Τα κέρδη της Wizz Air μειώθηκαν κατά 21% το εξάμηνο έως τον Σεπτέμβριο λόγω της προσάραξης των αεροσκαφών που σχετίζονται με τον κινητήρα και της διακοπής του ελέγχου εναέριας κυκλοφορίας.

Ο αερομεταφορέας χαμηλού προϋπολογισμού της Ανατολικής και Κεντρικής Ευρώπης ανέφερε καθαρά κέρδη εξαμήνου 315,2 εκατ. ευρώ έναντι 400,7 εκατ. ευρώ την ίδια περίοδο πέρυσι.

Οι μεταφορές επιβατών ήταν σχεδόν στατικές στα 33,3 εκατομμύρια, καθώς περισσότερα από 40 αεροσκάφη Airbus παρέμειναν εκτός υπηρεσίας έως τις 30 Σεπτεμβρίου, από 46 στα τέλη Ιουνίου λόγω των επιθεωρήσεων κινητήρων Pratt & Whitney GTF.

Η αεροπορική εταιρεία αναμένει ότι 40 έως 45 αεροσκάφη θα καθηλωθούν τους επόμενους 18 μήνες έναντι προηγούμενης υπόθεσης 50 και ένα νέο σύστημα αποζημίωσης βρίσκεται υπό διαπραγμάτευση με τον κατασκευαστή του κινητήρα.

Ο διευθύνων σύμβουλος Jozsef Varardi δήλωσε: «Η Wizz Air πέτυχε μια ανθεκτική απόδοση στο πρώτο εξάμηνο, με γνώμονα τη σταθερή ζήτηση αεροπορικών ταξιδιών και την έντονη εστίαση στη λειτουργική αποτελεσματικότητα.

«Συνεχίσαμε τις προσπάθειές μας για την προστασία της χωρητικότητας έναντι των γειώσεων του κινητήρα που σχετίζονται με το GTF, με τους συνολικούς επιβάτες να αυξάνονται ελαφρώς από έτος σε έτος σε 33,3 εκατομμύρια, με συντελεστή φορτίου στο 92,4%.

«Αυτό περιλαμβάνει ένα ρεκόρ 6,2 εκατομμυρίων επιβατών κατά τον μήνα Αύγουστο, αντικατοπτρίζοντας την έντονη ζήτηση για δρομολόγια σε όλο το δίκτυό μας και την αφοσίωση όλων των συναδέλφων μας να διατηρήσουν υψηλά πρότυπα και επίπεδα εξυπηρέτησης».

Οι βοηθητικές ροές εσόδων, συμπεριλαμβανομένης της προτεραιότητας επιβίβασης, των αποσκευών και των προϊόντων συνδρομής «συνεχίζουν να συμβάλλουν σημαντικά στα συνολικά έσοδα», πρόσθεσε.

«Ο έλεγχος του κόστους παρέμεινε βασικός τομέας εστίασης κατά το πρώτο εξάμηνο, ιδιαίτερα με τη διαχείριση των προσγειώσεων αεροσκαφών που σχετίζονται με την Pratt & Whitney και των διαταραχών του ελέγχου εναέριας κυκλοφορίας», είπε ο Varadi.

Οι κρατήσεις από τις 30 Σεπτεμβρίου «δεν παρουσιάζουν μείωση της ζήτησης και αναμένουμε μια θετική δυναμική στο δεύτερο εξάμηνο όσον αφορά τόσο τις κρατήσεις όσο και την απόδοση, παρά την ασταθή γεωπολιτική κατάσταση στη Μέση Ανατολή», είπε ο Varadi.

Ωστόσο, οι επιχειρήσεις στο Τελ Αβίβ έχουν ανασταλεί μέχρι τα μέσα Ιανουαρίου 2025 λόγω της σύγκρουσης στη Μέση Ανατολή, με ανακατανομή της χωρητικότητας σε όλο το δίκτυο, «και συνεχίζουμε να παρακολουθούμε στενά την κατάσταση στην περιοχή», σύμφωνα με τον Varadi.

Είπε: «Στο δεύτερο εξάμηνο, τα ζητήματα GTF θα συνεχίσουν να διογκώνουν το κόστος το οποίο θα αντισταθμιστεί από τη δράση που θα ληφθεί για τη βελτίωση της απόδοσης των καυσίμων και της λειτουργικής απόδοσης και τη βελτιστοποίηση του μείγματος δικτύου.

«Στα τέλη Οκτωβρίου, όλες οι έκτακτες μισθώσεις έχουν τερματιστεί και ένα νέο σύστημα αποζημίωσης βρίσκεται υπό διαπραγμάτευση με την Pratt & Whitney, παρέχοντας σταθερότητα για το υπόλοιπο του οικονομικού έτους.

«Καθώς κοιτάμε μπροστά, έχουμε τώρα καλύτερη ορατότητα για να διαχειριστούμε τα ζητήματα GTF μέχρι την αναμενόμενη ολοκλήρωσή τους στο F27 και το χρονοδιάγραμμά μας για τις παραδόσεις από την Airbus σημαίνει ότι θα επιστρέψουμε σταδιακά στην ανάπτυξη από το επόμενο έτος.

«Κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου επικεντρωνόμαστε στο κόστος και έχουμε ανανεώσει τη δέσμευσή μας στις αρχές εξαιρετικά χαμηλού κόστους, έτσι ώστε να μπορούμε να προσφέρουμε τους χαμηλότερους ναύλους στους πελάτες μας, ενώ ο αυξανόμενος στόλος μας εδραιώνει την ηγετική μας θέση στην Κεντρική Ανατολική Ευρώπη μέσω καλύτερων επιλογών χρονοδιαγράμματος και υψηλότερη λειτουργική αξιοπιστία και ξεκλειδώνει πιθανούς νέους προορισμούς στα δυτικά και τα ανατολικά».

«Η ηλικία και το εύρος του στόλου μας Airbus A321neo, που υποστηρίζονται από το βιβλίο παραγγελιών και το πρόγραμμα ανανέωσης του στόλου μας, θα μας προσφέρουν απαράμιλλα πλεονεκτήματα μακροπρόθεσμα. Για να πραγματοποιήσουμε αυτά τα οφέλη, συνεχίζουμε να δίνουμε προτεραιότητα στον ανθεκτικό επιχειρησιακό σχεδιασμό, την ηγετική θέση στο κόστος μονάδας και τη βιωσιμότητα και την ισχύ τιμολόγησης μέσω της πυκνότητας και της ποιότητας του δικτύου. Το Wizz 500 παραμένει ο στρατηγικός μας στόχος μέχρι το 2032, καθώς αναμένουμε αύξηση του στόλου κατά 15-20% ετησίως από το επόμενο έτος.»