
Σύνταξη: tourismtoday.gr
Τις προκλήσεις που αντιμετωπίζουν οι Ιάπωνες ξενοδόχοι, αποκαλύπτει μελέτη των Statista και Booking.com.
Η μελέτη που βασίστηκε σε στοιχεία από 250 στελέχη της βιομηχανίας ταξιδιών και διαμονής της χώρας υπογραμμίζει την ανάκαμψη της ζήτησης και συγκρίνει την απόδοση σε καταλύματα βραχυχρόνιας ενοικίασης και ξενοδοχεία.
Με την άνθηση της οικονομίας, η βιομηχανία φιλοξενίας της Ιαπωνίας φτάνει σε νέα ύψη
Ο αντίκτυπος της πανδημίας COVID-19 -η οποία ήταν ακόμα αισθητή το 2023- εξαλείφθηκε από τη βιομηχανία φιλοξενίας της Ιαπωνίας το 2024.
Οι τελευταίες τάσεις στον κλάδο της φιλοξενίας δείχνουν μια άνευ προηγουμένου προοπτική.
Οικονομική κατάσταση και επενδύσεις
Με την τουριστική βιομηχανία να βλέπει σχεδόν πλήρη ανάκαμψη από την πανδημία, οι φορείς εκμετάλλευσης καταλυμάτων στην Ιαπωνία καλωσορίζουν την επιστροφή τουριστών από την περιοχή Ασίας-Ειρηνικού (APAC).
Επιπλέον, το ιαπωνικό γεν θα είναι στο χαμηλότερο επίπεδο της τελευταίας δεκαετίας πέρυσι, καθιστώντας την χώρα ακόμα πιο ελκυστικό προορισμό για ξένους ταξιδιώτες.
Η βιομηχανία φιλοξενίας της Ιαπωνίας βλέπει αυτή την κατάσταση ως ευκαιρία και έχει μεγάλες ελπίδες για τις μελλοντικές προοπτικές των επιχειρήσεων.
Οι ευνοϊκές τάσεις συνεχίζονται στις μέσες ημερήσιες τιμές δωματίων και ποσοστά πληρότητας, με αξιοσημείωτες βελτιώσεις.
Περισσότεροι από τους μισούς (58%) δήλωσαν ότι οι μέσες τιμές των δωματίων τους έχουν αυξηθεί σημαντικά και σχεδόν τα δύο τρίτα (64%) δήλωσαν ότι τα ποσοστά πληρότητας τους κινούνται επίσης ανοδικά.
Κίνδυνοι και επιχειρηματικές ευκαιρίες
Όπως και άλλοι κλάδοι, οι φορείς εκμετάλλευσης καταλυμάτων στην Ιαπωνία παλεύουν με οικονομικές προκλήσεις που απειλούν τα περιθώρια κέρδους τους και τη βιωσιμότητα της επιχείρησης τους.
Ωστόσο, βλέπουν επιχειρηματικές ευκαιρίες σε ψηφιακές λύσεις για να βελτιώσουν την παρουσία τους στο διαδίκτυο και την αφοσίωση των πελατών τους.
- Όσον αφορά τους κινδύνους, η «δυνατότητα αυξήσεων φόρων» αναφέρθηκε ως η μεγαλύτερη πρόκληση για την επιχείρηση στέγασης το 2024, με το 70% των φορέων εκμετάλλευσης καταλυμάτων να απαντά ότι αυτό ήταν ανησυχητικό.
- Ακολούθησαν τα δύο τρίτα (65%) των παρόχων καταλυμάτων που ανέφεραν το «ενεργειακό κόστος», ακολουθούμενο από τον «ανταγωνισμό με άλλους παρόχους καταλυμάτων» στο 60%.
- Επιπλέον, το 54% ανέφερε ως κινδύνους το κόστος εργασίας, τη μείωση της προθυμίας των καταναλωτών για ταξίδια, την ανεπαρκή χρηματοδότηση και προμήθεια κεφαλαίων και το κόστος εισροών και το κόστος υπηρεσιών.
