Deep value play με σημαντικό upside από νέα έργα χαρακτηρίζει την μετοχή της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ η χρηματιστηριακή σε νέο report της. Όπως σημειώνει η αξία του χαρτοφυλακίου των παραχωρήσεων του Ομίλου εκτιμάται στα 1,7 δισ. ευρώ ενώ σύμφωνα με τους υπολογισμούς των αναλυτών η τρέχουσα αξία της μετοχής περιλαμβάνει μόνο 0,3 δισ. ευρώ.
Όπως σημειώνει, η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ έχει στρατηγικά εστιάσει σε σημαντικά έργα παραχωρήσεων και έχει εξασφαλίσει ένα premium χαρτοφυλάκιο έργων με μέση υπολειπόμενη διάρκεια ζωής άνω των 25 ετών. Επιπλέον από την Νέα & Κεντρική Οδό και την Ολυμπία, πρόσφατα εξασφάλισε την 25-ετή παραχώρηση της Αττικής Οδού (εκτιμώμενης καθαρής παρούσας αξίαs 298 εκατ. ευρώ και IRR 12,5%) και την 35-ετή παραχώρηση της Εγνατία Οδού (εκτιμώμενης αξίαs NPV 405 εκατ. ευρώ και IRR 14.5%). Επίσης έχει το 32,5% στο δεύτερο μεγαλύτερο αεροδρόμιο της χώρας (Καστέλι), εκτιμώμενης καθαρής παρούσας αξίαs 158 εκατ. ευρώ αλλά και 49% στο IRC (εκτιμώμενης καθαρής παρούσας αξίαs 293 εκατ.ευρώ).
Η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ έχει συγκεντρώσει μια επενδυτική ισχύ 3,1 δισ. ευρώ μετά και την πώληση της ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ. Ακόμα και μετά τις υποχρεώσεις για τα έργα που έχει ήδη εξασφαλίσει, παραμένουν 2,0 δισ. ευρώ τα οποία θα κατευθυνθούν για την χρηματοδότηση νέων έργων. Με βάση τις εκτιμήσεις της χρηματιστηριακής η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ έχοντας πολύ χαμηλή μόχλευση (καθαρό χρέος μητρικής περίπου 400 εκατ. ευρώ) θα λαμβάνει κάθε χρόνο 300 εκατ. ευρώ μερίσματα από το 2028 και έπειτα που είναι αρκετά για να χρηματοδοτήσουν μια μερισματική απόδοση περίπου 4,0% αλλά και 1 δισ. ευρώ νέων έργων κάθε χρόνο.
Κατασκευή και συμβατική ενέργεια συνεχίζουν να προσφέρουν στην κερδοφορία. Με ανεκτέλεστο στα 5 δισ. ευρώ, τα κατασκευαστικά έσοδα αναμένονται στα 1,5 δισ. ευρώ κάθε χρόνο έως το 2028 με 10% margin. Επιπλέον το EBITDA της συμβατικής ενέργειας αναμένεται να σταθεροποιηθεί στα επίπεδα των 100 εκατ. ευρώ το χρόνο, ενώ η νέα μονάδα φυσικού αερίου (50-50 με την Motor Oil) από το πρώτο τρίμηνο του 2025 αναμένεται να προσφέρει 20 εκατ. ευρώ το χρόνο στα καθαρά κέρδη.
Από πλευράς εκτιμήσεων, το adj.EBITDA για το 2024 αναμένεται στα 433 εκατ. ευρώ και να φτάσει σταδιακά στα 785 εκατ. ευρώ το 2028. Αντίστοιχα, ο δανεισμός αναμένεται να κορυφωθεί το 2025 στα 4,3 δισ. ευρώ, μετά και την έναρξη της παραχώρησης της Εγνατίας Οδού και σταδιακά να αποκλιμακωθεί. Σημειώνεται ότι ο καθαρός δανεισμός της μητρικής εταιρείας παραμένει πολύ χαμηλός (επίπεδα 400 εκατ. ευρώ) για όλη της διάρκεια των προβλέψεων. Τέλος το μέρισμα αναμένεται στα 0,40 ευρώ/μτχ για το 2024 και στα 0,45 ευρώ/μτχ για το 2025.