Όταν συνδυάστηκε η ευφυΐα, ο νεανικός ενθουσιασμός και η αγάπη για τον Αυθεντικό Μαραθώνιο της Αθήνας, «γεννήθηκε» το «Mapp» (Marathon Application). Μία πρωτοποριακή, διαδραστική εφαρμογή για έξυπνα κινητά που εμπνεύστηκε και υλοποίησε ομάδα μαθητών του Λυκείου Κολλεγίου Ψυχικού, στο πλαίσιο του προγράμματος μαθητική «Εικονική Επιχείρηση» του μη-κερδοσκοπικού εκπαιδευτικού οργανισμού «Σωματείο Επιχειρηματικότητας Νέων/Junior Achievement Greece». Σύνθημα του «Μapp» : «Ζήσε την εμπειρία του Μαραθωνίου από εκεί που ξεκίνησε».
Τα παιδιά, αφού κέρδισαν το δεύτερο βραβείο στον Πανελλαδικό Διαγωνισμό «Καλύτερη Εικονική Επιχείρηση 2016», ανυπομονούσαν να φτάσει η ημέρα διεξαγωγής του 34ου Αυθεντικού Μαραθώνιου, η 13η Νοεμβρίου 2016, για να τεθεί σε λειτουργία η υπηρεσία tracking, η οποία επιτρέπει στους θεατές να παρακολουθούν από τις κερκίδες την πορεία του αγαπημένου τους δρομέα, αλλά και στον ίδιο το δρομέα να παρακολουθεί την πορεία άλλων συναθλητών του.
«Το σχολείο μας κάθε χρόνο λαμβάνει μέρος στον Αυθεντικό Μαραθώνιο της Αθήνας με χίλιους περίπου δρομείς. Μετά την επικοινωνία μας μαζί τους αλλά και με αθλητές του στίβου καταλήξαμε στο συμπέρασμα ότι η υπηρεσία tracking δηλαδή του εντοπισμού των δρομέων θα ενδιέφερε ιδιαίτερα τους συγγενείς και τους φίλους τους, και επίσης θα κάλυπτε μια ζωτική ανάγκη των προπονητών τους, λέει η μαθήτρια Θεοδώρα Τζουμανίκα, πρόεδρος Δ.Σ. της μαθητικής επιχείρησης «Μapp» και τονίζει: «Μετά από έρευνα που ακολούθησε ανακαλύψαμε ότι οι υπάρχουσες εφαρμογές δεν περιέχουν την υπηρεσία αυτή οπότε αποφασίσαμε να την συμπεριλάβουμε στο «Μapp».
Η Εθνική Τράπεζα, που είναι ένας από τους βασικούς χορηγούς του προγράμματος «Eικονική Επιχείρηση» του ΣΕΝ/JA Greece, απένειμε τον περασμένο Ιούνιο στον Πανελλαδικό Διαγωνισμό, μαζί με το δεύτερο βραβείο και χρηματικό έπαθλο στην ομάδα «Mapp» κι εκεί συμφωνήθηκε να χρησιμοποιήσουν την εφαρμογή οι 800 δρομείς της ομάδας «i-run» της Εθνικής Τράπεζας, που θα λάβουν μέρος σε όλους τους δρομικούς αγώνες 5, 10 και 42km.
«Η Εθνική Τράπεζα ως Επίσημος Χορηγός του ΣΕΓΑΣ για την πενταετία 2014-2019 και του ΣΕΝ/JA Greece από την ίδρυσή του το 2005, υποστηρίζει έμπρακτα και τον Αυθεντικό Μαραθώνιο της Αθήνας και τις επιχειρηματικές προσπάθειες των μαθητών», δήλωσε η κα Νέλλη Τζάκου-Λαμπροπούλου, Διευθύντρια Λιανικής Τραπεζικής της Εθνικής Τράπεζας. «Με την ευχή η χρήση του «Μapp» από την ομάδα μας να αποτελέσει την αρχή, ώστε η τόσο αξιόλογη προσπάθεια των παιδιών του Λυκείου Κολλεγίου Ψυχικού, να γίνει ευρύτερα γνωστή, θα σταθούμε όλοι στην αφετηρία του 34ου Αυθεντικού Μαραθωνίου της Αθήνας, θα τρέξουμε, θα ακολουθήσουμε τους αγαπημένους μας δρομείς και θα χειροκροτήσουμε την προσπάθειά τους!».
