Η πλήρης απελευθέρωση του καμποτάζ και η δυνατότητα να μπορούν σκάφη αναψυχής με σημαίες χωρών εκτός της Ευρωπαϊκής Ένωσης να ναυλώνονται σε ελληνικό λιμάνι είναι τα προβλήματα που απασχολούν το ελληνικό yachting.
«Είναι πλέον ξεκάθαρο πως τα μεγάλα ξένα κεφάλαια, αγνώστων συμφερόντων έχουν δημιουργήσει ένα πολύ δυνατό lobby, ώστε στο Αιγαίο μας να κυματίζουν σημαίες εκτός της ελληνικής και ευρωπαϊκής» τονίζει ο πρόεδρος της Ένωσης Πλοιοκτητών Ελληνικών Σκαφών Τουρισμού, Αντώνης Στελλιάτος:
«Ας μην ξεχνάμε ότι υπάρχουν 5.102 επαγγελματικά σκάφη, ελληνικής σημαίας, τα οποία στηρίζουν την Ελληνική Οικονομία αλλά και τις απομακρυσμένες περιοχές της Ελλάδας οι οποίες δεν θα είχαν πρόσβαση σε τουριστικές εισροές.
Υπάρχουν 3.500 Έλληνες ναυτικοί που εργάζονται στα ελληνικά επαγγελματικά σκάφη, τους skippers και hostesses που εργάζονται στα 3.000 σκάφη άνευ πληρώματος, τα ναυπηγεία, τα συνεργεία, τη ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη Περάματος και όλα τα άλλα περιφερειακά ναυπηγεία που επιβιώνουν λόγω των σκαφών που ελλιμενίζονται εκεί μόνιμα και τους χιλιάδες προμηθευτές που δουλεύουν αποκλειστικά με τα ελληνικά επαγγελματικά σκάφη» και προσθέτει:
«Όλοι γνωρίζουν ότι υπάρχουν σκάφη τρίτης σημαίας που κάνουν παράνομα ναύλα στην Ελλάδα, ενώ υπάρχει δυνατότητα αυτό να γίνει δια της νομίμου οδού, και ότι ζημιώνουν το ελληνικό κράτος με το να μην αποδίδουν τον ΦΠΑ και κάνοντας αθέμιτο ανταγωνισμό».
Όπως εξηγεί, τα σκάφη αυτά θα μπορούσαν να πραγματοποιούν νόμιμους ναύλους στην Ελλάδα, εφόσον ακολουθούσαν όσα προβλέπει το υπάρχον θεσμικό πλαίσιο: είτε αποκτώντας ΑΦΜ, εφόσον ο ιδιοκτήτης του σκάφους είναι φυσικό πρόσωπο, είτε να δημιουργήσουν μια εταιρεία-κατηγορίας ΝΕΠΑ όπως συμβαίνει και με τα επαγγελματικά σκάφη που φέρουν ελληνική σημαία.
Τονίζει δε πως ένα πλοίο με ευρωπαϊκή σημαία και τις σχετικές πιστοποιήσεις από αναγνωρισμένο νηογνώμονα εξασφαλίζει άδεια εντός μηνός.
«Το εντυπωσιακό είναι πως οι εκπρόσωποι των πλοιοκτητών σκαφών που φέρουν σημαίες τρίτων χωρών παραδέχονται, δημοσίως, ότι γνωρίζουν πως υπάρχουν σκάφη αναψυχής που πραγματοποιούν παράνομες ναυλώσεις στην Ελλάδα. Σε σχετικό ερώτημα μάλιστα για τους λόγους που δεν χρησιμοποιούν τη νόμιμη οδό, ανέφεραν πως οι πλοιοκτήτες δεν θέλουν να μπλέξουν με την ελληνική γραφειοκρατία και δεν θέλουν να αναλάβουν το κόστος που συνεπάγεται η ίδρυση μιας νόμιμης εταιρείας (ΝΕΠΑ) στην Ελλάδα» υπογραμμίζει ο Αντώνης Στελλιάτος ο οποίος δεσμεύεται ότι η ΕΠΕΣΤ θα βοηθήσει όσο μπορεί στην εξάλειψη της γραφειοκρατίας ώστε να αποκτήσουν άδεια επαγγελματικού όσοι την ζητήσουν και επιτέλους να αρχίσουν να προσφέρουν στην ελληνική οικονομία μέσω της καταβολής ΦΠΑ.
Πηγή : www.newmoney.gr