Για την εξέχουσα σημασία του τουρισμού στην περιοχή της Μαγνησίας μίλησε στο tourismtoday.gr ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου κ. Αριστοτέλης Μπασδάνης, επισημαίνοντας τις βασικές προτεραιότητες του φορέα στο συγκεκριμένο τομέα καθώς και την ανάγκη για συνεργασία με στόχο την ανάπτυξη των εναλλακτικών μορφών τουρισμού.

Σε ποιες ενέργειες έχει προβεί το Επιμελητήριο Μαγνησίας για την ανάπτυξη του τουρισμού στην περιοχή ;

Το Επιμελητήριο Μαγνησίας στηρίζει διαχρονικά τον τουρισμό της Μαγνησίας και των Βορείων Σποράδων. Χαρακτηριστικό παράδειγμα, η δημιουργία ξεχωριστού τμήματος -Τουριστικό Τμήμα – αποκλειστικά για τα μέλη του στην τουριστική δραστηριότητα (καταλύματα, τουριστικά γραφεία, ενοικιάσεις σκαφών, αυτοκινήτων κλπ.) από τον Οκτώβριο του 2012.

Οι βασικές προτεραιότητες αναφορικά στον τουρισμό για το Επιμελητήριο Μαγνησίας είναι :

  • Η ανάπτυξη των δύο βασικών υποδομών της Μαγνησίας – Αεροδρόμιο Βόλου (Κεντρικής Ελλάδας) και το Λιμάνι του Βόλου σε σχέση με την ανάπτυξη της κρουαζιέρας και του θαλάσσιου τουρισμού. Από το 2013 το Επιμελητήριο μας έχει επενδύσει με παρουσιάσεις, συμμετοχές σε  εκθέσεις και στοχευμένες δράσεις σχετικά με την ανάπτυξη της κρουαζιέρας στο λιμάνι του Βόλου, καθώς επίσης και στη διασύνθεση των λιμανιών της Μαγνησίας- Σποράδων σε ένα ευρύτερο δίκτυο λιμένων και στη δημιουργία διαδρομών (πχ. Βορειοανατολικού Αιγαίου και η διαδρομή της Αργούς σε συνεργασία με λιμάνια της Τουρκίας).

  • Από το 2016 αναλάβαμε την εκπροσώπηση του Αεροδρομίου Βόλου σε διεθνείς εκθέσεις και networking events με αεροπορικές εταιρίες με την προοπτική ανάπτυξης του δικτύου πτήσεων του. Το 2021 -αν και διανύαμε το 2ο καλοκαίρι με κορονοϊό- χρηματοδοτήσαμε και δημιουργήσαμε ένα πολύτιμο εργαλείο σχετικά με το προφίλ των χρηστών (επιβατών) του αεροδρομίου Βόλου. Η συγκεκριμένη μελέτη αποτελεί ένα από τα σημαντικότερα στοιχεία, μαζί με την παρουσίαση της ευρύτερης περιοχής σχετικά με την εξυπηρέτηση του αεροδρομίου μας και των υποδομών μας στις συζητήσεις με τις αεροπορικές εταιρίες.
  • Το 2023 σε αυτή τη «σχέση» συμπεριλάβαμε και τα άλλα τρία Επιμελητήρια Θεσσαλίας θέλοντας να παρουσιάσουμε την δυναμική του αεροδρομίου για όλη τη Θεσσαλία.
  • Παράλληλα, το 2022 φιλοξενήσαμε το Post Trip της ECTAA όπου είχαμε τη χαρά να ξεναγήσουμε στην περιοχή μας τους Προέδρους κορυφαίων Σωματείων Τουριστικών Πρακτόρων της Θεσσαλίας, αλλά και της Ινδίας, Ισραήλ και Αυστραλίας.

Στην μετά Daniel εποχή φιλοξενήσαμε δημοσιογράφους από Ελληνικά κορυφαία έντυπα και sites για να παρουσιάσουμε την πραγματική εικόνα της Μαγνησίας και την επαναφορά στην κανονικότητα. Παράλληλα, την συγκεκριμένη περίοδο βγάλαμε μια ραδιοφώνικη καμπάνια στην Αθήνα και Θεσσαλονίκη για ενδυνάμωση των πωλήσεων και γνωστοποίηση της πραγματικής εικόνας για την περιοχή μας.

Συμμετέχουμε σε πολλές τουριστικές εκθέσεις σε συνεργασία με τους Δήμους της Μαγνησίας, αλλά και την Περιφέρεια Θεσσαλίας, αλλά και σε αρκετά Β2Β.

