Η εταιρεία κατέγραψε το έκτο συνεχόμενο κερδοφόρο τρίμηνο (στο παρελθόν, ως επί το πλείστον απλώς έχανε μετρητά). Εν τω μεταξύ, το 2016 χαρακτηρίστηκε κι από την αυξανόμενη δύναμη της Amazon στον τομέα του hardware, με τον κόμβο οικιακού αυτοματισμού Amazon Echo και τη φωνητική βοηθό Alexa. Η εταιρεία έχει επίσης αναδειχθεί σε δύναμη στον τομέα της ψυχαγωγίας, λανσάροντας μια σειρά από πρωτότυπες εκπομπές μέσω της υπηρεσίας Amazon Prime Video.
Είναι δύσκολο να φανταστεί κανείς πώς η Amazon θα μπορούσε να τα πάει φέτος ακόμα καλύτερα από το 2016, αλλά ιδού μερικές πιθανές κινήσεις για το 2017 από τον εταιρικό γίγαντα με έδρα το Σιάτλ:
1. Αυξημένη έμφαση στα logistics
Η Amazon δαπανά δισεκατομμύρια δολάρια κάθε τρίμηνο στην αποστολή των προϊόντων, και οι εν λόγω δαπάνες αυξάνονται καθώς η εταιρεία επεκτείνεται ώστε να μπορεί να παραδώσει τα πάντα, από χαρτί τουαλέτας μέχρι τηλεοράσεις, σε πελάτες μέσα σε δύο ημέρες ή και λιγότερο. Για να εξοικονομήσει χρήματα κατά το τελευταίο έτος, η Amazon επεδίωξε να αναλάβει περισσότερα μεταφορικά καθήκοντα η ίδια (και να τα πάρει από εταιρείες όπως η UPS και η FedEx) μέσω της μίσθωσης φορτηγών, αεροπλάνων και πλοίων. Η εταιρεία δοκιμάζει ακόμα και μη επανδρωμένα αεροσκάφη για να συμπληρώσει τις παραδόσεις της. Εν τέλει, η Amazon μπορεί πλέον να βασίζεται περισσότερο στον εαυτό της για να φέρνει τις παραγγελίες στην πόρτα σας.
2. Ένταση των προσπαθειών στην τεχνητή νοημοσύνη και την Alexa
Η Amazon είχε ένα μεγάλο προβάδισμα έναντι της Apple και της Google στον κλάδο των εικονικών βοηθών, χάρη στο έγκαιρο στοίχημά της με το Echo και την Alexa, τη φωνητικά ελεγχόμενη βοηθό που απαντά στις ερωτήσεις, παίζει μουσική κατόπιν εντολής, και παραγγέλνει πάνες. Αλλά η Google προσπαθεί να καλύψει τη διαφορά με τον δικό της εικονικό βοηθό της, το Google Assistant, και τη συσκευή αυτοματισμού Google Home που το συνοδεύει. Θα χάσει η Amazon την ηγετική της θέση σε αυτή την αναδυόμενη αγορά το 2017;
Η Amazon στοιχηματίζει πολλά στην επένδυσή της στην Alexa, καθώς όπως τόνισε ο διευθύνων σύμβουλος της Amazon Τζεφ Μπέζος πρόσφατα, 1.000 εργαζόμενοι της εταιρείας εργάζονται πάνω σ’ αυτή την υπηρεσία. Και η εταιρεία συνεχίζει τις προσλήψεις.
Είναι βέβαιο ότι η Amazon θα προβεί σε περισσότερες συμφωνίες ώστε να εντάξει την Alexa σε συσκευές που δεν είναι της Amazon. Για παράδειγμα, ανακοίνωσε πρόσφατα τη συνεργασία της με την GE ώστε η Alexa να ενσωματωθεί στις έξυπνες λάμπες.
3. Φυσικά καταστήματα
Του χρόνου, είναι πιθανό η Amazon να υπερβεί πραγματικά τις διαδικτυακές της ρίζες και να γίνει μια σημαντική εταιρεία λιανικής πώλησης με παρουσία καταστημάτων. Η Amazon αποχαιρέτησε το 2016 με τη μεγάλη είδηση ότι είχε ανοίξει το Amazon Go, ένα κατάστημα που πουλάει προπαρασκευασμένες τροφές και προϊόντα μαναβικής στο Σιάτλ.
