Ένα ηχηρό μήνυμα προς τον τουριστικό κλάδο έστειλε ο Chief Operating Officer της easyJet Holidays, Matt Callaghan, από το βήμα του Abta Sustainable Travel Conference. Όπως δήλωσε χαρακτηριστικά, «η τουριστική βιομηχανία έχει πολλά να μάθει από τις καφετέριες», αναφερόμενος στην επιτυχημένη μετάβαση του κλάδου του καφέ σε προϊόντα δίκαιου εμπορίου (Fairtrade).

Το παράδειγμα του Fairtrade καφέ

Ο Callaghan υπενθύμισε ότι το 2002 μόλις το 10% των καφέδων που πωλούνταν σε καφετέριες ήταν ηθικά παραγόμενοι, ενώ το 2012 το ποσοστό αυτό είχε φτάσει το 80%. «Δεν το ζητήσαμε. Οι καφετέριες το έκαναν απλώς πραγματικότητα. Το ενσωμάτωσαν, χωρίς να χρειαστεί να απαιτήσουμε τίποτα ως πελάτες», σημείωσε.

Ο τουρισμός χρειάζεται ανάληψη ευθύνης

Ο ίδιος υπογράμμισε πως ο κλάδος του τουρισμού δεν μπορεί να περιμένει από τους ταξιδιώτες να πάρουν την πρωτοβουλία για πιο βιώσιμες επιλογές. «Ο πελάτης δεν πρέπει να επιλέγει ανάμεσα σε προσιτή τιμή, ποιότητα και βιωσιμότητα. Η βιωσιμότητα πρέπει να είναι ο κανόνας – όχι η εξαίρεση», τόνισε. Και πρόσθεσε πως οι ευκαιρίες upselling για βιώσιμες παροχές έχουν περιορισμένη ανταπόκριση, άρα «η αλλαγή πρέπει να έρθει από εμάς».

Η easyJet Holidays και το πρώτο Impact Report

Η easyJet Holidays παρουσίασε το πρώτο της Impact Report, μια προσπάθεια που – όπως παραδέχτηκε ο Callaghan – δεν ήταν εύκολη. «Είναι δύσκολο για ένα μεγάλο brand να δείξει ευάλωτο. Αλλά πρέπει να πάμε με ταχύτητα και όχι με τελειότητα. Η εκπαίδευση, η συνεργασία και η εφαρμογή πρέπει να γίνονται ταυτόχρονα», ανέφερε χαρακτηριστικά.

«Να προστατεύσουμε τη μαγεία του ταξιδιού»

Ο Callaghan έκλεισε την ομιλία του με μια φράση που συμπυκνώνει τη φιλοσοφία της εταιρείας: «Οι τόποι που εμείς αποκαλούμε “προορισμούς”, για άλλους είναι “σπίτι”. Όταν βλέπεις ανθρώπους να διαμαρτύρονται στις ειδήσεις ότι ο τουρισμός καταστρέφει το “σπίτι” τους, τότε έχει έρθει η ώρα να αναλάβεις δράση».

Η τοποθέτηση του στελέχους της easyJet Holidays έρχεται σε μια συγκυρία όπου ο παγκόσμιος τουρισμός καλείται να επαναπροσδιορίσει τη θέση του σε σχέση με την κοινωνική και περιβαλλοντική ευθύνη. Και το μήνυμα είναι σαφές: η αλλαγή ξεκινά από μέσα.