Σύνταξη: tourismtoday.gr
Ευρωπαίοι και Αμερικανοί είναι έτοιμοι να ταξιδέψουν στις γιορτές (Χριστούγεννα και Πρωτοχρονιά), σύμφωνα με στοιχεία της Sojern.
- Ωστόσο οι οικονομικές ανησυχίες και ο πληθωρισμός διευρύνουν το χάσμα του πλούτου. Σε σύγκριση με το 2023, περισσότεροι επιλέγουν τα οδικά ταξίδια έναντι των αεροπορικών.
- Εν τω μεταξύ, η ζήτηση για upscale και luxury καταλύματα συνεχίζει να κινείται ανοδικά, με τις τιμές στα ξενοδοχεία να αυξάνονται 1.7% σε upscale και 1.4% σε luxury, ενώ στα οικονομικά παραμένουν σταθερές.
«Σε αντίθεση με την περίοδο της πανδημίας, οι ταξιδιώτες επιστρέφουν τώρα σε πιο δημοφιλείς και ακριβούς προορισμούς και είναι πρόθυμοι να πληρώσουν για premium, δήλωσε η Noreen Henry, Chief Revenue Officer της Sojern.
Γεγονότα όπως το Eras Tour της Taylor Swift προκάλεσαν το ενδιαφέρον για κρατήσεις, ειδικά για τις ευρωπαϊκές πόλεις, όπου οι τιμές των ξενοδοχείων αυξήθηκαν 154%.
Στις γιορτές που έρχονται, οι τουρίστες συνεχίζουν να αναζητούν καθηλωτικές περιπέτειες στις διακοπές τους. Οι μάρκες που προσφέρουν εξατομικευμένες και μαγικές εμπειρίες θα είναι κερδισμένες».
Ταξιδιωτικές τάσεις από τις ΗΠΑ για τα Χριστούγεννα
- Τα ταξίδια των Αμερικανών για τα Χριστούγεννα προς την Ευρώπη είναι αυξημένα 2% και προς την Ασία 9%.
- Οι κορυφαίοι προορισμοί στο εξωτερικό είναι το Μεξικό, το Ηνωμένο Βασίλειο, ο Καναδάς και η Δομινικανή Δημοκρατία.
- Ενώ το Μεξικό αποτελεί εδώ και καιρό δημοφιλή προορισμό για τους Αμερικανούς, οι κρατήσεις πτήσεων από τις ΗΠΑ μειώθηκαν 8% φέτος.
- Αντιθέτως, επιλέγουν τη Δομινικανή Δημοκρατία, όπου οι κρατήσεις πτήσεων είναι αυξημένες κατά 14%.
Οι ευρωπαϊκές πόλεις λάμπουν αλλά οι Ευρωπαίοι κατευθύνονται στην Ασία
Η εορταστική γοητεία της Ευρώπης, ιδίως κατά τη διάρκεια των διακοπών, εξακολουθεί να προσελκύει διεθνείς ταξιδιώτες, με προορισμούς όπως το Λονδίνο, το Παρίσι, η Βιέννη και το Βερολίνο να σημειώνουν αυξημένες κρατήσεις.
Ωστόσο, οι Ευρωπαίοι στρέφουν το βλέμμα τους σε προορισμούς μεγάλων αποστάσεων, με τα ταξίδια προς την Ασία να αυξάνονται 14%.
Ανοδικά κινούνται επίσης οι κρατήσεις προς τη Λατινική Αμερική και επιλεγμένες μη συγκρουσιακές περιοχές σε Μέση Ανατολή και Αφρική.
- Το Λονδίνο είναι ο κορυφαίος προορισμός διακοπών στην Ευρώπη στις γιορτές, με κρατήσεις 79.1% σε πτήσεις και 89.7% σε ξενοδοχεία.
- Τα ταξίδια προς τη Γερμανία αυξάνονται 7%, ενώ η Βιέννη καταλαμβάνει το 80% στις αεροπορικές κρατήσεις για διακοπές στην Αυστρία.
- Το Παρίσι συνεχίζει να απολαμβάνει ισχυρό διεθνές ενδιαφέρον μετά τους Ολυμπιακούς Αγώνες.
Αμπού Ντάμπι και Σαουδική Αραβία προσελκύουν ταξιδιώτες σε μεγάλα γεγονότα
- Με το Γκραν Πρι του Αμπού Ντάμπι να έχει οριστεί για τις 6-8 Δεκεμβρίου, οι κρατήσεις πτήσεων προς τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα (ΗΑΕ) αυξήθηκαν 9%, σε σύγκριση με το 2023.
- Εν τω μεταξύ, η Σαουδική Αραβία είναι στο +15% στις διεθνείς κρατήσεις πτήσεων.
Η Ιαπωνία top προορισμός για σκι
Ενώ τα παραδοσιακά χιονοδρομικά κέντρα, όπως οι Γερμανικές και οι Ελβετικές Άλπεις, παραμένουν σε ζήτηση, με τις κρατήσεις ξενοδοχείων να αυξάνονται 20% και 42% αντίστοιχα, οι αμερικανικοί και καναδικοί προορισμοί για σκι παρουσιάζουν μείωση στις κρατήσεις.
Αντίθετα, η Ιαπωνία έχει αναδειχθεί σε ξεχωριστό προορισμό, με τις κρατήσεις σε ξενοδοχεία να έχουν αυξηθεί 417% στη χιονοδρομική της περίοδο.
Μια μικτή εικόνα σε κρατήσεις για το Κινέζικο Νέο Έτος
Καθώς πλησιάζει το Κινεζικό Νέο Έτος (28 Ιανουαρίου-3 Φεβρουαρίου 2025), τα ταξίδια σε Ασία-Ειρηνικό αυξάνονται, αν και είναι μειωμένες 18.82% οι πτήσεις.
Ωστόσο, οι κρατήσεις ξενοδοχείων στη Σιγκαπούρη -κορυφαίο προορισμό για τις γιορτές- είναι αυξημένες 10.41%, γεγονός που υποδηλώνει αυξημένα εσωτερικά ταξίδια εντός της περιοχής.
Ταξιδιωτικές προοπτικές για το 2025 και μετά
Οι τουρίστες αναζητούν όλο και περισσότερο ταξίδια με γνώμονα την εμπειρία, επενδύοντας σε εκδηλώσεις, συναυλίες και μεγάλες αθλητικές διοργανώσεις όπως το Παγκόσμιο Κύπελλο της FIFA.
Το FIFA World Cup 2026 του 2026 που θα φιλοξενηθεί στον Καναδά, το Μεξικό και τις ΗΠΑ αναμένεται να προκαλέσει σημαντική αύξηση στα παγκόσμια ταξίδια.
Ως απάντηση σε αυτή τη μετατόπιση, η ταξιδιωτική βιομηχανία αγκαλιάζει τη γενετική τεχνητή νοημοσύνη για την καλύτερη κατανόηση των προτιμήσεων των επισκεπτών και την παροχή εξατομικευμένων εμπειριών σε κλίμακα.
Η τάση αυτή θα συνεχίσει να αναπτύσσεται κατά τη διάρκεια του 2025 και μετά, με την τεχνολογία να διαδραματίζει βασικό ρόλο στη διαμόρφωση του μέλλοντος των ταξιδιών.