Πλάνο για μονάδες συναρμολόγησης

Το καλοκαίρι προκηρύσσει η ΕΡΓΟΣΕ το διαγωνισμό

Colpo Grooso ετοιμάζει η COSCO στο Θριάσειο. O κινεζικός κολοσσός θωρακίζει την παρουσία του στην Ελλάδα και ετοιμάζεται να κατέβει στο επί θύραις διαγωνισμό ΣΔΙΤ για την έκταση του ΟΣΕ στο Θριάσειο. Η έλευση του ισχυρού ανταγωνιστή της στο ανάδοχο σχήμα που πλειοδότησε στον ΟΛΘ, δίνει ώθηση στα σχέδια της COSCO για μετατροπή του Θριασείου σε Μέκκα των εμπορευματικών μεταφορών στην ευρύτερη περιοχή.

Σύμφωνα με πληροφορίες του ΕΤ της Κυριακής η κατασκευή της ανωδομής που αφορά τα 1.200 στρ. του ΟΣΕ ολοκληρώνεται εντός του προσεχούς καλοκαιριού και η διοίκηση του Οργανισμού σε συνεργασία με τη διαχειρίστρια της έκτασης ΓΑΙΑΟΣΕ (διαχειρίζεται όλες τις εκτάσεις του Οργανισμού) διαμορφώνουν τους όρους της προκήρυξης του διαγωνισμού ΣΔΙΤ για τη συμμετοχή του ιδιώτη. Οι ίδιες πηγές αναφέρουν ότι μοναδικός και κύριος ενδιαφερόμενος του Εμπορευματικού Κέντρου Θριασείου αναμένεται να είναι η COSCO η οποία δια αυτής της οδού δρομολογεί την κατασκευή των μονάδων συναρμολόγησης εταιρειών κολοσσών των οποίων μεταφέρει τα προϊόντα τους. Κατά τις ίδιες πληροφορίες ισχυροί κολοσσοί που δραστηριοποιούνται στους τομείς των τηλεπικοινωνιών επιδιώκουν την δημιουργία μονάδων συναρμολόγησης στην Ελλάδα αφού το κόστος μεταφοράς των προϊόντων είναι πολύ μικρότερο. Οι ίδιοι κύκλοι σημειώνουν ότι αντί να πηγαίνουν τα προϊόντα σε Κίνα ή Ιαπωνία και να συναρμολογούνται στις έδρες των εταιρειών, αποδοτικότερη οικονομική μέθοδος είναι η συναρμολόγηση των προϊόντων τους να γίνεται στο χώρο μεταφόρτωσης των εμπορευμάτων.

Τούτου δοθέντος η έκταση του ΟΣΕ στο Θριάσειο ως κύρια δίοδος των εμπορευματικών μεταφορών που έρχονται από τον Πειραιά, πρόκειται παράλληλα να μετατραπεί σε ένα πρότυπο κέντρο συναρμολόγησης στην Ευρώπη.

Υπογραμμίζεται ότι έργο που ολοκληρώνεται τους προσεχείς μήνες αφορά στην κατασκευή σύγχρονου συγκροτήματος στο Θριάσιο Πεδίο, στο οποίο θα συγκεντρωθούν οι σιδηροδρομικές και εμπορευματικές δραστηριότητες οι οποίες σήμερα διεκπεραιώνονται σε εγκαταστάσεις που είναι διάσπαρτες σε σημεία της πρωτεύουσας.

Το εν λόγω Συγκρότημα θα περιλαμβάνει: Σταθμό Διαλογής, τέρμιναλ για containers, τελωνείο, εμπορικό σταθμό, αποθήκες εμπορευμάτων, δέσμη γραμμών για απόθεση βαγονιών με επικίνδυνα φορτία, πλυντήρια καθώς και όλες τις απαραίτητες εγκαταστάσεις για την εξυπηρέτηση των παραπάνω δραστηριοτήτων.