- Σχεδόν τέσσερις στους πέντε (79%) δήλωσαν ότι «η βελτίωση του μάρκετινγκ μέσων κοινωνικής δικτύωσης» ήταν η μεγαλύτερη επιχειρηματική τους ευκαιρία, ενώ τα τρία τέταρτα (75%) είπαν ότι «η εγγραφή σε διαδικτυακές πλατφόρμες ταξιδιωτικών κρατήσεων» θα αύξανε την online προβολή τους.
- Επτά στους δέκα (70%) πιστεύουν ότι η βελτιστοποίηση του ιστότοπου της εταιρείας τους είναι η μεγαλύτερη επιχειρηματική τους ευκαιρία για αύξηση των εσόδων.
- Για τις πιθανές επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής τα επόμενα τρία χρόνια, λίγο λιγότερο από το ένα τρίτο (31%) είπε ότι δεν θα είχε καμία επίδραση στην επιχείρησή τους, ενώ πάνω από δύο στους πέντε (43%) είπαν ότι θα είχε αντίκτυπο ή πολύ μεγάλο αντίκτυπο.
Ο ρόλος των διαδικτυακών πλατφορμών ταξιδιωτικών κρατήσεων
Για τις ιαπωνικές επιχειρήσεις καταλυμάτων, οι διαδικτυακές πλατφόρμες ταξιδιωτικών κρατήσεων παίζουν σημαντικό ρόλο ως διαφημιστικά εργαλεία.
- Η πλειοψηφία είναι χρήστες διαδικτυακών πλατφορμών ταξιδιωτικών κρατήσεων, με περισσότερους από τους μισούς (53%) να λένε ότι χρησιμοποιούν δύο ή περισσότερες πλατφόρμες.
- Το ένα τρίτο (31%) δήλωσε ότι χρησιμοποιεί ένα, ενώ μόνο το 16% δήλωσε ότι δεν χρησιμοποιεί κανένα.
- Οι κύριοι λόγοι που αναφέρθηκαν για τη χρήση τους περιλαμβάνουν «αύξηση των γενικών κρατήσεων» (80%), «για την απλοποίηση της διαδικασίας κράτησης» (79%) και «προσέλκυση ξένων ταξιδιωτών» (78%).
- Επιπλέον, περισσότερο από το ένα τέταρτο (76%) είπε ότι ήταν να «μειωθούν οι κρατήσεις της τελευταίας στιγμής και να μειωθούν τα διαθέσιμα δωμάτια», ενώ το 73% είπε ότι ήταν «να αυξηθεί η μέση τιμή δωματίου».
Πολιτικές και κρατικές επιχορηγήσεις
Η πολιτική φαίνεται να γίνεται όλο και πιο σημαντική στον κλάδο της φιλοξενίας. Μόνο το 7% των υπευθύνων επιχειρήσεων καταλυμάτων απάντησε ότι «δεν αισθάνονταν ότι η πολιτική ήταν σημαντική», μια σημαντική μείωση από 17% το 2023.
Το 70% των επιχειρήσεων πιστεύει ότι η πολιτική είναι «πολύ σημαντική». Η επίγνωση του αντίκτυπου της πολιτικής έχει επίσης βελτιωθεί από πέρυσι, με περισσότερες επιχειρήσεις να αναμένουν κάποιου είδους όφελος από την πολιτική.
Σχετικά με το ποιο είναι το μεγαλύτερο ζήτημα που πρέπει να αντιμετωπίσουν οι κυβερνήσεις και οι πολιτικοί για να στηρίξουν την ανάπτυξη στον ταξιδιωτικό κλάδο, τρεις στους πέντε (60%) ανέφεραν τη βελτίωση της χρηματοδότησης και της πρόσβασης σε κεφάλαιο ως κορυφαία, ακολουθούμενα από τη μείωση της φορολογικής επιβάρυνσης (57%) και τη βελτίωση των μέσων μαζικής μεταφοράς (52%).