Ο τρόπος με τον οποίο οι Βρετανοί προσεγγίζουν τα χριστουγεννιάτικα δώρα φαίνεται πως έχει αλλάξει, καθώς νέα έρευνα υπογραμμίζει μια στροφή από τα υλικά δώρα σε αυτά των ουσιαστικών εμπειριών.
Ως αποτέλεσμα εν όψει του νέου έτους, το 30% των Βρετανών σχεδιάζει να ταξιδέψει περισσότερο το 2025.
Η Ελλάδα καταλαμβάνει την 3η θέση ως αγαπημένος προορισμός με 22%, ενώ στις δύο πρώτες θέσεις βρίσκεται η Ιταλία με 27% και η Ισπανία με 23% αντίστοιχα.
Αυτό αναφέρουν τα στοιχεία από πρόσφατη έρευνα της easyJet Holidays σε 2.000 ενήλικες στο Ηνωμένο Βασίλειο, αποκαλύπτοντας ότι το 86% των ανθρώπων δεν μπορούν να θυμηθούν όλα τα δώρα που έλαβαν τα περασμένα Χριστούγεννα.
Το δίλημμα του ανεπιθύμητου δώρου
Παρά την αναμενόμενη εθνική μέση δαπάνη 321 λιρών για χριστουγεννιάτικα δώρα φέτος, πολλά δώρα δεν αγαπήθηκαν. Οι Βρετανοί αναφέρουν ότι λαμβάνουν δύο ανεπιθύμητα δώρα κάθε χρόνο, με το 42% να δωρίζει αυτά τα αντικείμενα σε φιλανθρωπικούς σκοπούς και το 37% να επιλέγει να κάνει ξανά δώρο.
Ένα επιπλέον 16% στρέφεται σε πλατφόρμες μεταπώλησης όπως το eBay ή το Vinted, με αποτέλεσμα κατά μέσο όρο απορριπτόμενα δώρα αξίας 55 λιρών ανά ενήλικα ετησίως.
Hot τάση τα ταξίδια εμπειριών για τους Βρετανούς
- Σχεδόν οι μισοί (49%) Βρετανοί προτιμούν πλέον να λαμβάνουν ταξιδιωτικά κουπόνια ή διακοπές σε σχέση με τυπικά δώρα όπως ρούχα, gadgets ή κοσμήματα.
- Τα εισιτήρια συναυλιών (43%), οι θεατρικές εμπειρίες (41%) και οι ημέρες spa (33%) είναι από τα πιο επιθυμητά δώρα.
- Το 13% θα προτιμούσε να παραιτηθεί εντελώς από τα φυσικά δώρα εάν οι φίλοι και η οικογένεια συνεισέφεραν στο ταμείο ταξιδιού τους.
Η ελκυστικότητα των δώρων που βασίζονται στην εμπειρία έγκειται στην ικανότητά τους να δημιουργούν μόνιμες αναμνήσεις.
- Οι μισοί από τους ερωτηθέντες (50%) ανέφεραν την επιθυμία να κάνουν ουσιαστικές αναμνήσεις με αγαπημένα τους πρόσωπα ως τον λόγο για να ευνοήσουν τις εμπειρίες τους,
- Το 49% εξέφρασε τη λαχτάρα να δοκιμάσει κάτι νέο και το 45% θεώρησε τα δώρα εμπειρίας ως πιο μοναδικά.
Τα 10 καλύτερα δώρα εμπειρίας για τα Χριστούγεννα έχουν ως εξής :
- Κουπόνια ταξιδιού/διακοπών (49%)
- Εισιτήρια συναυλιών (43%)
- Εισιτήρια θεάτρου (41%)
- Εμπειρίες ημερήσιου σπα (33%)
- Ιδιωτικές γευστικές εμπειρίες (19%)
- Εισιτήρια για αθλητικούς αγώνες (16%)
- Εκδρομές γευσιγνωσίας κρασιού (12%)
- Μαθήματα μαγειρικής (12%)
- Υπαίθριες περιπέτειες (9%)
- Συνδρομές μουσείων (9%)
Τάσεις δαπανών γενεών
Κατά μέσο όρο, οι Βρετανοί σχεδιάζουν να ξοδέψουν 77 λίρες ανά δώρο αυτά τα Χριστούγεννα.
Οι Baby Boomers είναι οι πιο γενναιόδωροι, με μέση δαπάνη 337 λίρες, ενώ οι προϋπολογισμοί Gen Z κατά μέσο όρο 230 λίρες.
Τα πιο ανεπιθύμητα δώρα Χριστουγέννων
Παρά την προσπάθεια που καταβάλλεται για την προσφορά δώρων, ορισμένα δώρα συνεχίζουν να χάνουν το σημάδι. Τα λιγότερο εκτιμώμενα δώρα περιλαμβάνουν:
- Σετ μπάνιου (41%)
- Προϊόντα μπάνιου (38%)
- Πρακτικά είδη όπως κάλτσες και εσώρουχα (30%)
- Κεριά (28%)