Η Ελλάδα γίνεται εξέχων ευρωπαϊκός προορισμός για τους Ινδούς ταξιδιώτες, σύμφωνα με τα τελευταία ευρήματα του παρόχου Mabrian.
Οι πληροφορίες αποκαλύφθηκαν κατά τη διάρκεια της World Travel Market (WTM) 2024 στο Λονδίνο και τονίζουν την αυξανόμενη ελκυστικότητα της Ελλάδας μεταξύ των Ινδών τουριστών.
Η έκθεση «India Market Insights: Outbound & Inbound», που παρουσιάστηκε σε πάνελ από το Global Travel & Tourism Resilience Council , περιγράφει βασικούς παράγοντες που οδηγούν αυτήν την τάση και παρέχει πολύτιμα δεδομένα για τις προτιμήσεις και τις αντιλήψεις των Ινδών ταξιδιωτών.
Ινδική ταξιδιωτική αγορά: Μια αυξανόμενη ευκαιρία για την Ευρώπη
Η έκθεση της Mabrian υπογραμμίζει το τεράστιο δυναμικό της ταξιδιωτικής αγοράς της Ινδίας, η οποία προβλέπεται να φτάσει τα 100 εκατομμύρια διεθνή ταξίδια έως το 2030.
Αυτός ο εκπληκτικός αριθμός είναι συγκρίσιμος με τον ετήσιο αριθμό επισκεπτών για τη Γαλλία, καθιστώντας την Ινδία μία από τις σημαντικότερες αγορές εξερχόμενων ταξιδιών παγκοσμίως. Σύμφωνα με τον Carlos Cendra , εκπρόσωπο της Mabrian, αυτή η ανάπτυξη αντιπροσωπεύει μια μοναδική ευκαιρία για τους ευρωπαϊκούς προορισμούς να προσαρμόσουν τις προσφορές τους στις ανάγκες και τις προτιμήσεις των Ινδών ταξιδιωτών.
«Το δυναμικό της ταξιδιωτικής αγοράς της Ινδίας είναι εντυπωσιακό: μέχρι το 2030, η εξερχόμενη αγορά θα μπορούσε να φτάσει τα 100 εκατομμύρια διεθνή ταξίδια, αριθμός συγκρίσιμος με ολόκληρο τον ετήσιο αριθμό επισκεπτών της Γαλλίας», σημείωσε ο Cendra, τονίζοντας την κλίμακα και τη σημασία αυτής της αγοράς για την Ευρώπη.
Η αύξηση της δημοτικότητας της Ελλάδας μεταξύ των Ινδών ταξιδιωτών
Τα στοιχεία της Mabrian αποκαλύπτουν σημαντική αύξηση των Ινδών τουριστών που επισκέπτονται την Ελλάδα, με αύξηση 18,3% από έτος σε έτος το 2023. Η πλούσια πολιτιστική κληρονομιά της Ελλάδας και οι μοναδικές τουριστικές προσφορές έχουν παίξει σημαντικό ρόλο σε αυτή την ανάπτυξη. Αυτή η τάση τοποθετεί την Ελλάδα ως μια συναρπαστική εναλλακτική λύση σε σχέση με τους παραδοσιακούς προορισμούς της Νοτιοανατολικής Ασίας, που εδώ και πολύ καιρό ευνοούνται από τους Ινδούς τουρίστες.
Άλλες ευρωπαϊκές χώρες παρουσίασαν επίσης αυξημένο ενδιαφέρον από Ινδούς ταξιδιώτες το περασμένο έτος:
- Ιταλία: Αύξηση +2,7%.
- Γερμανία: Αύξηση +7,3%.
- Αυστρία: Αύξηση +9,8%.
- Ελλάδα: Αύξηση +18,3%
Αυτοί οι αριθμοί αντικατοπτρίζουν μια ευρύτερη τάση Ινδών ταξιδιωτών που εξερευνούν νέους προορισμούς σε όλη την Ευρώπη, με την Ελλάδα να ξεχωρίζει για την πολιτιστική και βιωματική της έλξη.
