Σύνταξη: tourismtoday.gr
Οι τουριστικοί πράκτορες στις αγορές προέλευσης που πωλούν πακέτα στην Ισπανία δεν απαιτείται να παρέχουν στοιχεία για τους παραθεριστές, επιβεβαίωσαν αξιωματούχοι.
Αυτό ισχύει τόσο για μικρά πρακτορεία όσο και για μεγάλα, όπως διευκρίνησε το Ισπανικό Γραφείο Τουρισμού στο Ηνωμένο Βασίλειο.
Ωστόσο, το πρακτορείο υποδοχής ή ο διαμεσολαβητής στην Ισπανία που συνεργάζεται με αυτούς τους φορείς εκμετάλλευσης της αγοράς πηγής θα είναι υποχρεωμένος να καταχωρεί τα δεδομένα από ταξιδιώτες, κατά περίπτωση.
Ψηφιακές πλατφόρμες όπως η Booking.com, η Airbnb, η lastminute.com ή η Expedia πρέπει επίσης να συμμορφώνονται, υπό την προϋπόθεση ότι έχουν γραφείο ή εγκατάσταση στην Ισπανία, «ανεξάρτητα από το αν η συναλλαγή προέρχεται από άλλη χώρα».
Το βασιλικό διάταγμα έχει σχεδιαστεί για την καταπολέμηση της τρομοκρατίας και του οργανωμένου εγκλήματος και θα δημιουργήσει μια εκσυγχρονισμένη πλατφόρμα για την καταγραφή των δεδομένων πελατών σαν ένα παραδοσιακό ημερολόγιο, σύμφωνα με το Ισπανικό Γραφείο Τουρισμού.
Τα απαιτούμενα δεδομένα περιλαμβάνουν στοιχεία διαβατηρίου, διευθύνσεις email, διευθύνσεις σπιτιού, αριθμούς τηλεφώνου, οικογενειακές σχέσεις και ορισμένα στοιχεία πληρωμής για κάθε ταξιδιώτη ηλικίας 14 ετών και άνω.
Μια μελλοντική υπουργική απόφαση, που βρίσκεται υπό δημόσια διαβούλευση, «θα καθιερώσει τη διαδικασία για την ενσωμάτωση τυχόν πρόσθετων πληροφοριών που απαιτούνται».
Το Ισπανικό Γραφείο Τουρισμού παρείχε διευκρινίσεις σχετικά με τον ενημερωμένο νόμο που απαιτεί από τα ξενοδοχεία και τις εταιρείες ενοικίασης αυτοκινήτων να συλλέγουν δεδομένα πελατών σύμφωνα με τον γενικό κανονισμό προστασίας δεδομένων της Ευρωπαϊκής Ένωσης εν μέσω αυξανόμενης ανησυχίας της βιομηχανίας για τον νέο κανόνα.
Το επικαιροποιημένο διάταγμα θα απαιτεί από τις αρμόδιες εταιρείες να καταγράφουν ένα σύνολο δεδομένων ταξιδιωτών σε μια διαδικτυακή πλατφόρμα που παρέχεται από το υπουργείο Εσωτερικών, «εκσυγχρονίζοντας έτσι τη διαδικασία ενός παραδοσιακού ημερολογίου».
Το υπουργείο έχει δημιουργήσει μια διαδικτυακή πλατφόρμα όπου οι σχετικές εταιρείες θα πρέπει να καταχωρούν δεδομένα που ήδη συλλέγουν από πελάτες στο πλαίσιο των καθημερινών τους λειτουργιών.
«Το νέο σύστημα αντιπροσωπεύει έναν εκσυγχρονισμό του μηχανισμού που ίσχυε προηγουμένως, ο οποίος βασιζόταν σε ημερολόγια που έπρεπε να διατηρούν σε έντυπη μορφή τα ξενοδοχεία ή οι εταιρείες ενοικίασης οχημάτων, ανέφερε το Ισπανικό Γραφείο Τουρισμού.
Η νέα μέθοδος απλοποιεί και εξορθολογίζει αυτή τη διαδικασία, αξιοποιώντας τις δυνατότητες των σύγχρονων συστημάτων ηλεκτρονικών επικοινωνιών και ενισχύοντας τελικά την αποτελεσματικότητα των δυνάμεων ασφαλείας του κράτους στα προληπτικά και προστατευτικά τους καθήκοντα».