οποία λαμβάνει υπόψη παράγοντες όπως ο τύπος αεροσκάφους, ο μέσος αριθμός επιβατών και ο όγκος του φορτίου, καθώς και τα αεροπορικά καύσιμα που χρησιμοποιήθηκαν.

Πότε θα ενταχθούν οι αεροπορικές εντός της ΕΕ

«Από το 2025, οι αεροπορικές εταιρείες που εκτελούν πτήσεις εντός της ΕΕ ή αναχωρούν από την ΕΕ θα μπορούν να ενταχθούν εθελοντικά σε αυτό το σήμα», ανέφερε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή σε δήλωση.

«Κατά την κράτηση πτήσεων μέσω Διαδικτύου, ένα αποκλειστικό λογότυπο FEL θα εμφανίζεται μαζί με τα δεδομένα εκπομπών πτήσεων, βοηθώντας τους επιβάτες να λαμβάνουν τεκμηριωμένες αποφάσεις και να τους προστατεύουν από παραπλανητικούς ισχυρισμούς greenwashing.

Επίσης, θα δημιουργηθεί μια ειδική ιστοσελίδα που θα επιτρέπει στο κοινό να συγκρίνει τα επίπεδα εκπομπών από διαφορετικές αεροπορικές εταιρείες που ανταγωνίζονται στο ίδιο δρομολόγιο, καθώς και μια κατάταξη αυτών με τις χαμηλότερες εκπομπές ανά διαδρομή.

Η τρέχουσα διαβούλευση για αυτήν την πρωτοβουλία πρόκειται να διαρκέσει έως τις 22 Οκτωβρίου με την επίσημη έγκριση της πολιτικής που έχει προγραμματιστεί μέχρι το τέλος του έτους.