Σύνταξη tourismtoday.gr

Ο τομέας MICE μετασχηματίζεται ταχύτατα εν μέσω συνεχιζόμενων καινοτομιών, μεταβαλλόμενων προτιμήσεων και παγκόσμιων προκλήσεων. Καθώς πλησιάζουμε στο 2025, οι επαγγελματίες της διοργάνωσης πρέπει να γνωρίζουν τις δέκα κρίσιμες τάσεις.

Οπως υπογραμμίζει η Catherine Chaulet, πρόεδρος και διευθύνουσα Σύμβουλος της Global DMC Partners «καθώς ο κλάδος των συναντήσεων και των εκδηλώσεων αντιμετωπίζει πρωτοφανείς πολυπλοκότητες, οι Εταιρείες Διαχείρισης Προορισμού (DMCs) έχουν γίνει απαραίτητοι συνεργάτες για τους σχεδιαστές.

Από τη διαχείριση γεωπολιτικών κινδύνων μέχρι την αποκάλυψη δευτερευόντων προορισμών και τη δημιουργία εξατομικευμένων, βιώσιμων εμπειριών, οι διαχειριστές φέρνουν τοπική τεχνογνωσία, δημιουργικές λύσεις και υλικοτεχνική ακρίβεια σε κάθε εκδήλωση».

Αυτές είναι οι 10 κρίσιμες τάσεις MICE το 2025

  • Οι προγραμματιστές επιλέγουν ολοένα και πιο ποικίλους προορισμούς: Οι σχεδιαστές ξεπερνούν τις παραδοσιακές τοποθεσίες αναζητώντας νέους και ανεξερεύνητους προορισμούς, με αυξανόμενο ενδιαφέρον για δευτερεύοντα και εξωτικά μέρη σε όλη την Ασία, την Αφρική και τη Λατινική Αμερική.
  • Ο υπερτουρισμός: Λόγω overtourism οι προορισμοί αναδεικνύουν τις λιγότερο συχνές περιοχές. Η Πορτογαλία, για παράδειγμα, προωθεί περιοχές εκτός της Λισαβόνας, παρουσιάζοντας στις ομάδες MICE με μοναδικές ευκαιρίες να ανακαλύψουν λιγότερο γνωστές περιοχές, μετριάζοντας έτσι την πίεση στις πόλεις με μεγαλύτερη συχνότητα και ευθυγραμμίζοντας με πρωτοβουλίες βιωσιμότητας.
  • Οι περιορισμοί στην εφοδιαστική αλυσίδα επηρεάζουν το κόστος και τη διαθεσιμότητα: Οι προκλήσεις στην αλυσίδα εφοδιασμού, από ελλείψεις σε ανταλλακτικά αεροπορικών εταιρειών έως αξιοσημείωτες χρεοκοπίες όπως η Spirit Airlines, δεν είναι πιθανό να οδηγήσουν σε χαμηλότερες τιμές, καθώς η ζήτηση εξακολουθεί να υπερβαίνει την προσφορά. Η ανάγκη αναδρομολόγησης των πτήσεων γύρω από περιοχές συγκρούσεων επηρεάζει επίσης τόσο την επιμελητεία όσο και το κόστος.
  • Ξενοδοχεία: Πολλοί σχεδιαστές επιλέγουν ξενοδοχεία 4 αστέρων αντί για ξενοδοχεία 5 αστέρων, εστιάζοντας περισσότερο στην ποιότητα των εμπειριών του προορισμού παρά στα luxury καταλύματα. Αυτή η αλλαγή βοηθά στη βελτιστοποίηση του προϋπολογισμού, ενώ εξακολουθεί να παρέχει ποιοτικές εμπειρίες διαμονής που ικανοποιούν τις προσδοκίες των συμμετεχόντων.
  • Η γεωπολιτική αβεβαιότητα επηρεάζει τον προγραμματισμό εκδηλώσεων: Με τις συνεχιζόμενες γεωπολιτικές εντάσεις και την οικονομική αστάθεια, οι σχεδιαστές εκδηλώσεων υιοθετούν ευέλικτες στρατηγικές προγραμματισμού της τελευταίας στιγμής για να αποφύγουν πιθανές ακυρώσεις.
  • Η εποχική ευελιξία αυξάνεται: Οι περιοχές που παραδοσιακά εκτός ορίων κατά τη διάρκεια συγκεκριμένων εποχών θεωρούνται πλέον προορισμοί όλο το χρόνο. Για παράδειγμα, ο ηπιότερος καιρός στη Βοστώνη στις αρχές της άνοιξης μειώνει τους κινδύνους που σχετίζονται με τον προγραμματισμό εκδηλώσεων, βοηθώντας τους προγραμματιστές να αποφύγουν τις υψηλές τιμές σεζόν, ενώ προσφέρουν ελκυστικές ρυθμίσεις.
  • Η βιωσιμότητα κερδίζει σημασία: Η αειφορία γίνεται μια κρίσιμη πτυχή των εκδηλώσεων MICE, οδηγώντας τις προσπάθειες για την ελαχιστοποίηση των απορριμμάτων, τη χρήση τοπικών προϊόντων και την παροχή εμπειριών που ωφελούν τις τοπικές κοινότητες και οικονομίες. Αυτές οι βιώσιμες πρακτικές δεν είναι μόνο ωφέλιμες για το περιβάλλον, αλλά επίσης ενισχύουν την πολιτιστική εκτίμηση και υποστηρίζουν την οικονομική ανάπτυξη.
  • Η εξατομίκευση μέσω AI ενισχύει τις εμπειρίες: Η τεχνητή νοημοσύνη φέρνει επανάσταση στον προγραμματισμό εκδηλώσεων, από εξατομικευμένες ατζέντες έως καινοτόμες στρατηγικές αφοσίωσης. Το 2025, θα δοθεί σημαντική έμφαση στη χρήση της τεχνητής νοημοσύνης για τη βελτίωση των εμπειριών εκδηλώσεων, διατηρώντας παράλληλα το ανθρώπινο στοιχείο που είναι απαραίτητο για τη βιομηχανία.
  • Η αξία των προσωπικών συναντήσεων: Παρά τις τεχνολογικές εξελίξεις, η εγγενής αξία των διαπροσωπικών αλληλεπιδράσεων παραμένει πυλώνας της βιομηχανίας MICE. Η ανάγκη για άμεση επαφή αναγνωρίζεται ιδιαίτερα για την ενίσχυση των σχέσεων, της δημιουργικότητας και της καινοτομίας, αν και ο φαρμακευτικός τομέας εξακολουθεί να ευνοεί τις εικονικές συναντήσεις λόγω της συχνά επείγουσας φύσης τους.
  • Αντιμετώπιση των αναγκών διαφορετικού κοινού: Οι προγραμματιστές εκδηλώσεων φιλοξενούν όλο και περισσότερο ένα ποικιλόμορφο και πολυγενές κοινό ενσωματώνοντας διάφορες πτυχές της συνάντησης, όπως ρυθμιζόμενα καθίσματα, χρόνο διακοπής λειτουργίας και προσβάσιμες επιλογές.