Δεν ξεχνούμε ποτέ τον συνδικαλιστικό μας ρόλο και παρεμβαίνουμε με επιστολές και παρουσίες σε κομβικά θέματα που αφορούν τα μέλη του τουριστικού μας τμήματος, τόσο όσον αφορά την καθημερινότητα τους, αλλά και τα προβλήματα που δημιουργήθηκαν από την περίοδο του Covid-19, αλλά και τις πλημμύρες, και τα νεκρά ψάρια που πήραν μεγάλη δημοσιότητα και έπληξαν την περιοχή μας.

Ποιες είναι οι προοπτικές της Μαγνησίας να καταστεί εναλλακτικός προορισμός τουρισμού; (πχ πεζοπορικός τουρισμός, αθλητικός, γαστρονομικός, τουρισμός υπαίθρου)

Η Μαγνησία αποτελεί την “παιδική χαρά” των εναλλακτικών μορφών τουρισμού – αν και ως όρος δεν μας καλύπτει. Τόσο οι τάσεις όσο και η πραγματικότητα μας δείχνουν ότι οι εμπειρίες αποτελούν ένα από τους βασικούς μοχλούς τουριστικής ανάπτυξης.

Ειδικότερα, οι νέες γενιές (GenZ, Millenials) αναζητούν την αυθεντικότητα, τη ζωή κοντά στη φύση, αλλά και με τους ντόπιους. Η Μαγνησία διαθέτει όλες τις μορφές που ορίζονται ως “εναλλακτικές”. Το βασικό όμως είναι να υπάρξει σωστά δομημένη ανάπτυξη αυτών, καθώς επίσης και συνεργασία. Για παράδειγμα, δεν μπορείς να προβάλεις και να διαφημίζεις μονοπάτια και να μην υπάρχει συνεργασία με τον Δήμο στον οποίο ανήκει η διαδρομή για να είναι πάντα ανοιχτή και ασφαλής για τον περιπατητή. Το ίδιο πρέπει να ισχύει για όλες τις μορφές τουρισμού. Οι υποδομές και η διατήρησή τους είναι βασικό στοιχείο της ανάπτυξης. Το Επιμελητήριο Μαγνησίας προσπαθεί μέσα από την σχέση του με τους Δήμους και την Περιφέρεια Θεσσαλίας να συμβάλει σε αυτό γνωστοποιώντας τους τα προβλήματα ή υποδεικνύοντας τις καλές πρακτικές.

Γιατί να επιλέξει κανείς τη Μαγνησία ως τουριστικό προορισμό; Ποιες περιοχές “οδηγούν” τουριστικά την ανάπτυξη ;

Η Μαγνησία διαθέτει τη μοναδικότητα της συνύπαρξης δύο “αντιθέτων γεωγραφικών ιδεών” – Το Βουνό και τη Θάλασσα. Εδώ η σύνδεση των δύο αυτών στοιχείων είναι μοναδική με αποτέλεσμα ο επισκέπτης να μην ξεχωρίζει την μία από την άλλη.

Για παράδειγμα το καλοκαίρι κάποιος που θα θελήσει να κολυμπήσει στο νερά του Αιγαίου και μένει στην πλευρά του Παγασητικού (ακόμη μία μοναδικότητα με μία θάλασσα σαν λεκάνη και τα νερά του Αιγαίου από την άλλη), θα πρέπει να διασχίσει το βουνό και δάσος. Το χειμώνα μπορεί να κάνει σκι στο ξεχωριστής ομορφιάς Χιονοδρομικό Κέντρο Πηλίου και η θέα του να είναι 2 θάλασσες (Αιγαίο και Παγασητικός).

Υπάρχουν νησιά μικρά στον Παγασητικό κόλπο αλλά και ένα ιστορικό νησί – το Π. Τρίκερι για τους λάτρεις της θάλασσας, αλλά και της ιστιοπλοΐας.

Το φθινόπωρο και την άνοιξη το Πήλιο ντύνεται με μοναδικά χρώματα και μοιάζει βγαλμένο από παραμύθια.

Είναι δύσκολο να ξεχωρίσουμε κάποιες περιοχές που οδηγούν τουριστικά την ανάπτυξη. Όλο το Πήλιο, αλλά και η πόλη του Βόλου είναι σημαντικές και μπορούν να έχουν ανάπτυξη όλο το χρόνο !!