![Heathrow](https://www.tourismtoday.gr/wp-content/uploads/2024/03/Heathrow-696x462.jpg)
Ο διευθύνων σύμβουλος του Heathrow, Thomas Woldbye, αναμένεται να παρουσιάσει το μεγαλύτερο επενδυτικό πρόγραμμα στην ιστορία του αεροδρομίου, σε ομιλία του στο εργοστάσιο British Steel στο Scunthorpe.
Το σχέδιο, το οποίο θα χρηματοδοτηθεί 100% από ιδιωτικά κεφάλαια, προβλέπει αναβαθμίσεις στους τερματικούς σταθμούς 2 και 5 καθώς και νέες υποδομές, ενώ το Heathrow ετοιμάζεται να καταθέσει επίσημες προτάσεις για την κατασκευή τρίτου διαδρόμου στην κυβέρνηση το καλοκαίρι.
Ιστορική επένδυση για την ανάπτυξη του Heathrow
Ο Woldbye θα επιβεβαιώσει ότι η πολλαπλών δισεκατομμυρίων λιρών επένδυση θα προχωρήσει, θέτοντας τα θεμέλια για την επεκτατική στρατηγική του αεροδρομίου. Μάλιστα, η ανακοίνωση έρχεται μόλις δύο εβδομάδες μετά τη δήλωση της Καγκελαρίου Rachel Reeves, η οποία εξέφρασε τη στήριξη της κυβέρνησης για την κατασκευή του τρίτου διαδρόμου.
Σύμφωνα με τον Woldbye:
«Το Heathrow είναι περήφανο που ανταποκρίνεται στο κάλεσμα της κυβέρνησης να επενδύσει στη Βρετανία. Με ιδιωτική χρηματοδότηση, θα αναβαθμίσουμε τις υπάρχουσες υποδομές και θα δημιουργήσουμε τις προϋποθέσεις για έναν τρίτο διάδρομο, ενισχύοντας την οικονομική ανάπτυξη και την ανταγωνιστικότητα του Ηνωμένου Βασιλείου».
Ο ίδιος πρόσθεσε ότι ένας νέος διάδρομος είναι ζωτικής σημασίας για την οικονομική επιτυχία της χώρας, ενώ τόνισε ότι το Heathrow παραμένει δεσμευμένο σε αυστηρά περιβαλλοντικά πρότυπα.
Τι περιλαμβάνει το νέο επενδυτικό πρόγραμμα
Το σχέδιο περιλαμβάνει:
• Αναβάθμιση του Terminal 2 και αύξηση της χωρητικότητας του Terminal 5.
• Βελτίωση της διάταξης του αεροδρομίου για περισσότερες θέσεις στάθμευσης αεροσκαφών.
• Ενίσχυση των συγκοινωνιακών συνδέσεων με νέα δρομολόγια λεωφορείων και πούλμαν.
• Επένδυση σε βιώσιμες ενεργειακές υποδομές.
Το Heathrow έχει ήδη προχωρήσει σε επιταχυμένες επενδύσεις ύψους 2,3 δισ. λιρών, ενώ το νέο πρόγραμμα θα επικεντρωθεί στην αποτελεσματικότητα, την αξιοπιστία και τη βιωσιμότητα του αεροδρομίου.
Δέσμευση για υπεύθυνη ανάπτυξη
Ο Woldbye διαβεβαίωσε ότι το Heathrow θα συνεργαστεί με τις αεροπορικές εταιρείες, τις τοπικές κοινότητες και βασικούς ενδιαφερόμενους φορείς για τη διαμόρφωση του τελικού σχεδίου επέκτασης.
«Η επέκταση του Heathrow θα γίνει με αυστηρές περιβαλλοντικές διασφαλίσεις, αποδεικνύοντας ότι η ανάπτυξη μπορεί να συμβαδίζει με την υπευθυνότητα. Το έργο θα προχωρήσει μόνο αν τηρηθούν οι προδιαγραφές για τον θόρυβο, την ποιότητα του αέρα και τις εκπομπές άνθρακα».