Τι ωθεί τους Ινδούς τουρίστες στην Ελλάδα
Οι Ινδοί ταξιδιώτες παρακινούνται από πολιτιστικές εμπειρίες που καθηλώνουν. Οι εκτεταμένες πολιτιστικές προσφορές, οι υπαίθριες δραστηριότητες και οι ιστορικοί χώροι της Ελλάδας ευθυγραμμίζονται καλά με τα ενδιαφέροντα αυτής της αγοράς. «Οι Ινδοί ταξιδιώτες παρακινούνται από πολιτιστικούς παράγοντες που συνδυάζουν διάφορα ενδιαφέροντα για να δημιουργήσουν μοναδικές ταξιδιωτικές εμπειρίες», δήλωσε ο Cendra. Αυτή η εικόνα υποδηλώνει ότι τα προϊόντα πολιτιστικού και υπαίθριου τουρισμού της Ελλάδας είναι ιδιαίτερα ελκυστικά για τους Ινδούς επισκέπτες.
Βασικοί Παράγοντες που Επηρεάζουν την Ελληνική Τουριστική Ζήτηση μεταξύ των Ινδών ταξιδιωτών
Πολιτιστικός Τουρισμός: Το 2023, οι πολιτιστικές εμπειρίες αντιπροσώπευαν το 35,8% της ζήτησης των Ινδών ταξιδιωτών στην Ελλάδα, ευθυγραμμιζόμενοι στενά με την Ιταλία στο 35,7 τοις εκατό .
Δραστηριότητες φιλικές προς την οικογένεια: Οι οικογενειακές δραστηριότητες αντιπροσωπεύουν το 10,5% της ζήτησης, υπογραμμίζοντας τη σημασία των οικογενειακών ταξιδιών για τους Ινδούς τουρίστες.
Αγορές: Με το 9,9% των Ινδών ταξιδιωτών να ενδιαφέρονται για τις εμπειρίες αγορών, οι προσφορές λιανικής της Ελλάδας διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο στην απήχησή της.
Ωστόσο, άλλες πτυχές όπως η ευεξία και η νυχτερινή ζωή είναι λιγότερο προτεραιότητα για τους Ινδούς τουρίστες στην Ελλάδα, με την ευεξία να συγκεντρώνει το 2,9% και τη νυχτερινή ζωή το 7,1% του ενδιαφέροντος. Αυτό δείχνει μια προτίμηση για πολιτιστικές και οικογενειακές δραστηριότητες σε σχέση με εμπειρίες χαλάρωσης ή νυχτερινής ζωής.
Η θετική αντίληψη των Ινδών ταξιδιωτών για την Ελλάδα
Η έκθεση ανέλυσε επίσης τις αντιλήψεις των Ινδών ταξιδιωτών για την Ελλάδα, αποκαλύπτοντας υψηλές βαθμολογίες ικανοποίησης σε βασικούς τομείς:
Κλιματική Αντίληψη: Η Ελλάδα κερδίζει 92,2 βαθμούς για το ευνοϊκό της κλίμα, χαρακτηρίζοντάς την ως προτιμώμενο προορισμό μεταξύ των ευρωπαϊκών επιλογών.
Αντίληψη ασφάλειας: Με βαθμολογία 81,1 , η Ελλάδα θεωρείται ασφαλής και ασφαλής προορισμός για τους Ινδούς ταξιδιώτες.
Ωστόσο, τα επίπεδα ικανοποίησης σε άλλους τομείς παρουσιάζουν ευκαιρίες για βελτίωση:
Ικανοποίηση προϊόντος: Η Ελλάδα σημείωσε 47,2 , υποδεικνύοντας χώρο για ενίσχυση συγκεκριμένων τουριστικών προϊόντων ώστε να ανταποκρίνονται στις προσδοκίες των Ινδών ταξιδιωτών.
Παγκόσμια Ικανοποίηση: Η Ελλάδα έλαβε βαθμολογία 76,3 στη συνολική ικανοποίηση, υποδηλώνοντας τομείς όπου η εμπειρία των επισκεπτών θα μπορούσε να βελτιωθεί περαιτέρω.
