Η άφιξη του επιβήτορα

Ως εθνικό ήρωα, πέραν του εθνικού επιβήτορα θεωρούν τον Giannis Holms πλήθος εκ των Ελλήνων τουριστικών φορέων, που στο πρόσωπο του βλέπουν τον άνθρωπο που αντέστρεψε το αρνητικό κλίμα της φετινής τουριστικής σεζόν. Μετά τις πρώτες προβολές των ταινιών του Giannis στην Ευρώπη εκατοντάδες χιλιάδες Ευρωπαίες επιδιώκουν να τον συναντήσουν και να γνωρίσουν τα βήματα που έκανε στην Ελλάδα. Μάλιστα έξυπνος τουριστικός παράγοντας δημιουργεί πακέτο περιηγητικού τουρισμού βασισμένο στα βήματα του Giannis. Tόσο η Τσινετσιτά όσο το Canal + και η Nova επαναφέρουν τον Giannis στην Ελλάδα, συμβάλλοντας και αυτοί με την πλευρά τους στη τόνωση της φετινής τουριστικής σεζόν. Στο πλαίσιο αυτό αναζητείται ο προορισμός (κατά πάσα πιθανότητα το νησί) που θα φιλοξενήσει τον Έλληνα θεό του sex. Στόχος του project είναι πλήθη γυναικών να λένε Mama Μia επιχειρώντας να γνωρίσουν από κοντά τον Έλληνα Κολοσσό και τους φίλους του… Γνώστες της αγοράς αναφέρουν ότι θα αποκτήσει πλέον νόημα το Ιδού η Ρόδος Ιδού και το Πήδημα, αφού όλα δείχνουν ότι το Σμαραγδένιο Νησί θα δεχθεί στις αγκάλες του τον βασιλιά των ροζ ταινιών.

– Καλά τα πήγε η Βασίλισσα Όλγα στις προγραμματικές δηλώσεις δείχνοντας αποφασισμένη να πετύχει. Θα την αφήσουν όμως, αφού ειδικά στο θέμα των κονδυλίων βλέπω να ορθώνεται σκόπελος. Επίσης για πoιο επενδυτικό νόμο μιλάμε με ανύπαρκτο πρόγραμμα δημοσίων επενδύσεων;

– Προσωπική επιτυχία του προέδρου της ΠΟΞ Γιάννη Ρέτσου είναι η συμφωνία για τη νέα κλαδική σύμβαση εργασίας μεταξύ ξενοδόχων και Σωματείου Ξενοδοχοϋπαλλήλων και Επισιτισμού που είναι επί θύραις.

– 18 Ιουλίου η υπουργός Τουρισμού θα παραβρεθεί στο διοικητικό συμβούλιο του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου της Ελλάδος.

– Επέρχεται εξαγορά χώρου εκδηλώσεων από μεγάλο τουριστικό γραφείο

– Άλλοι στη Νάξο, άλλοι με φαρυγγίτιδες και άλλοι με ολικές αρθροπλαστικές ισχίου. Άδικη τούτη η ζωή

Επενδυτικό φόβητρο η Ελλάδα

Κενό γράμμα αποδείχθηκε μέχρι στιγμής για την κατασκευαστική κολοσσό Hochtief η επιχειρούμενη πώληση της θυγατρικής της Hochtief Airports που διατηρεί ισχυρή θέση στα αεροδρόμια Ελευθέριος Βενιζέλος (Δ.Α.Α), Ντίσελντορφ, Βουδαπέστης, Αμβούργου, Σίδνεϋ και Τιράνων. Ο λόγος, σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες, δεν είναι άλλος από τη συμμετοχή του Διεθνούς Αερολιμένα της Αθήνας στη θυγατρική της, asset που οι ενδιαφερόμενοι επενδυτές θεωρούν ότι απομειώνει σημαντικά την αξία της υπό εξαγορά εταιρείας Hochtief Airports. Δηλαδή οι πιθανοί αγοραστές φέρονται απρόθυμοι να προβούν στη συγκεκριμένη εξαγορά αφού στο χαρτοφυλάκιο της υπάρχει το «Μαύρο Πρόβατο» αεροδρόμιο της Αθήνας το οποίο εκτιμούν ότι βρίσκεται σε χώρα υψηλού επενδυτικού ρίσκου, όπως χαρακτηριστικά αναφέρουν. Το περίεργο εδώ είναι ότι το αεροδρόμιο της Αθήνας για τους Γερμανούς είναι και το πλέον κερδοφόρο από όλα τα άλλα που συμμετέχουν στη θυγατρική. Το θέμα έγινε γνωστό όταν η διοίκηση της Hochtief αποφάσισε να προχωρήσει στην απόσχιση του Αεροδρομίου των Σπάτων από την Hochtief Airports (προκειμένου να την κάνει πιο ελκυστική) που θέλει να το εντάξει στη μητρική εταιρεία. Προς τούτο μάλιστα ζήτησε τη θετική γνώμη τόσο του ελληνικού δημοσίου όσο και του ομίλου Κοπελούζου, δηλαδή των εταίρων της στον Δ.Α.Α. Υπογραμμίζεται ότι ο όμιλος Hochtief συμμετέχει με ποσοστό 40% στο αεροδρόμιο της Αθήνας ποσοστό που επιμερίζεται σε 27% που ανήκει έως τώρα στην Hochtief Airports και 13% που αφορά fund που ελέγχει η μαμά εταιρεία.