Το «Mapp», εκτός από την υπηρεσία tracking, προσφέρει μια σειρά από υπηρεσίες τόσο για το δρομέα, όσο και για το θεατή σε ένα ιδιαιτέρως καλαίσθητο ψηφιακό περιβάλλον. «Στους δρομείς η εφαρμογή παρέχει πριν τον αγώνα το κατάλληλο πρόγραμμα προπόνησης και διατροφής, ενώ κατά τη διάρκεια του αγώνα τους ενημερώνει για τα σημεία ανεφοδιασμού, την ατομική τους ταχύτητα και την απόστασή τους από τον τερματισμό. Στους θεατές προσφέρει πληροφορίες για σημαντικά αξιοθέατα κατά μήκος της διαδρομής και ενημερώνει για τα σημεία αναψυχής», εξηγεί ο καθηγητής οικονομικών του Κολλεγίου Ψυχικού Θάνος Καραμήτσας, που καθοδήγησε τους μαθητές στη δημιουργία και ανάπτυξη του «Mapp» μαζί με την συνάδελφό του κ. Ελένη Μαρκοπούλου.
«Η ομάδα «Μapp» απαριθμούσε 70 μαθητές με διαφορετικά ενδιαφέροντα και πολλές διαφορετικές υποχρεώσεις εντός και εκτός σχολείου κι όμως κατάφεραν να συνεργαστούν υποδειγματικά» λέει η κα Μαρκοπούλου και προσθέτει: «Η μεθοδική προετοιμασία και η αξιοθαύμαστη δέσμευση των μαθητών στα συμφωνημένα χρονοδιαγράμματα μας βοήθησαν να πετύχουμε τον στόχο μας: να χρησιμοποιηθεί το MAPP από δρομείς και θεατές στην Αυθεντική διαδρομή του Μαραθωνίου στην Αθήνα».
Σημαντικό ρόλο στην επιτυχία των παιδιών έπαιξε η υποστήριξη της Wind και η καθοδήγηση της ομάδας από τον εθελοντή, επιχειρηματικό σύμβουλο, κ. Γιώργο Ηγουμενάκη, EMEIA Learning Assistant Director της EY (Ernst & Young), «Από την αρχή του όλου εγχειρήματος τα παιδιά του Κολλεγίου όχι μόνο έδειξαν τον απαραίτητο ενθουσιασμό και πρωτοβουλία αλλά εκπροσώπησαν άριστα το ελληνικό επιχειρηματικό δαιμόνιο με μια τόσο καινοτόμα επιχειρηματική ιδέα», τονίζει ο κ. Ηγουμενάκης και συμπληρώνει: «Έχοντας να κάνουν με φορείς από την Ελλάδα και το εξωτερικό, τα παιδιά που συμμετείχαν στο «Mapp» είχαν την ευκαιρία να αναπτύξουν οργανωτικές, ηγετικές και επικοινωνιακές ικανότητες οι οποίες θα τους φανούν ανεξαιρέτως ιδιαίτερα χρήσιμες στη μετέπειτα επαγγελματική τους σταδιοδρομία».
«Εικονική Επιχείρηση» : Παγκόσμιο πρόγραμμα μαθητικής επιχειρηματικότητας
Η μαθητική ομάδα του Κολλεγίου Ψυχικού δημιούργησε το «Μapp», στο πλαίσιο του παγκόσμιου προγράμματος «Εικονική Επιχείρηση» που πραγματοποιείται στα Γυμνάσια και Λύκεια της Ελλάδας εδώ και 11 χρόνια από τον μη-κερδοσκοπικό εκπαιδευτικό οργανισμό «Σωματείο Επιχειρηματικότητας Νέων/Junior Achievement Greece», υπό την αιγίδα του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων. Υλοποιείται χωρίς καμία επιβάρυνση για τα παιδιά και τα σχολεία καθώς το πρόγραμμα υποστηρίζεται από ιδρύματα, οργανισμούς και επιχειρήσεις. Κύριοι χορηγοί είναι η MetLife, η Citi, η General Mills, η Ελληνική Πρωτοβουλία, η Eθνική Τράπεζα, η SAP, η Accenture, η ΑΕGEAN. Το ΣΕΝ/JA Greece είναι φορέας του παγκόσμιου εκπαιδευτικού οργανισμού Junior Achievement Worldwide, που εφαρμόζει προγράμματα μαθητικής καινοτομίας και επιχειρηματικότητας σε 122 χώρες σε όλο τον κόσμο. Οι εγγραφές για την «Εικονική Επιχείρηση 2017» γίνονται διαδικτυακά στο www.sen-programs.senja.gr και θα ολοκληρωθούν στις 15 Νοεμβρίου.