Τα κύρια πρότυπα συμπεριφοράς που θα επηρεάσουν τις δαπάνες των επιβατών στις αεροπορικές εταιρείες το 2025 και μετά ανέλυσε σε πρόσφατη έρευνά της η βρετανική εταιρεία NewTerritory.

Η μελέτη διαπίστωσε ότι το αίσθημα αξίας, οι στιγμές ευχαρίστησης και η καινοτομία είναι οι πιο σημαντικοί παράγοντες που επηρεάζουν την επιλογή αεροπορικής εταιρείας από τους επιβάτες.

Βασισμένη στην επιστήμη της συμπεριφοράς, η έρευνα εξέτασε περισσότερους από 250 επιβάτες που ταξίδεψαν τον περασμένο χρόνο σε πέντε μεγάλες διεθνείς αεροπορικές εταιρείες.

Περισσότερες από 400 ώρες ποσοτικής έρευνας διεξήχθησαν από την ομάδα NewTerritory, αναλύοντας 16 καθορισμένα χαρακτηριστικά σε τέσσερις ομάδες, προκειμένου να κατανοηθεί πώς οι επωνυμίες αεροπορικών εταιρειών μπορούν να οδηγήσουν σε επαναλαμβανόμενη αγοραστική συμπεριφορά μεταξύ των πελατών τους.

Η ενσυναίσθηση σε πρώτο πλάνο

Το αίσθημα του να νιώθεις ότι σε εκτιμούν αποτέλεσε έναν από τους ισχυρότερους δεσμούς για τους επιβάτες σε ποσοστό 73% με την ενσυναίσθηση να κυριαρχεί.

Συγκεκριμένα, οι επιβάτες εκτίμησαν τις αεροπορικές εταιρείες που αναγνώρισαν και αντιμετώπισαν τις αρνητικές επιπτώσεις των πτήσεων, όπως η κούραση, το jet lag και ο συναισθηματικός αντίκτυπος του ταξιδιού στην ευημερία τους.

Εξατομίκευση

Το 49% των επιβατών ανέφερε ότι οι εξατομικευμένες στιγμές έπαιξαν επίσης βασικό ρόλο στη λήψη των αποφάσεών τους. Παραδείγματα όπως ένας προσωπικός χαιρετισμός από τον πιλότο, μια προσαρμοσμένη σημείωση από το πλήρωμα ή ένα μενού προσαρμοσμένο στις διατροφικές προτιμήσεις αναφέρθηκαν ως σημαντικοί παράγοντες που επηρεάζουν την επιλογή αεροπορικής εταιρείας από τους επιβάτες.

Αξέχαστες εμπειρίες

Η δημιουργία απολαυστικών και αξέχαστων εμπειριών για τους επιβάτες ήταν ένας άλλος βασικός μοχλός πίσω από τις αεροπορικές επιλογές τους.

Το 66% των ερωτηθέντων είπε ότι απροσδόκητες στιγμές απόλαυσης κατά τη διάρκεια μιας πτήσης έκαναν το ταξίδι πιο ευχάριστο, ενώ το 55% δήλωσε ότι μια μοναδική και διαφοροποιημένη εμπειρία επηρέασε επίσης τη λήψη αποφάσεων.

Ωστόσο, ένα από τα πιο εκπληκτικά ευρήματα της μελέτης ήταν η μειωμένη σημασία των παραδοσιακών παραγόντων όπως η εμπιστοσύνη και η αξιοπιστία στη συμπεριφορά των δαπανών των επιβατών. Σε αντίθεση με τις μακροχρόνιες πεποιθήσεις του κλάδου, αυτοί οι παράγοντες ήταν πολύ λιγότερο πιθανό να επηρεάσουν τις επαναλαμβανόμενες αγορές για τις μεγάλες αεροπορικές εταιρείες.