«Η μεγάλη δυναμική της PRODEXPO καταγράφει μία πραγματικότητα που δεν επιδέχεται αμφισβήτησης, ότι η Θεσσαλονίκη αλλάζει, εξελίσσεται και ενισχύει και πάλι το αποτύπωμά της στον κόσμο μετά από πολλά χρόνια», τόνισε, σήμερα ανοίγοντας τις εργασίες της Prodexpo North στη Θεσσαλονίκη, ο Ειδικός Σύμβουλος του Δημάρχου Θεσσαλονίκης, κ. Αλέξανδρος Μανδρίνος.

Εκπροσωπώντας τον Δήμαρχο Θεσσαλονίκης κ. Αγγελούδη, ο κ. Μανδρινός επεσήμανε ότι «το μεγάλο ενδιαφέρον που καταγράφεται στο χώρο του real estate συνδέεται άμεσα με την καθιέρωση Θεσσαλονίκης ως ενός σημαντικού κόμβου logistics και διαμετακομιστικού εμπορίου με την αξιοποίηση των μεγάλων δυνατοτήτων που προσφέρει ο κορυφαίος αναπτυξιακός βραχίονας της πόλης που είναι το λιμάνι μας, και θέλω σήμερα μέσα από το βήμα που μου δίνετε να τονίσω πως είμαστε ακόμα στην αρχή».

Πρόσθεσε ότι «όραμά μας είναι η μετεξέλιξη της πόλης σε ένα σύγχρονο εξωστρεφές περιφερειακό μητροπολιτικό κέντρο, που επενδύει στη γνώση, τις τεχνολογίες, την καινοτομία, στον τουρισμό και στο ανθρώπινο κεφάλαιο».

Ο κ. Μανδρινός σημείωσε ακόμα ότι ο μετασχηματισμός της Θεσσαλονίκης είναι μία δυναμική διαδικασία που επιταχύνεται μέσα από την υλοποίηση των μεγάλων έργων υποδομών, τη σημαντικότερη ίσως μεταβλητή για την αναπτυξιακή αναγέννηση της πόλης. Ως διοίκηση του δήμου Θεσσαλονίκης είμαστε εδώ για να υπηρετήσουμε το όραμα της πόλης και για να διεκδικήσουμε την υλοποίηση όλων των δεσμεύσεων που έχουν ληφθεί σε κεντρικό επίπεδο και την πόλη μας, κατέληξε.

10.30-9

Από την πλευρά του ο κ. Γιάννης Παπαγεωργίου, Συντονιστής του Γραφείου του Πρωθυπουργού στη Μακεδονία, αναφερόμενος στη λειτουργία του μετρό Θεσσαλονίκης και το αποτύπωμά της στην πόλη σημείωσε ότι το αποτέλεσμα της επιλογής της κυβέρνησης του κ. Μητσοτάκη για τον σταθμό Βενιζέλου μας δικαιώνει όλους, «διότι έχει γίνει ένας σταθμός που είναι στολίδι. Ο ίδιος πρόσθεσε ότι με τη λειτουργία του μετρό «άνοιξε η πόλη, ανέπνευσε, είναι πολύ ωραίο να αναφέρουμε και κάποια νούμερα γιατί καλό είναι να λένε ότι τελείωσε, αλλά πρέπει να δούμε και πώς το αγκαλιάζει η πόλη μέσα σε ογδόντα ημέρες λειτουργίας».

Οι δεκατρείς βασικοί σταθμοί που λειτουργούν έχουνε επτά εκατομμύρια μετακινήσεις, 81.000 προσωποποιημένες κάρτες και έχει επέλθει 10% μείωση της κίνησης στο κέντρο, ανέφερε ο κ. Παπαγεωργίου. Επίσης, όπως είπε, «μέχρι το τέλος του έτους θέλουμε να ολοκληρωθεί και η επέκταση προς Καλαμαριά».

Ο κ. Παπαγεωργίου πρόσθεσε επίσης ότι στο real estate βλέπει κανείς πόσο αλλάζουν πλέον και οι τιμές στα ακίνητα, καθώς με την κρίση και με τους σταθμούς που είχαμε και πώς τώρα ξαφνικά αλλάζει ολόκληρη η πόλη όταν έχει πολύ ενδιαφέρον να το παρακολουθήσουμε.

