Άμεσα μέτρα για την αντιμετώπιση του φαινομένου της λαθρεπιβίβασης προωθεί το υπουργείο Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, προχωρώντας στην αναδιάταξη του μηχανισμού ελέγχων στα μέσα μαζικής μεταφοράς στην Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη.

Άμεσος στόχος είναι να έχει περιορισθεί η λαθρεπιβίβαση κατά 50% μέχρι το τέλος του 2012. Με την ολοκλήρωση των διαβουλεύσεων με τις διοικήσεις και τα σωματεία των εργαζομένων ο Γενικός Γραμματέας Μεταφορών Νίκος Σταθόπουλος, κατέληξε σε μια σειρά αμέσων (εντός του μηνός) και βραχυπροθέσμων μέτρων (μέχρι τέλος Οκτώβριου) για την ενίσχυση των διαδικασιών έλεγχου και την περιστολή της λαθρεπιβίβασης στα ΜΜΜ.

Από τη Δευτέρα 24 Σεπτεμβρίου 2012, οι έλεγχοι σε επιλεγμένους κεντρικούς σταθμούς και σταθμούς μετεπιβίβασης θα διπλασιαστούν σε
διάρκεια, προσωπικό και ένταση. Oι έλεγχοι θα είναι καθημερινοί από ομάδες ελεγκτών που θα εργάζονται σε 2 βάρδιες ημερησίως ( 8 ώρες). Εκτός από τις ώρες αιχμής θα ενισχυθεί η παρουσία τους κατά τις νυχτερινές ώρες. Οι έλεγχοι θα ενισχυθούν με την ενεργοποίηση των εθελοντών ελεγκτών σε συμφωνία με τις διοικήσεις και την εθελοντική συμμέτοχη των σωματείων. 

Μέχρι τέλη Οκτωβρίου θα προψθηθεί η δωρεάν παροχή στον επιβάτη ενός εισιτηρίου για κάθε δέκα ίδιας αξίας ακυρωμένα εισιτήρια που επιστρέφει μόνο στα εκδοτήρια του Ομίλου για να αποφεύγεται το φαινόμενο της μεταβίβασης εισιτηρίων μεταξύ των χρηστών. Επιπλέον, θα δίνεται η δυνατότητα έκπτωσης του επιβληθέντος προστίμου όταν πραγματοποιείται άμεση καταβολή επί τόπου ή εντός 10 ημερών, καθώς και η έκδοση πολλαπλού εισιτηρίου (δεσμίδα των 10 εισιτηρίων) με έκπτωση επί της αξίας του κομίστρου.

Σημειώνεται ότι ήδη προγραμματίζεται το κλείσιμο των σταθμών μέσων σταθερής τροχιάς με μπάρες. Οι εργασίες αυτές περιλαμβάνονται στο φυσικό αντικείμενο του διαγωνισμού για το ηλεκτρονικό εισιτήριο μέσω ΣΔΙΤ, ο οποίος θα κατακυρωθεί στα μέσα του 2013 και αφορά το σύνολο των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς. Ο σχετικός διαγωνισμός βρίσκεται στη Β΄ Φάση καθως έχει εγκριθεί από το Ελεγκτικό Συνέδριο.