Ιδιαίτερα αισιόδοξα είναι τα σημάδια για την ανάκαμψη του εξερχόμενου τουρισμού της Κίνας φέτος, όπως αποκαλύφθηκε πρόσφατα από την Dragon Trail International.

Η έρευνα εξέτασε 465 κινέζους ταξιδιωτικούς πράκτορες και τα ευρήματά της αποκαλύφθηκαν σε διαδικτυακό σεμινάριο που πραγματοποιήθηκε αυτή την περασμένη εβδομάδα, καταδεικνύοντας έντονη αισιοδοξία για ανάκαμψη και ανάπτυξη στις «ασημένιες» και «νεότερες» ταξιδιωτικές ομάδες.

Αναμένεται ανάκαμψη της αγοράς μέχρι το τέλος του 2025

Η Διεθνής Διευθύντρια Μάρκετινγκ και Επικοινωνιών της Dragon Trail Sienna ParulisCook ανέφερε ότι οι πτήσεις προς τη Μέση Ανατολή, την Κεντρική Ασία και την Αφρική έχουν πλέον ξεπεράσει τα επίπεδα του 2019.

Οι κινεζικές αεροπορικές εταιρείες κυριαρχούν επίσης σε μεγάλο μέρος της αγοράς μακρινών αποστάσεων λόγω της ικανότητάς τους να πετούν πάνω από τον ρωσικό εναέριο χώρο, προσφέροντας ανταγωνιστικούς χρόνους και κόστος ταξιδιού.

Οι πολιτικές απαλλαγής από την υποχρέωση θεώρησης και οι ευκολότερες απαιτήσεις έκδοσης βίζας έχουν παράλληλα ενισχύσει τον κινεζικό εξερχόμενο τουρισμό.

Ταυτόχρονα, η Ασία αναμένεται να ηγηθεί της ανάκαμψης, ενώ η Ευρώπη ακολουθεί με ισχυρό αναπτυξιακό δυναμικό. Ωστόσο, περιοχές όπως η Αφρική και η Λατινική Αμερική αντιμετωπίζουν πιο αργά ριμπάουντ, με ανάκαμψη να προβλέπεται μετά το 2026.

Αναδυόμενες ταξιδιωτικές τάσεις

Οι νεότεροι ταξιδιώτες (γεννημένοι στις δεκαετίες του 1990 και του 2000) και οι αργυροί ταξιδιώτες (ηλικίας 50 ετών και άνω) είναι αυξανόμενα τμήματα στην κινεζική αγορά εξερχόμενων ταξιδιών.

Οι νέοι ταξιδιώτες ελκύονται από την περιπέτεια, τις μοναδικές εμπειρίες και τις προσφορές υψηλής αξίας, όπως κρουαζιέρες και αποδράσεις στα νησιά, σημειώνει η έκθεση. Εν τω μεταξύ, οι ασημένιοι ταξιδιώτες, ιδιαίτερα οι συνταξιούχοι με σημαντικές συντάξεις, δίνουν προτεραιότητα στην άνεση και τις πολιτιστικές εμπειρίες.

Η έρευνα ανέδειξε επίσης την αυξανόμενη δημοτικότητα συγκεκριμένων ταξιδιωτικών προϊόντων:

  • Οι οικογενειακές και ιδιωτικές περιηγήσεις παραμένουν τα προϊόντα που πωλούνται πιο συχνά.
  • Οι νησιωτικοί προορισμοί, ιδιαίτερα στην Ασία-Ειρηνικό, ευνοούνται όλο και περισσότερο για τη χαλαρωτική τους ατμόσφαιρα και τη γραφική ομορφιά τους.
  • Τα ταξίδια με κρουαζιέρες κερδίζουν έδαφος, ειδικά μεταξύ των νεότερων ταξιδιωτών, με αυξανόμενη ζήτηση για εξατομικευμένα και ποικίλα δρομολόγια.

Αυξημένη ζήτηση για δέσμευση B2B και τοπικές υπηρεσίες

Η έρευνα κατέδειξε ακόμα τον τρόπο με τον οποίο οι Κινέζοι ταξιδιωτικοί πράκτορες συνεργάζονται με προορισμούς και προμηθευτές για να αυξήσουν τις πωλήσεις το 2025.

Οι ταξιδιωτικοί πράκτορες τονίζουν τη σημασία των συνεργασιών και των πόρων από διεθνείς προορισμούς. Οι προτιμήσεις περιλαμβάνουν ταξίδια FAM από πρώτο χέρι (ταξίδια εξοικείωσης που παρέχουν εκπαίδευση σχετικά με έναν προορισμό), οδικές εκθέσεις και εκδηλώσεις με ζωντανή ροή.