Ο κ. Πάρις Μπίλλιας, Αντιπεριφερειάρχης Υποδομών και Δικτύων Κεντρικής Μακεδονίας, αναφερόμενος στη λειτουργία του μετρό είπε ότι «με ένα σταθερό μέσο τροχιάς, αξιόπιστο, αλλά αντίστοιχα και η ανάπτυξη του παραλιακού μετώπου θα είναι η μεγαλύτερη επένδυση που θα γίνει στην πόλη της Θεσσαλονίκης και μιλάμε πια για μια αστική αναζωογόνηση η οποία ξεκινάει από το Καλοχώρι του δήμου Δέλτα και φτάνει μέχρι το Αγγελοχώρι στο δήμο Θερμαϊκού».

Πρόκειται, όπως εξήγησε, για 40 χλμ παράκτιας διαδρομής με χώρους αναψυχής με ποδηλατόδρομο, με συνεχή και απρόσκοπτη μετακίνηση των ποδηλάτων, των επισκεπτών, των περιπατητών, με πολλά σημεία αθλητισμού και πολιτισμού.

Σύμφωνα με τον ίδιο, «έχει ολοκληρωθεί η μελέτη του παραλιακού μετώπου, έχει κατατεθεί στο αρμόδιο υπουργείο η στρατηγική μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων, έχουμε συμπεριλάβει πλέον και όλες τις παρατηρήσεις από τους φορείς σε σχέση με το παραλιακό μέτωπο και περιμένουμε από μέρα σε μέρα να ξαναβγεί σε διαβούλευση».

Και αυτό, όπως είπε, γιατί τροποποιούνται κάποια σημεία σε σχέση με την αρχική μελέτη. «Πρόκειται για τον παλιό εμπορευματικό σταθμό, που ανήκει στη ΓΑΙΑΟΣΕ και στόχος δικός μας στη συγκεκριμένη περιοχή είναι να αλλάξει εντελώς μορφή η δυτική είσοδος με τη δημιουργία ενός μητροπολιτικού πάρκου εβδομήντα περίπου στρεμμάτων, το οποίο θα είναι δίπλα στο Μουσείο Ολοκαυτώματος και θα συνδέει με την Πλατεία Ελευθερίας, αποκαθιστώντας μια ιστορική διαδρομή. Τροποποιούμε επίσης και μία περιοχή που είναι δίπλα στο Αεροδρόμιο Μακεδονία, για να κάνουμε εφικτή τη μετεγκατάσταση των ναυπηγείων που βρίσκονται αυτή τη στιγμή στο δήμο Πυλαίας – Χορτιάτη για να αποκαταστήσουμε έτσι τη συνέχεια».

Σύμφωνα με τον κ. Μπίλλια, «μέσα στο 2025 μπορούμε να έχουμε το προεδρικό διάταγμα για να μπορέσουμε να ξεκινήσουμε όλο αυτό το μεγαλεπήβολο σχέδιο που έχουμε μπροστά μας».

Η κυρία Ήβη Νανοπούλου, Διευθύνουσα Σύμβουλος, Θ. Παπαγιάννης & Συνεργάτες, αναφέρθηκε στην εμπειρία και κυρίως στην αξιοποίηση των χρηματοδοτικών εργαλείων από την ανάπλαση του Φαληρικού όρμου στην Αθήνα που ήταν και η επανασύνδεση με την θάλασσα.

Όπως, είπε, το πρώτο βήμα σε επίπεδο φυσικού σχεδιασμού, έγινε το 2003 – 2004, με τους Ολυμπιακούς Αγώνες και αποκτήθηκε ένα πάρα πολύ ισχυρό και ολοκληρωμένο Masterplan στρατηγικό σχέδιο ανάπτυξης.

