Στις σημαντικές καθυστερήσεις και ανατροπές στις επενδύσεις και τη λειτουργία των υδατοδρομίων στη χώρα , αναφέρονται ο Γραμματέας ΠΕ της ΝΔ – Βουλευτής Ηρακλείου  Λευτέρης Αυγενάκης και 3 ακόμη βουλευτές με κοινοβουλευτική τους παρέμβαση, προς τους Υπουργούς Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων  Χρήστο Σπίρτζη, Οικονομίας, Ανάπτυξης και Τουρισμού  Γιώργο Σταθάκη και Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Θεόδωρο Δρίτσα.

Στην ερώτηση επισημαίνεται ότι «Η δημιουργία ενός βιώσιμου και λειτουργικού συγκοινωνιακού δικτύου υδροπλάνων αποτελεί αδήριτη ανάγκη για την εξυπηρέτηση των κατοίκων και των επισκεπτών μιας χώρας που χαρακτηρίζεται από πληθώρα νησιών και από μια εξαιρετικά μεγάλη ακτογραμμή. Μάλιστα, μετά την ψήφιση του ν. 4146/2013 (ΦΕΚ Α’ 90/18-04-2013) είχε υπάρξει έντονο επενδυτικό ενδιαφέρον για τη δημιουργία και λειτουργία υδατοδρομίων στη χώρα μας.

Παρά τις αρχικές εξαγγελίες του Υπουργού Ανάπτυξης κ. Γεώργιου Σταθάκη και της Αν. Υπουργού Τουρισμού κ. Έλενας Κουντουρά για στήριξη των συγκεκριμένων επενδύσεων και την άμεση λειτουργία κάποιων υδατοδρομίων, η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ απέτυχε να υλοποιήσει κατά τη φετινή τουριστική περίοδο ένα, έστω περιορισμένο, δίκτυο υδροπλάνων.

Περαιτέρω, το σχέδιο νόμου που έθεσε στη διαβούλευση το Υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, όχι μόνο δεν βελτιώνει  το θεσμικό πλαίσιο για την αδειοδότηση υδατοδρομίων, αλλά, αντιθέτως, διαγράφει τη σημαντική δουλειά που έχει γίνει και τορπιλίζει την προσπάθεια ανάπτυξης ιδιωτικών υδατοδρομίων ακυρώνοντας τις ιδιωτικές επενδύσεις στα υδατοδρόμια, αφού επιχειρείται η αλλαγή του αδειοδοτικού καθεστώτος και επεκτείνει την ισχύ του σε εκκρεμείς αιτήσεις ιδιωτών.

Εν ολίγοις, απαξιώνει και υποβαθμίζει το ρόλο του επενδυτή και ανατρέπει πλήρως τα δεδομένα που υπήρχαν μέχρι σήμερα σχετικά με την ανάπτυξη δικτύου υδατοδρομίων στην Ελλάδα. Παράλληλα, ακυρώνει τη φιλοσοφία εισαγωγής νέων επενδύσεων στην χώρα, εξουδετερώνει το ρόλο των ιδιωτικών υδατοδρομίων, ανατρέπει τη μέχρι σήμερα πορεία υλοποίησης και το μοντέλο ανάπτυξης του δικτύου υδατοδρομίων.

Παράλληλα, τα τελευταία 3,5 χρόνια έχουν επενδυθεί σημαντικά ποσά γι’ αυτό το σκοπό και, μέχρι τώρα, έχουν εξασφαλισθεί, μέσα από διαγωνιστικές διαδικασίες, τα δικαιώματα για 15 υδατοδρόμια τα περισσότερα εκ των οποίων είναι έτοιμα προς κατασκευή. Πέραν του υδατοδρομίου της Κέρκυρας, που έχει ήδη λάβει άδεια λειτουργίας, άλλα 50 υδατοδρόμια σε όλη τη χώρα βρίσκονται στη φάση αδειοδότησης. 

Η κυβέρνηση, αντί να επισπεύσει τη διαδικασία αδειοδότησης και λειτουργίας των υδατοδρομίων, δημιουργεί προσκόμματα καθώς και ένα αρνητικό επενδυτικό κλίμα αποθαρρύνοντας τυχόν νέους επενδυτές να δραστηριοποιηθούν στην Ελλάδα.

Με την κοινοβουλευτική παρέμβαση τίθενται τα εξής ερωτήματα: «1. Σε ποιες ενέργειες έχετε προβεί για την αδειοδότηση και λειτουργία ενός βιώσιμου και λειτουργικού συγκοινωνιακού δικτύου υδροπλάνων στη χώρα μας; 2. Έχετε αντιληφθεί τις αρνητικές επιπτώσεις των καθυστερήσεων και της ιδεοληπτικής πολιτικής σας για την ανάπτυξη, τη δημιουργία θέσεων εργασίας, την εξυπηρέτηση των κατοίκων (ιδίως σε μικρά νησιά), τον τουρισμό και την ελληνική οικονομία;».