της Εύας Οικονομάκη

Περισσότερους από 3 εκατ. επισκέπτες θα μεταφέρει συνολικά φέτος στην Ελλάδα η TUI, ο μεγαλύτερος ταξιδιωτικός οργανισμός στην Ευρώπη, αριθμός αυξημένος σε σχέση με πέρυσι, όταν στην Ελλάδα έκαναν διακοπές μέσω της εταιρείας λιγότεροι από 3 εκατ. επισκέπτες.

«Ήταν μία πολύ θετική σεζόν η φετινή για την Ελλάδα. Η Ελλάδα είναι ένας προορισμός αυθεντικός που προσφέρει πολλές εναλλακτικές στους ταξιδιώτες που την επιλέγουν», είπε χαρακτηριστικά, μεταξύ άλλων, ο Τόμας Έλερμπεκ, πρόεδρος του διοικητικού συμβουλίου του TUI Care Foundation, κατά την παρουσίαση του νέου προγράμματος «TUI FutureShapers Greece», το οποίο αποτελεί συνεργασία της Wise Greece με το TUI Care Foundation.

Έδωσε, μάλιστα, ένα στίγμα για το 2025, επισημαίνοντας πως υπάρχουν προκλήσεις στο πολιτικο-οικονομικό περιβάλλον της Ευρώπης οι οποίες επηρεάζουν τις επιμέρους αγορές.

O T. Έλερμπεκ τόνισε επίσης πως η παράταση της τουριστικής περιόδου εξαρτάται σε έναν μεγάλο βαθμό από τις τοπικές κοινωνίες, ενώ σχετικά με το νέο τέλος που επιβάλλεται στην κρουαζιέρα από το 2025, επεσήμανε πως πρέπει σε γενικές γραμμές να υπάρχει ένα ξεκάθαρο πλαίσιο μακροχρόνιου ορίζοντα.

Το πρόγραμμα

Το πρόγραμμα «TUI FutureShapers Greece» είναι επί της ουσίας μια πρωτοβουλία που προωθεί βιώσιμη ανάπτυξη και καινοτομία σε βασικούς τομείς της Ελλάδας, όπως ο τουρισμός, η φιλοξενία και η διατροφή, αντιμετωπίζοντας τις ανάγκες νέων επιχειρηματιών και μικρών επιχειρήσεων.

Η νέα αυτή πρωτοβουλία στοχεύει να παρέχει την απαραίτητη εκπαίδευση, καθοδήγηση και επιχειρηματικές συνδέσεις για να υποστηρίξει άτομα και μικρές επιχειρήσεις στην ανάπτυξη καινοτόμων επιχειρηματικών ευκαιριών που αντιμετωπίζουν κοινωνικές και περιβαλλοντικές προκλήσεις.

Το «TUI Futureshapers Greece» απαρτίζεται από δύο σκέλη, το IDEA και το EMPOWER. Μέσα από το IDEA θα προσφερθεί δωρεάν ένα ολοκληρωμένο εκπαιδευτικό πρόγραμμα σχεδιασμένο να εκπαιδεύσει μελλοντικούς επιχειρηματίες στην Ελλάδα, που ενδιαφέρονται να καινοτομήσουν στους κλάδους του τουρισμού, της γαστρονομίας, της τέχνης, των χειροτεχνιών κ.ά. Το πρόγραμμα θα ολοκληρωθεί με ένα διήμερο Bootcamp στην Αθήνα, όπου θα διαγωνιστούν οι επικρατέστερες ιδέες και οι δύο καλύτερες θα κερδίσουν σημαντικά χρηματικά έπαθλα για να μπορέσουν να υλοποιηθούν.

Μέσα από το EMPOWER θα υποστηριχθούν τουλάχιστον 60 μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις, τοπικοί τεχνίτες, επιχειρηματίες και παραγωγοί σε δημοφιλείς τουριστικές περιοχές όπως η Ζάκυνθος, η Πελοπόννησος, η Κέρκυρα, η Ήπειρος, οι Κυκλάδες και η Ρόδος. Μέσω εκπαιδεύσεων ενίσχυσης ικανοτήτων και επιχειρηματικών ευκαιριών, η πρωτοβουλία στοχεύει να βελτιώσει τις γνώσεις των συμμετεχόντων στις πωλήσεις, στο μάρκετινγκ και τις ψηφιακές δεξιότητες, αλλά και να αναβαθμίσει τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες τους.

«Το πρόγραμμα που παρέχεται δωρεάν αντανακλά τις κοινές μας αξίες για την προώθηση της καινοτομίας, της βιωσιμότητας και της δημιουργικότητας στους πλέον νευραλγικούς τομείς του τουρισμού, της γαστρονομίας, του πολιτισμού κ.ά. Η πρωτοβουλία αυτή είναι σημαντική για την ανάπτυξη των μοναδικών παραδόσεων», επεσήμανε η πρόεδρος του Ελληνικού Οργανισμού Τουρισμού, Άντζελα Γκερέκου.

Από την πλευρά της η Μελίνα Ταπραντζή, ιδρύτρια της Wise Greece, τόνισε πως η πρωτοβουλία αυτή θα υποστηρίξει βασικούς τομείς της Ελλάδας, καθώς και επιχειρηματίες που είτε θέλουν να ξεκινήσουν μια επιχείρηση είτε έχουν ήδη δημιουργήσει μια μικρή επιχείρηση και επιθυμούν να καινοτομήσουν με βιώσιμο τρόπο.