Το δεύτερο βήμα ακολούθησε το 2013, όταν η χρηματοδότηση του Ιδρύματος Νιάρχου, μπόρεσε να ολοκληρωθεί». Επίσης, η ίδια σημείωσε, ότι υπήρχε ένα πλαίσιο πολιτικής προσήλωσης με ευελιξία και είναι πολύ σημαντικό, για τον σχεδιασμό. Εξάλλου όπως είπε «μπορέσαμε να ενσωματώσουμε τις επιταγές της ΕΕ για πόλεις αειφόρες, συμπεριπληκτικές και όμορφες». Τη συζήτηση συντόνισε ο κ. Γιώργος Βιτούλας, Partner, Head of Development Management, Arbitrage Real Estate.

11.15-24

Η ανάπλαση της ΔΕΘ και του παλαιού εργοστασίου ΦΙΞ

Ο κ. Παναγιώτης Σταμπουλίδης, Αναπλ. Διευθύνων Σύμβουλος και Εκτελεστικός Διευθυντής, Υπερταμείο, αναφερόμενος στην ανάπλαση της ΔΕΘ είπε ότι έχει γίνει πολύ καλή προεργασία από την διοίκηση της ΔΕΘ και με αρκετά προχωρημένες μελέτες. Όπως εξήγησε, το ζητούμενο «είναι να έχουμε ένα ολοκληρωμένο επιχειρηματικό και επιχειρησιακό κέντρο στον ιστό της πόλης, ανοιχτό στους πολίτες διασφαλίζοντας την πρόσβαση στο πράσινο και σε μία σειρά από δραστηριότητες».

«Έχουμε πάρει όλο το υλικό, μελετούμε τα δεδομένα και στο εξής θα το επικαιροποιήσουμε το χρηματοοικονομικό μοντέλο, το κόστος κατασκευής και των εσόδων, προκειμένου τους επόμενους μήνες να είμαστε σε ανοιχτή διαβούλευση με την αγορά, ώστε να πάρουμε το πρώτο feedback. Ένα μήνα μετά θα προετοιμάσουμε τα τεύχη για το διαγωνισμό» σημείωσε.

Ο κ. Δημήτρης Ανδριόπουλος, CEO Dimand, αναφερόμενος στην ανάπλαση του παλαιού ζυθοποιείου του ΦΙΞ, αυτή τη στιγμή δεν βρίσκεται σε διαδικασία διαγωνιστική για τους κατασκευαστές, αλλά είναι σε μια διαδικασία μελετητική. Ολοκληρώσαμε την πολεοδόμηση, υπό την έννοια ότι βγήκε από το Συμβούλιο της Επικρατείας που έχει ορίσει τις κόκκινες γραμμές, τους συντελεστές δόμησης, ύψους και αναφέρει τι μπορεί να γίνει στα διατηρητέα κτίρια που είναι 17.000 τετραγωνικά μέτρα, ποια μπορεί να είναι η καινούργια δόμηση επιλέξαμε μέσα από μία διαδικασία.

Σύμφωνα με τον ίδιο, «θα είμαστε νομίζω τον Απρίλιο ή τον Μάιο έτοιμοι να παρουσιάσουμε την τελική μελέτη αρχικά στην πόλη, και θα το κάνουμε αυτό σε μία ανοιχτή παρουσίαση για όλους για να καταλάβει όλη η πόλη τι σχεδιάζουμε να κάνουμε στο Φιξ. Η οικοδομική άδεια θα βγει προς τα τέλη του χρόνου. Άρα η κατασκευή θα ξεκινήσει».

Ο κ. Ανδριόπουλος αναφερόμενος στις κατοικίες της Θεσσαλονίκης, τόνισε ότι «εμείς θα έρθουμε να προσθέσουμε κάποιες κατοικίες που είναι διαφορετικές από τις υπάρχουσες».

Τόσο ο κ. Σταμπουλίδης όσο κι ο κ. Ανδριόπουλος επεσήμαναν το πόσο σημαντική είναι η περαιτέρω ανάπτυξη του Λιμανιού της Θεσσαλονίκης με την κατασκευή της 6ης προβλήτας, αλλά και με την δημιουργία του Κέντρου Logistics στο πρώην στρατόπεδο Γκόνου.