Η Amadeus και το πανεπιστήμιο LSE παρουσίασαν μία έρευνα αφιερωμένη στον ταξιδιωτικό κλάδο, καθώς και στις καινοτομίες στο χώρο της λιανικής που θα αλλάξουν τα μέχρι τώρα δεδομένα.

Η ραγδαία εξέλιξη της τεχνολογίας σε συνδυασμό με την παγκόσμια τάση για εξατομικευμένες προτάσεις αγορών και την τεχνητή νοημοσύνη οδηγούν την καταναλωτική εμπειρία σε μία πραγματική… επανάσταση. Η λιανική πώληση σε φυσικά καταστήματα τείνει να αντικατασταθεί από ψηφιακές λύσεις και τα κινητά τηλέφωνα γίνονται τα κυρίαρχα μέσα αγορών, χωρίς περιορισμούς στις ώρες ή την τοποθεσία των παραγγελιών. Παράλληλα, οι προτάσεις σε προϊόντα, προσαρμοσμένα στις ιδιαίτερες ανάγκες και επιθυμίες κάθε καταναλωτή, γίνονται ιδιαίτερα δημοφιλείς και αντικαθιστούν οτιδήποτε τυποποιημένο και απρόσωπο.
Τα αποτελέσματα της εν λόγω «επανάστασης», που καθοδηγείται από τις προσδοκίες των καταναλωτών, αναπόφευκτα επηρεάζουν και την ταξιδιωτική – τουριστική βιομηχανία. Το πόσος χρόνος θα χρειαστεί για να εξαπλωθεί και στο συγκεκριμένο τομέα και ο βαθμός στον οποίο θα τον επηρεάσει προς το παρόν είναι αδύνατο να προβλεφθούν με ακρίβεια, ωστόσο, τα τεράστια κύματα καινοτομίας που έχουν ήδη αρχίσει να έχουν αντίκτυπο σε αυτόν, οδηγούν σε αλλαγές, οι οποίες είναι αναπόφευκτες και εκτεταμένες. Τα συγκεκριμένα δεδομένα ωθούν με τεράστια ταχύτητα τους πρεσβευτές της τουριστικής βιομηχανίας σε… εναλλακτικά σταυροδρόμια.

Με αφορμή τα παραπάνω, η Amadeus και το πανεπιστήμιο LSE προχώρησαν σε ενδελεχή έλεγχο των δεδομένων και πρότειναν λύσεις και διεξόδους που θα οδηγήσουν την τουριστική βιομηχανία σε ανάπτυξη. Για την εν λόγω έρευνα μίλησε στην εφημερίδα «Airnews», η γενική διευθύντρια της Amadeus Hellas, Εύα Καραμάνου: «Η τελευταία έρευνα με τίτλο «Travel distribution: Τhe end of the world as we know it?» διενεργήθηκε από το London School of Economics με τη συνδρομή της Amadeus και προσδιορίζει τους παράγοντες εκείνους που πιθανόν να διαμορφώσουν μελλοντικά τη βιομηχανία και έξι μελλοντικά σενάρια για το πώς η βιομηχανία αυτή θα μπορούσε να αναπτυχθεί την επόμενη δεκαετία. Η βιομηχανία της διανομής του τουριστικού προϊόντος μπαίνει σε μια εποχή μεγάλων αλλαγών, με ταχέως μεταβαλλόμενες προσδοκίες από πλευράς καταναλωτών, προόδους στην τεχνολογία ανάλυσης δεδομένων και τις παραδοσιακές διαχωριστικές γραμμές μεταξύ των… παικτών της αγοράς να σβήνουν».
Η συγκεκριμένη έρευνα έχει ως στόχο να μεταλαμπαδεύσει γνώσεις στους πρεσβευτές του κλάδου σχετικά με το μέλλον της παγκόσμιας αγοράς και να παρουσιάσει τα επιχειρηματικά μοντέλα, ώστε η βιομηχανία του τουρισμού να ανταποκριθεί στην καταναλωτική… επανάσταση.