Τόνισε επίσης τη δέσμευση του αεροδρομίου να συνεργαστεί στενά με τις τοπικές κοινότητες, δίνοντας τέλος στην αβεβαιότητα που περιβάλλει το σχέδιο του τρίτου διαδρόμου εδώ και χρόνια.
Στήριξη από τον κλάδο της χαλυβουργίας και τις επιχειρήσεις
Ο Woldbye θα υπογράψει σήμερα τον Χάρτη Χάλυβα του Ηνωμένου Βασιλείου, με στόχο τη μεγιστοποίηση της χρήσης βρετανικού χάλυβα στις υποδομές του Heathrow.
Ο γενικός διευθυντής της UK Steel, Gareth Stace, τόνισε:
«Αυτή η επένδυση αποτελεί κρίσιμο βήμα για την ενίσχυση της βρετανικής χαλυβουργίας, στηρίζοντας χιλιάδες θέσεις εργασίας και διατηρώντας τη βιομηχανική ραχοκοκαλιά της χώρας».
Αντίστοιχα, ο διευθύνων σύμβουλος της British Steel, Zengwei An, δήλωσε ότι η επέκταση του Heathrow είναι μια μοναδική ευκαιρία για τον βρετανικό χάλυβα, καθώς απαιτεί τεράστιες ποσότητες πρώτων υλών.
«Το Ηνωμένο Βασίλειο χρειάζεται έναν ισχυρό και βιώσιμο κλάδο χαλυβουργίας, ικανό να στηρίξει μεγάλα έργα όπως αυτό».
Αντιδράσεις και κριτική για τον τρίτο διάδρομο
Παρότι η κυβέρνηση και ο επιχειρηματικός κόσμος βλέπουν θετικά την προοπτική του τρίτου διαδρόμου, οργανώσεις και ακτιβιστές περιβαλλοντικής προστασίας έχουν εκφράσει έντονες αντιδράσεις.
Ο Paul McGuinness, επικεφαλής του No 3rd Runway Coalition, δήλωσε:
«Η κυβέρνηση υποστηρίζει ένα έργο που δεν έχει καν υποβάλει αίτηση σχεδιασμού και δεν μπορεί να εγκριθεί πριν από το τέλος αυτής της κοινοβουλευτικής περιόδου».
Σημείωσε επίσης ότι το κόστος της επέκτασης του Heathrow είναι υπερβολικά υψηλό, καθώς περιλαμβάνει κατεδαφίσεις χωριών, εκτροπή δρόμων και ποταμών, καθώς και μεγάλης κλίμακας αλλαγές στο οδικό δίκτυο του M25.
Παράλληλα, η Εκστρατεία για την Προστασία του Gatwick (GACC) καλεί την κυβέρνηση να σταματήσει την επέκταση των αεροδρομίων, τονίζοντας ότι τα υποσχόμενα βιώσιμα αεροπορικά καύσιμα δεν επαρκούν για να καλύψουν το περιβαλλοντικό αποτύπωμα της αεροπορικής βιομηχανίας.
Ο Jonathan Essex, αντιπρόεδρος της GACC, προειδοποίησε:
«Η επέκταση της αεροπορίας με την ελπίδα ότι στο μέλλον θα βρούμε λύσεις είναι μια επικίνδυνη ψευδαίσθηση. Αντιθέτως, πρέπει να ληφθούν μέτρα τώρα για την κλιματική αλλαγή».
Το Heathrow σε σταυροδρόμι ανάπτυξης και προκλήσεων
Το Heathrow βρίσκεται μπροστά στη μεγαλύτερη επενδυτική του φάση, με τη στήριξη της κυβέρνησης και των επιχειρήσεων, αλλά και σημαντικές προκλήσεις όσον αφορά την οικονομική βιωσιμότητα και τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις.
Η τελική απόφαση για τον τρίτο διάδρομο θα αποτελέσει σημείο-κλειδί για το μέλλον του αεροδρομίου, ενώ οι πλήρεις προτάσεις αναμένονται μέσα στο καλοκαίρι.