Αύξηση 27% στα resort ξενοδοχεία της Ελλάδας εμφανίζει η μεγαλύτερη αλυσίδα του κόσμου Best Western. Η πρόεδρός της στην Ευρώπη Carol Marriott εκτιμά πως «η Ελλάδα δεν αναπτύσσεται με την ίδια ταχύτητα όπως και οι άλλες χώρες».
«Στην Ελλάδα μια αρνητική είδηση λαμβάνει πρωτοφανείς διαστάσεις ενώ στο εξωτερικό συμβαίνουν πολύ χειρότερα γεγονότα και «περνούν» προς τα έξω πολύ πιο ήπια». Με αυτή τη δήλωση η εδώ και 7 έτη πρόεδρος Ευρώπης της μεγαλύτερης ξενοδοχειακής αλυσίδας στον κόσμο Best Western, Carol Marriott, επισημαίνει την αδυναμία της χώρας μας να ενημερώνει ορθολογικά τους ξένους ανταποκριτές, να μπορεί να επικοινωνεί τα γεγονότα στην πραγματική τους διάσταση, διαθέτοντας ταυτόχρονα στο εξωτερικό μηχανισμό ανάσχεσης αρνητικών δημοσιευμάτων. «Εξ αυτού του λόγου έχει πρόβλημα το destination Αθήνα σήμερα και λιγότερο η Ελλάδα», συμπληρώνει.
Όπως αναφέρει χαρακτηριστικά «την περασμένη εβδομάδα βρισκόταν στην Αθήνα το Διοικητικό Συμβούλιο της Best Western USA, παρέμεινε λίγες ημέρες στην πρωτεύουσα και τις υπόλοιπες επισκέφθηκε ορισμένα νησιά των Κυκλάδων. Όπως δήλωσαν έμειναν καταγοητευμένοι από την Ελλάδα μολονότι σε αυτό δεν βοήθησε ο καιρός». Η κα Marriott σημειώνει ότι οι ξένοι που έρχονται στην Ελλάδα θα μεταφέρουν πόσο ασφαλής χώρα είναι, όμως αυτό ελάχιστα θα βοηθήσει την πορεία της τρέχουσας σεζόν αφού αυτοί που θα ενημερωθούν για τις εντυπώσεις τους δεν θα καταφέρουν να επισκεφθούν άμεσα τη χώρα.
Αναφερόμενη στις αγκυλώσεις και τα προβλήματα της ελληνικής αγοράς τονίζει ότι οι ξενοδόχοι διαθέτουν μικρό περιθώριο κέρδους, το οποίο ελέω κρίσης έχει μειωθεί έτι περαιτέρω. Συμπληρώνει ακόμη ότι η πολιτεία εν γένει δεν βοηθά, ενώ τα έκτακτα μέτρα του μνημονίου έχουν καταστήσει δυσβάσταχτο το κόστος των ξενοδοχειακών επιχειρήσεων της Ελλάδας οι οποίες έχουν ταυτόχρονα απώλειες και από εκδηλώσεις όπως διεθνή συνέδρια και incentives.
Όπως αναφέρει η πρόεδρος Ευρώπης της Best Western, η αλυσίδα στην Ελλάδα εμφανίζει αυτή τη στιγμή αύξηση κατά 27% στις διανυκτερεύσεις της σε όλη την Ευρώπη. Στην Ελλάδα -σε αντίθεση με ότι συμβαίνει στη χώρα μας- παρουσιάζει στο πρώτο 5μηνο ποσοστιαία άνοδο 27% στα resort ξενοδοχεία και 8% στις μονάδες της Αθήνας.
Υπογραμμίζεται ότι η Best Western διαθέτει στην Ελλάδα 23 ξενοδοχεία δυναμικότητας 3 και 4 αστέρων, διευρύνοντας το portfolio των ξενοδοχείων της το 2011 σε ποσοστό 33%.
Η κα Marriott ακτινογραφώντας την ανέλιξη της εταιρείας στην Ελλάδα τονίζει ότι οι μεμονωμένοι πελάτες, που αποτελούν τον κύριο όγκο πελατείας της Best Western, θα εξακολουθήσουν να ταξιδεύουν, είτε για δουλειά είτε για διακοπές.
Η κρίση χτυπά πρωτίστως τα 5 αστέρων ξενοδοχεία και τον ακριβό αλλά και τον μαζικό τουρισμό, συμπληρώνει η κα Marriott. «Έχουμε τιμή που μπορεί να πληρώσει ο καταναλωτής, τα ξενοδοχεία μας είναι ποιοτικά 3 και 4 αστέρων που παρουσιάζουν ζήτηση. Είμαστε ουσιαστικά αλυσίδα marketing με δικό μας σύστημα κρατήσεων ».
Η Carol Marriott -με Ελληνίδα μητέρα και γνωρίζοντας την ελληνική νοοτροπία- καταλήγοντας αναφέρει ότι οι ξένοι Tour Operators πρέπει να πάρουν την κατάσταση στα χέρια τους κοιτώντας το δάσος και όχι το δέντρο και να πριμοδοτήσουν την έλευση τουριστών προς τη χώρας μας.
Χάρης Ντιγριντάκης
Πηγή: Matrix 24