Οι Γερμανοί τουρίστες, που έχουν κλείσει διακοπές στην Ελλάδα μέσω ενός μεγάλου ταξιδιωτικού πράκτορα, είναι απόλυτα διασφαλισμένοι ως προς τις τιμές, αλλά και στην ταξιδιωτική τους ασφάλιση, ακόμη και αν η χώρα μας αποχωρήσει από το ευρώ, διαβεβαιώνει ο υπεύθυνος της TUI για την Ελλάδα κ. Μάρκους Μπρουχμίλερ σε συνέντευξή του στην εφημερίδα «Hannoversche Allgemeine».
Ο κ.Μπρουχμίλερ υπογραμμίζει ακόμη ότι στους παραθεριστικούς ελληνικούς προορισμούς δεν υπήρξαν μέχρι τώρα διαδηλώσεις και ούτε υπάρχουν «περιφρονητικά σχόλια και προκαταλήψεις κατά των Γερμανών», αναφέροντας ότι από τους επιτόπιους συνεργάτες της TUI γνωρίζει ότι οι ξενοδόχοι «υποδέχονται τους γερμανούς τουρίστες με ανοιχτές αγκάλες». Ο ίδιος επισημαίνει, επίσης, ότι «ποτέ δεν ήταν ελκυστικότερες οι διακοπές στην Ελλάδα (από ότι τώρα)», εξηγώντας γιατί:. «Εκτός της μεγαλύτερης επιλογής σε σύγχρονα ξενοδοχεία, οι τουρίστες επωφελούνται κυρίως από την καλύτερη σχέση μεταξύ τιμής και παροχής υπηρεσιών. Μειώσαμε τις τιμές κατά 10%. Αλλά και τα δευτερεύοντα έξοδα, όπως για παράδειγμα για τα εστιατόρια, μειώθηκαν σε σύγκριση με το 2011 – παρά τον υψηλότερο ΦΠΑ».
Ως προς την πολιτική της TUI στην Ελλάδα εφέτος, τονίζει, ότι ο οργανισμός ανακαίνισε πολλά ξενοδοχεία στη χώρα μας πριν από την υψηλή σεζόν, επαναδιαπραγματεύτηκε επιτόπου τις τιμές, ενώ υλοποιεί διαφημιστικές εκστρατείες υπέρ της Ελλάδας στη γερμανική αγορά, π.χ. με λεωφορεία που έχουν ζωγραφισμένα κλασικά ελληνικά μοτίβα, όπως τα γαλανόλευκα σπίτια της Σαντορίνης, που κυκλοφορούν στις μεγάλες γερμανικές πόλεις, κ.ά.
«Ακόμα και χωρίς το ευρώ η Ελλάδα θα παραμείνει ένας ελκυστικός τουριστικός προορισμός», τονίζει. «Επιπλέον, ενδεχόμενη έξοδος από το ευρώ θα είχε ίσως ως συνέπεια μια υποτίμηση του νέου ελληνικού νομίσματος έναντι του ευρώ. Και τότε τα τρόφιμα, τα ποτά και η είσοδος σε αξιοθέατα θα ήταν ακόμα φθηνότερα απ’ ό,τι μέχρι τώρα. Μεσοπρόθεσμα θα έπρεπε βέβαια οι τουρ οπερέιτορ να αναδιαπραγματευτούν με τους ξενοδόχους και να κλείσουν νέα συμβόλαια. Αλλά είναι πολύ πιθανό ότι το ευρώ, ακόμα και μετά την επανακαθιέρωση της δραχμής, θα παρέμενε ως βάση της τουριστικής συνεργασίας, προκειμένου να αποκλειστούν συναλλαγματικά ρίσκα. Σχετικά παραδείγματα αποτελούν η Αίγυπτος και η Τουρκία, όπου οι ετήσιες προκαταβολές προς τους ξενοδόχους και οι πληρωμές των καταλυμάτων κανονίζονται και σε ευρώ».
Γιάννης Παπαδόπουλος