– Απίστευτα ελληνικό. Οι Δήμοι έχουν «ταράξει» στις κλήσεις τα Rent-a-Car της περιφέρειας, όταν την ίδια ώρα ο ΕΟΤ δεν ανανεώνει άδειες λειτουργίας γιατί δεν υπάρχει πιστοποιητικό πάρκινγκ!!! Επίσης μπράβο στον ΕΟΤ για την ανυπαρξία ελέγχων στα Rent-a-Car, με αποτέλεσμα σήμερα να υπάρχουν πάνω από 500 παράνομα ανά την Ελλάδα.

Διεθνή Διπλώματα οδήγησης

Ένα ακόμη σημείο κοντόφθαλμης αντιμετώπισης απλών πραγμάτων από την πολιτεία. Ως γνωστόν τουρίστες που έρχονται από χώρες εκτός ΕΕ για να οδηγήσουν πρέπει να έχουν διεθνές δίπλωμα. Ως εκ τούτου οι ελληνικές εταιρείες Rent-a Car αναγκάζονται να διώχνουν Αμερικανούς, Καναδούς, Αυστραλούς, Ρώσους και άλλους τουρίστες που έχουν μόνο το εθνικό τους δίπλωμα. Ας δοθεί επιτέλους μια λύση για να μη διώχνουμε κόσμο, να μη χάνουν έσοδα τόσο οι επιχειρήσεις όσο και το Κράτος. Το υπουργείο Εξωτερικών πρόσφατα πήρε μέτρα και απλοποίησε την είσοδο επισκεπτών από τη Τουρκία προς ελληνικά νησιά, ας κινηθεί και το υπουργείο Μεταφορών σε ένα τέτοιο μοντέλο προκειμένου να λυθεί επιτέλους το θέμα αυτό.

Μικρή πτώση

Το 2012, οι κρατήσεις στον κλάδο του Rent a Car κινούνται στο επίπεδο του -4% σε σχέση με το αντίστοιχο πρώτο 6μηνο του 2011. Η δραματική και περίεργη επιβράδυνση των κρατήσεων μέχρι την περίοδο των εκλογών επέφερε μεγάλη πίεση στις τιμές των πακέτων, περιλαμβανομένων και αυτών των ενοικιάσεων αυτοκινήτων.

Σε τιμές 2003 τα συμβόλαια

Δυστυχώς σε χαμηλές πτήσεις θα κινηθούν τα έσοδα των ξενοδοχείων και το 2013 βάσει των συμβολαίων που υπογράφονται αυτή την περίοδο με τους ξένους Tour Operators. Ταυτόχρονα για πρώτη φορά οι μεγάλοι μεταπράτες του διεθνούς τουρισμού για πρώτη φορά εγείρουν, σε ορισμένους ελληνικούς προορισμούς, πρωτοφανείς απαιτήσεις προκειμένου να υπογράψουν τα συμβόλαια με τους ξενοδόχους. Αυτή τη στιγμή πιέζουν για άμεση διακοπή συμβολαίων αν πραγματοποιηθεί στάση εργασίας ή απεργία, καθώς και αν επέλθει πτώση 20% στις κρατήσεις ή οικονομική ύφεση στη χώρα. Επίσης αν γίνει διακοπή ρεύματος ή νερού ακυρώνεται μονομερώς το συμβόλαιο ! Πλέον όπου ζητείται η υπογραφή συμβολαίων σε ευρώ ή σε τοπικό νόμισμα -αν προκύψει- δεν αποτελεί ταμπού για τους Έλληνες ξενοδόχους.

Όσον αφορά τις τιμές των συμβολαίων αυτές εδράζονται στα επίπεδα του 2003 δηλαδή ίδιες με τις περυσινές, αφού δεν υπάρχουν αυξήσεις παρά μόνο σε μεμονωμένες περιπτώσεις, αν δηλαδή υπήρξε αναβάθμιση στη μονάδα και μόνο.