Η έντονη αύξηση της ζήτησης των καταναλωτών για εξωτικές διακοπές εντείνει την προσπάθεια των ευρωπαϊκών ταξιδιωτικών εταιρειών να ανταπεξέλθουν στη νέα αυτή προοπτική και τους φέρνει αντιμέτωπους με πρόσθετα κόστη, δεδομένου ότι διαχειρίζονται πολλαπλά νομίσματα και συναλλαγματικές ισοτιμίες.

Αυτό κατέγραψε νέα έρευνα της eNett International, του παρόχου εξειδικευμένων λύσεων πληρωμής για ταξίδια Β2Β.

Η έρευνα διεξήχθει από την εταιρεία ερευνών αγοράς PhoCusWright και αποκάλυψε ότι ο αριθμός των ευρωπαϊκών εταιρειών ταξιδιών που  αποδέχονται πληρωμές σε περισσότερα από 10 διαφορετικά νομίσματα έχει διπλασιαστεί από 6% σε 12% κατά τα τελευταία τρία χρόνια.

Επιπλέον, υπάρχει μια βασική ομάδα ταξιδιωτικών γραφείων, που έχουν προχωρήσει περαιτέρω προκειμένου να καλύψουν τις ανάγκες των τολμηρών τουρίστες, με το 6% εξ αυτών τώρα να «παλεύει» με πάνω από 50 διαφορετικά νομίσματα.

Αυτή η μετατόπιση οδηγείται κυρίως από την αυξανόμενη ζήτηση των καταναλωτών για να επισκεφθούν εξωτικούς ταξιδιωτικούς προορισμούς. Μάλιστα σύμφωνα με το δείκτη για τους παγκόσμιους ταξιδιωτικούς προορισμούς της Mastercard, διαπιστώνεται ότι από τους 20 κορυφαίους προορισμούς πόλεων σε όλη την υδρόγειο, η Οσάκα, το Τόκιο, η Σεούλ, το Μπανκόγκ και το Ντουμπάι ήταν οι ταχύτερα αναπτυσσόμενοι για το  2015 / 2016. Συνολικά, ο εν λόγω δείκτης διαπίστωσε ότι αυξάνεται η προτίμηση για τις πόλεις της Ασίας-Ειρηνικού ενώ ακολουθούν οι πόλεις της Μέσης Ανατολής, της Αφρική και της Λατινικής Αμερικής.

Ενώ αυτό παρουσιάζει ευκαιρίες για τις εταιρείες ταξιδίων να δραστηριοποιηθούν σε νέες αγορές, ταυτόχρονα σημαίνει και επιπλέον ξένο συνάλλαγμα και διασυνοριακές προμήθειες, καθώς και αυξημένα διαχειριστικά έξοδα

Η ανάλυση δείχνει τέλος ότι οι ευρωπαϊκές εταιρείες ταξιδίων που βασίζονται αποκλειστικά στην τράπεζα τους για τις διεθνείς πληρωμές θα μπορούσαν να πληρώνουν έως και 3% περισσότερο σε σύγκριση με εναλλακτικές επιλογές – ένα κόστος που μπορούσε να μειώσει σημαντικά τα περιθώρια.