Για να ξεκινήσουν, οι καταναλωτές που εισέρχονται στο κατάστημα τοποθετούν τα smartphone τους σε έναν σαρωτή, συλλέγουν τα προϊόντα που θέλουν, και στη συνέχεια περνάνε από την πόρτα χωρίς στάση. Η τεχνολογία δημιουργεί αυτόματα εικονικές λίστες με το τι παίρνουν οι άνθρωποι από τα ράφια (ή επιστρέφουν σε αυτά) και στη συνέχεια τιμολογούν τις αγορές καθώς αυτοί φεύγουν. Είναι ασαφές κατά πόσον η Amazon σχεδιάζει να ανοίξει περισσότερα καταστήματα Amazon Go το 2017. Αυτό το ένα κατάστημα, όμως, είναι σαφώς μια δοκιμή για να καθοριστούν οι επόμενες κινήσεις.
Η Amazon προωθείται επίσης στον χώρο των βιβλιοπωλείων με φυσική παρουσία, ως απάντηση στη Barnes & Noble. Η Amazon χρησιμοποιεί δεδομένα από την ιστοσελίδα ηλεκτρονικού εμπορίου της, όπως αξιολογήσεις από τους πελάτες και πωλήσεις, για να αποφασίσει ποια βιβλία θα αποθηκεύσει στα καταστήματά της. Εκτός από βιβλία, το βιβλιοπωλείο της Amazon επιτρέπει επίσης στους πελάτες να δοκιμάσουν και να αγοράσουν συσκευές όπως το Kindle. Είναι σχεδόν σίγουρο ότι ο αριθμός των καταστημάτων – τώρα είναι τέσσερα – θα αυξηθεί το 2017.
4. Περισσότερες επενδύσεις σε πρωτότυπο περιεχόμενο
Η Amazon βρίσκεται εν μέσω μιας διαδικασίας μαζικής συλλογής περιεχομένου. Τους τελευταίους μήνες, αποκτά ταχύτατα ταινίες, τηλεοπτικές εκπομπές και ντοκιμαντέρ, καθώς επιδιώκει να ανταγωνιστεί τους αντιπάλους της στο streaming – τη Netflix και την Apple – οι οποίες επίσης όλο και περισσότερο αναπτύσσουν πρωτότυπες τηλεοπτικές εκπομπές και ταινίες.
Το μεγαλύτερο μέρος του πρωτότυπου περιεχομένου της Amazon διατίθεται σε streaming για τα μέλη Amazon Prime, καθώς και για τα μέλη της πρόσφατα λανσαρισμένης συνδρομητικής υπηρεσίας μόνο για βίντεο, η οποία κοστίζει 8,99 δολάρια ανά μήνα. Ο οικονομικός διευθυντής της Amazon, Μπράιαν Ολσάβσκι, είπε ότι η Amazon σχεδιάζει να τριπλασιάσει τον όγκο του αρχικού περιεχομένου για το υπόλοιπο του έτους, και είναι πιθανώς ασφαλές να υποθέσουμε ότι οι καταιγιστικοί ρυθμοί των επενδύσεών της θα συνεχιστούν και το 2017.
5. Ινδία
Η Amazon συνεχίζει να επενδύει στην Ινδία, όπου όπως δήλωσε νωρίτερα φέτος πρόκειται να δαπανήσει επιπλέον 3 δισεκατομμύρια δολάρια για να επεκτείνει τις υπηρεσίες της. Αν το κάνει, οι συνολικές επενδύσεις της στην περιοχή θα φτάσουν τα 5 δισεκατομμύρια δολάρια. Το 2016, η Amazon εισήγαγε την υπηρεσία μέλους Prime στην Ινδία, ελπίζοντας να επαναλάβει την επιτυχία που είχε με αυτή στις ΗΠΑ και αλλού. Η Amazon έχει επίσης πει ότι θα προσθέσει Prime Video στο πακέτο συνδρομής της, το οποίο θα έδινε στους Ινδούς καταναλωτές πρόσβαση σε πιο πρωτότυπο περιεχόμενο με Ινδούς σκηνοθέτες και ηθοποιούς.
Πηγή : www.fortunegreece.com