Πληροφορίες για τις ινδικές ταξιδιωτικές τάσεις
Η έκθεση προσφέρει πολλές βασικές πληροφορίες για τις ευρύτερες ταξιδιωτικές προτιμήσεις και τα πρότυπα συμπεριφοράς των Ινδών τουριστών στην Ευρώπη:
Αναπτυσσόμενη μεσαία τάξη: Η ταχέως αναπτυσσόμενη ινδική μεσαία τάξη, η οποία αναμένεται να αντιπροσωπεύει το 60% του πληθυσμού της Ινδίας έως το 2047, αποτελεί σημαντική κινητήρια δύναμη του εξερχόμενου τουρισμού. Αυτή η δημογραφική αλλαγή τροφοδοτεί την αυξημένη ταξιδιωτική ζήτηση σε ευρωπαϊκούς προορισμούς.
Εποχιακές προτιμήσεις: Οι Ινδοί ταξιδιώτες προτιμούν να επισκέπτονται την Ευρώπη κατά τη διάρκεια των εποχών (Μάρτιος έως Ιούλιο) και τους χειμερινούς μήνες (Δεκέμβριος και Ιανουάριος), πιθανότατα λόγω του ευνοϊκού καιρού και των λιγότερο πολυσύχναστων τουριστικών τοποθεσιών.
Ενδιαφέρον για την ευεξία και τον ενεργό τουρισμό: Περίπου το 40,8% των Ινδών ταξιδιωτών αναζητούν ευεξία, φύση και ενεργές υπαίθριες εμπειρίες κατά τη διάρκεια των ευρωπαϊκών ταξιδιών τους, υπογραμμίζοντας τη σημασία των προϊόντων τουρισμού ευεξίας στην προσέλκυση αυτού του τμήματος της αγοράς.
Τουρισμός με προσανατολισμό στην οικογένεια: Το 33% των Ινδών ταξιδιωτών στην Ευρώπη ταξιδεύουν με την οικογένεια ή τον σύντροφό τους, υποδηλώνοντας μεγάλη ζήτηση για οικογενειακές ταξιδιωτικές επιλογές.
Αυξάνοντας το ευρωπαϊκό ενδιαφέρον για την Ινδία: Η ζήτηση για ταξίδια στην Ινδία αυξάνεται επίσης εντός της Ευρώπης. Οι Βρετανοί ταξιδιώτες ηγούνται αυτής της τάσης με αύξηση +37,7% , ακολουθούμενη από τη Γαλλία με +28,8% και τη Γερμανία με +25,5% .
Το μέλλον της Ελλάδας στην ινδική ταξιδιωτική αγορά
Συνολικά, το ισχυρό κλίμα και οι αντιλήψεις για την ασφάλεια της Ελλάδας, σε συνδυασμό με τις πολιτιστικές της προσφορές, την καθιστούν ελκυστικό προορισμό για τους Ινδούς ταξιδιώτες. Για να επωφεληθούν περαιτέρω από αυτήν την αγορά, οι ελληνικοί τουριστικοί φορείς θα μπορούσαν να επικεντρωθούν στην ενίσχυση της ικανοποίησης από τα προϊόντα και στην ανάπτυξη τουριστικών εμπειριών που ευθυγραμμίζονται περισσότερο με τις προτιμήσεις των Ινδών ταξιδιωτών.
Κατανοώντας τις διαφορετικές ανάγκες αυτού του αναπτυσσόμενου τμήματος, η Ελλάδα μπορεί να εδραιώσει τη θέση της ως κορυφαίος ευρωπαϊκός προορισμός για Ινδούς τουρίστες. Η έκθεση Mabrian παρέχει έναν οδικό χάρτη για τις ελληνικές τουριστικές αρχές και τις επιχειρήσεις να προσαρμόσουν τις προσφορές τους και να βελτιώσουν τις εμπειρίες τους για ένα τμήμα της αγοράς υψηλών δυνατοτήτων που πρόκειται να αναδιαμορφώσει τις παγκόσμιες ταξιδιωτικές τάσεις την επόμενη δεκαετία.