Οι παράγοντες του κλάδου ρωτήθηκαν σχετικά με το αντικείμενο της συγκεκριμένης έκθεσης, με αποτέλεσμα να παρουσιαστεί ένα ευρύ φάσμα απόψεων, σχετικά με το πώς η βιομηχανία θα πρέπει να ανταποκριθεί, πολλές από τις οποίες ήταν αντικρουόμενες μεταξύ τους. Το πρόβλημα εντοπίζεται στο γεγονός ότι οι παράγοντες επικεντρώνονται κυρίως σε λύσεις του δικού τους αντικειμένου, χωρίς κάποια στρατηγική για την ευρύτερη βιομηχανία, οδηγώντας σε μία σύγχυση, αλλά και σε χαμένες ευκαιρίες ανάπτυξης. Από τη στιγμή που πραγματοποιείται μία βαρυσήμαντη αλλαγή στον τομέα του καταναλωτισμού, αυτός είναι ο πιο κρίσιμος καιρός να εξεταστούν νέες προσεγγίσεις, οι οποίες θα είναι πιο καινοτόμες και πιο
συνεργατικές.
Oι τομείς που ενδέχεται να αλλάξουν καθοριστικά τον κλάδο, σύμφωνα με την έρευνα, αποτελούν μεταξύ άλλων: οι προσδοκίες των καταναλωτών, η αύξηση των αγορών μέσω κινητών τηλεφώνων, η εικονική πραγματικότητα, οι παγκόσμιοι κανονισμοί λειτουργίας, οι ταξιδιωτικοί κίνδυνοι κ.ά.
Παράλληλα, δυνητικές παθογένειες στον κλάδο εντοπίστηκαν και από τις δηλώσεις των παραγό-ντων της ταξιδιωτικής – τουριστικής βιομηχανίας, αλλά και από τις συνεντεύξεις εμπειρογνωμόνων, που επίσης είναι καίριας σημασίας.
Tα αποτελέσματα της έρευνας έδειξαν ότι ενώ η σημασία του καταναλωτή και οι αναδυόμενες τεχνολογίες που θα διαμορφώσουν το μέλλον της διανομής τουριστικού προϊόντος είναι σχετικά γνωστές σε ολόκληρο τον κλάδο, οι λάθος κινήσεις θα αποτελέσουν τροχοπέδη στην ανάπτυξη της τουριστικής βιομηχανίας. Για να αποφευχθεί κάτι τέτοιο, σύμφωνα με την έρευνα, υπάρχουν ορισμένα «κλειδιά» που θα αποδειχθούν σανίδα σωτηρίας: ανταπόκριση στις προσδοκίες των πελατών, αξιοποίηση των καινοτομιών της τεχνολογίας, αναγνώριση της δύναμης των online δυνατοτήτων κ.ά.

Η γενική διευθύντρια της Amadeus Hellas ολοκλήρωσε τις δηλώσεις της τόσο για την Amadeus όσο και για τις πρόσφατες καινοτομίες της εταιρείας, λέγοντας: «Η Amadeus είναι μια κορυφαία εταιρεία που παρέχει προηγμένες τεχνολογικές λύσεις για την παγκόσμια ταξιδιωτική και τουριστική βιομηχανία. Η Amadeus καλύπτει ολόκληρο το φάσμα της ταξιδιωτικής διαδικασίας, από την αρχική αναζήτηση μέχρι την πραγματοποίηση μιας κράτησης, την έκδοση του εισιτηρίου και τη διαχείριση των κρατήσεων και του check-in, και τα προϊόντα και οι λύσεις μας συμβάλλουν στη βελτίωση της απόδοσης των πελατών μας. Η καινοτομία βρίσκεται στην καρδιά των δραστηριοτήτων και αποτελεί ισχυρή δέσμευση της εταιρείας μας και πιστεύουμε ότι χάρη σε αυτήν ακριβώς την προσέγγιση και τη στενή συνεργασία με τους πελάτες και τους συνεργάτες μας, θα μπορέσουμε να μεταμορφώσουμε το μέλλον της ταξιδιωτικής βιομηχανίας. Μια από τις πρόσφατες καινοτομίες της Amadeus είναι το «Amadeus Selling Platform Connect». Πρόκειται για την πρώτη πλήρως online επαγγελματική πλατφόρμα κρατήσεων της βιομηχανίας που θα διευκολύνει τον τρόπο λειτουργίας των συνεργατών μας. Η λύση δεν απαιτεί τοπική εγκατάσταση και είναι πλήρως προσαρμοσμένη στις εξειδικευμένες ανάγκες των ταξιδιωτικών πρακτορείων, ενώ δίνει τη δυνατότητα πρόσβασης στις κρατήσεις των πελατών από οποιοδήποτε σημείο στον κόσμο και από οποιαδήποτε συσκευή με σύνδεση στο internet. Η πλατφόρμα είναι προσβάσιμη μέσω του ονόματος χρήστη και του κωδικού πρόσβασης, χωρίς εγκατάσταση λογισμικού, αυξάνοντας έτσι την ευελιξία για τα ταξιδιωτικά πρακτορεία».

Πηγή :www.airnews.gr