Ευθύνες στην προηγούμενη κυβέρνηση καταλόγισε ο Χρήστος Σπίρτζης για την κακοδιοίκηση των αστικών συγκοινωνιών.
Ειδικότερα,για την περίοδο από το 2010 έως το 2015, ο όμιλος ΟΑΣΑ επιβαρύνθηκε με 18 εκατ. ευρώ το χρόνο από την προεκλογική τιμολογιακή πολιτική της ΝΔ, με ένα έλλειμμα 103 εκατ. ευρώ αξιοπιστίας προς τους προμηθευτές του ομίλου (ΟΣΥ) και με απαιτήσεις 113 εκ. ευρώ από τα υπουργεία.
Ο υπουργός Μεταφορών κατέθεσε στα πρακτικά φωτογραφίες, σύμφωνα με τις οποίες, στον ΟΑΣΑ καταμετρούσαν τα εισιτήρια με το κιλό, σαν χαρτί, γιατί οι αποθήκες των εταιρειών του ΟΑΣΑ δεν διαθέτουν σύγχρονα συστημάτα logistics και μηχανογραφημένο σύστημα διακίνησης των προϊόντων κομίστρου. Πάνω από 30 εκατ. ευρώ φαίνεται να είναι η συνολική ζημιά του Δημοσίου σύμφωνα με τον κ. Σπίρτζη.
Ανέφερε ακόμη, ότι η ΟΣΥ μείωνε τις προμήθειες ανταλλακτικών κατά 22% για να εμφανίσει φαινομενικά βελτιωμένα οικονομικά στοιχεία και διακινδυνεύοντας την ασφάλεια και τα 683 οχήματα του στόλου της.
«Εκτός από τη μείωση του ελλείμματος, εφαρμόσαμε περαιτέρω δράσεις εξοικονόμησης (ύψους 8.5 εκ. ευρώ), που αφορούν κόστος προμηθειών μέσω ηλεκτρονικών διαγωνισμών, κόστος συμβάσεων παροχής υπηρεσίας μέσω δράσεων συνεργασίας με άλλους δημόσιους φορείς, όπως η Ελληνική Αστυνομία για την φύλαξη των σταθμών και τέλος επιχειρησιακό κόστος, με ενοποιήσεις κρίσιμων τμημάτων σε επίπεδο ομίλου ώστε να υπάρχουν βέλτιστες ενέργειες σχετικά με τη διαχείριση και προώθηση του μεταφορικού έργου τόνισε ο υπουργός Μεταφορών και πρόσθεσε ότι «βρίσκεται σε εξέλιξη χειρισμός για την εξυπηρέτηση του συσσωρευμένου ελλείμματος του ομίλου, μέσω ενός μοντέλου συμψηφισμού των δαπανών του ΟΑΣΑ προς το ελληνικό Δημόσιο, όπως ΦΠΑ, ΕΝΦΙΑ, τέλη κυκλοφορίας, κ.τ.λ. με τις γεγενημένες οφειλές των Υπουργείων προς τον ΟΑΣΑ για την άσκηση κοινωνικών πολιτικών (ξεπερνούν τα 190 εκατ. ευρώ). Αυτός ο συμψηφισμός θα δημιουργήσει μία θετική χρηματοροή στις εταιρείες του ομίλου, ικανή για την κάλυψη των οφειλών προς τρίτους», επισήμανε ο κ. Σπίρτζης.
«Για το μέλλον σχεδιάζουμε», συμπλήρωσε ο κ. Σπίρτζης, «την προώθηση της ένταξης νέου στόλου στο ΕΣΠΑ με βάση μελέτη που εκπονήθηκε από τη διοίκηση της ΟΣΥ, την εκπόνηση μελέτης αποτίμησης της ανάγκης του ΟΑΣΑ για στόλο λεωφορείων, όχι μόνο στη βάση της ανανέωσης αυτού αλλά και της επέκτασης του δικτύου του ΟΑΣΑ και της συνεργασίας του με τους Δήμους. Βρίσκεται επίσης σε εξέλιξη διερεύνηση παραγωγής μέρους του νέου στόλου οχημάτων στην Ελλάδα και έχει συσταθεί Επιτροπή, η οποία διερευνά πιθανούς χώρους μετεγκατάστασης του αμαξοστασίου στο Ελληνικό, ώστε να αποτιμηθεί το κόστος και να γίνουν οι ενέργειες κάλυψης αυτού από το Υπουργείο Οικονομικών. Τέλος έχει συσταθεί Επιτροπή, η οποία καταγράφει κτίρια που ανήκουν στον όμιλο ΟΑΣΑ και θα προτείνει κτιριακές λύσεις συστέγασης των τριών εταιρειών, ενώ έχει δοθεί οδηγία για άμεσες ενέργειες έξωσης και νομικής προστασίας σε μισθωμένα ακίνητα ιδιοκτησίας ομίλου ΟΑΣΑ, που καθυστερεί η καταβολή των μισθωμάτων τρεις μήνες και μία μέρα».