Με διακηρυγμένη θέση της Νέας Δημοκρατίας και του Αντώνη Σαμαρά προσωπικά την επανασύσταση του υπουργείου Eμπορικής Nαυτιλίας, με επανενσωμάτωση του λιμενικού σε αυτό, η ελληνική εφοπλιστική κοινότητα αναμένει να δει άμεσα την υλοποίησή της. 

Μετά από δυόμιση έτη «ακυβερνησίας» στην μοναδική ελληνική βιομηχανία που πρωταγωνιστεί διεθνώς και πολύμηνη «στοχοποίηση» των επιχειρηματιών του κλάδου, χωρίς να αναγνωρίζεται η εισροή 15 δισ. ευρώ ναυτιλιακού συναλλάγματος ετησίως σε μια οικονομία με έντονα ελλειμματικό εμπορικό ισοζύγιο, αναμένονται με αγωνία τα πρώτα δείγματα γραφής εφόσον ο δρομολογούμενος κυβερνητικός σχηματισμός προχωρήσει. 

«Όλοι θυμούνται τον Σαμαρά στην Ναυτιλιακή Λέσχη να τονίζει πως ναυτιλία και τουρισμός είναι τα δύο σημαντικότερα υπουργεία για την χώρα και πως πρέπει να είναι κοντά στον πρωθυπουργό» υπενθυμίζει μιλώντας στο Capital.gr Έλληνας εφοπλιστής. «Περιμένουμε τώρα να δούμε πράξεις». 

Η Νέα Δημοκρατία έχει τονίσει στο πρόγραμμά της πως «η Ελλάδα μπορεί και πρέπει να επενδύσει, να διατηρήσει και να αναπτύξει το συγκριτικό και ανταγωνιστικό της πλεονέκτημα, ιδιαίτερα σε περίοδο κρίσης, διότι η ελληνική εμπορική ναυτιλία έχει απεριόριστες προοπτικές καθώς και την περαιτέρω αύξηση των καθαρών εισπράξεων από τη ναυτιλία λόγω της αναμενόμενης ανάκαμψης της παγκόσμιας οικονομίας». 

Το τελευταίο 24ωρο δύο είναι ονόματα από το χώρο του πρώτου κόμματος τα οποία ακούγονται για την θέση του υπουργού Eμπορικής Nαυτιλίας χωρίς όμως να μπορεί να αποκλειστεί ακόμα και η ανάληψή του από τον ίδιο τον πρωθυπουργό. 

Πρόκειται για τον βουλευτή Λασιθίου και Υπεύθυνο του Τομέα Εμπορικής Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής της Νέας Δημοκρατίας, Γιάννη Πλακιωτάκη, και των πρώην υφυπουργό ανάπτυξης υπεύθυνο και βουλευτή της ΝΔ για το χαρτοφυλάκιο της ναυτιλίας, Άδωνι Γεωργιάδη. 

Τον πρώτο χαρακτηρίζουν ως «θεσμικό» κύκλοι της Ακτής Μιαούλη και τον δεύτερο ως «εργατικό» ενώ προσθέτουν πως πιθανότατα να χρησιμοποιηθούν και οι δύο με ανοιχτό το πιο θα τοποθετηθεί ιεραρχικά υψηλότερα. 

Με την υπάρχουσα ρευστότητα στο πολιτικό σκηνικό πάντως δεν αποκλείονται εκπλήξεις. Σημαντικό επίσης είναι το να ξαναπεράσει στο υπουργείο Nαυτιλίας το λιμενικό, από το υπουργείο προστασίας του πολίτη και τον Χρήστο Παπουτσή όπου και είχαν υπαχθεί από τον Γιώργο Παπανδρέου, προκαλώντας δεκάδες προβλήματα μεταξύ των οποίων και ενδοκυβερνητικές κτηριακές διεκδικήσεις… 

Όποιος και αν αναλάβει, θα παραλάβει ένα «καυτό» χαρτοφυλάκιο που περιλαμβάνει την υπό απειλή χρεοκοπίας ακτοπλοΐα, τον θαλάσσιο τουρισμό και την κρουαζιέρα, σε μια περίοδο που θα κριθούν οι παραχωρήσεις ή οι ιδιωτικοποιήσεις μαρίνων, τα ζητήματα των λιμανιών του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης και της ιδιωτικοποίησης ή παραχώρησης τους, το θέμα της απελευθέρωσης της ναυτικής εκπαίδευσης, μεγάλα θεσμικά ζητήματα όπως η εκπομπή ρύπων της ποντοπόρου, η ανταγωνιστικότητα της ελληνικής σημαίας και, βέβαια, η τεράστια απαξίωση και ανεργία στην ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη.

Ηλίας Μπέλλος