Η Β’ φάση κατασκευής του έργου που ολοκληρώνεται περιλαμβάνει τη στρώση Επιδομής των υπολοίπων σιδηροδρομικών γραμμών εντός του Συγκροτήματος, κατασκευή κτιριακών έργων, σηματοδότηση – τηλεδιοίκηση, ηλεκτροκίνηση των γραμμών (τόσο της Α΄ όσο και της Β’ Λειτουργικής φάσης) εντός του Συγκροτήματος, υπολειπόμενα έργα αποχέτευσης και αποστράγγισης ομβρίων και έργα Η/Μ εγκαταστάσεων. Ο ιδιώτης επενδυτής που θα συμμετέχει στο ΣΔΙΤ που θα δημιουργηθεί θα αναλάβει για παράδειγμα την κατασκευή των γερανογεφυρών, την κατασκευή των χώρων για συναρμολόγηση κλπ.

Το κόστος της Β’ λειτουργικής φάσης του έργου που χρηματοδοτήθηκε από το ΠΕΠ ΑΤΤΙΚΗΣ 2007-2013 & Εθνικοί πόρους ανήλθε στα 67,5 εκατ. ευρώ

Υπενθυμίζεται ότι η Α’ Λειτουργική φάση περιλάμβανε την κατασκευή έργων υποδομής, τη στρώση μέρους σιδηροδρομικών γραμμών, έργα οδοποιίας, δίκτυα άρδευσης, ύδρευσης, αποχέτευσης, πυρόσβεσης, κατασκευή ορισμένων σιδ/κών εγκαταστάσεων.

Την ίδια ώρα πάντως που η COSCO έχει θέσει στο μικροσκόπιο της το εμπορευματικό κέντρο του ΟΣΕ στο Θριάσειο, ταυτόχρονα δρομολογεί τις συνθήκες ούτως ώστε να μεταφέρει με ίδια μέσα τα εμπορευματοκιβώτια της στις ευρωπαϊκές αγορές.

Η Piraeus Europe Asia Rail Logistics LTD μολονότι ιδρύθηκε στο Ηνωμένο Βασίλειο και εδρεύει στο Λονδίνο λέγεται ότι θα είναι η εταιρεία που θα κινήσει το ογκώδες εμπορευματικό μεταφορικό έργο της COSCO προς τις ευρωπαϊκές αγορές. Κατά τις ίδιες πληροφορίες κεντρικό ρόλο σε αυτή φέρεται να έχει ο τέως Διευθύνων Σύμβουλος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ κ. Αθανάσιος Ζηλιασκόπουλος, προσωπικότητα που ανέπτυξε τον εν λόγω τομέα κατά τη θητεία του στην πρόσφατα ιδιωτικοποιημένη εταιρεία. Άλλωστε σύμφωνα με διασταυρωμένες πληροφορίες, η Piraeus Europe Asia Rail Logistics LTD στοχεύει στην εξασφάλιση και σημαντικού μεριδίου της αγοράς των ελληνικών εμπορευματικών μεταφορών. Και κατά προτεραιότητα σε εκείνες που προέρχονται από τη συνεχή ανάπτυξη των λιμενικών σταθμών εμπορευματοκιβωτίων του Πειραιά καθώς και στα εκ της Ασίας εισαγόμενα φορτία που έχουν τελικό προορισμό την Κεντρική Ευρώπη.

Πάντως στην κατεύθυνση της έτι περαιτέρω διείσδυσης στον τομέα των εμπορευματικών μεταφορών η Cosco Shipping Lines (Greece) S.A. και η Skyserv Α.Ε. προχώρησαν σε συμφωνία για την διαχείριση αεροπορικώς μεταφερόμενου φορτίου. Η πλατφόρμα αυτή θα δώσει την δυνατότητα στους διαμεταφορείς να αξιοποιήσουν τις ευνοϊκές ρυθμίσεις και τις απλουστευμένες διατυπώσεις που διέπουν την ελεύθερη ζώνη του Πειραιά και στα αεροπορικώς μεταφερόμενα φορτία.

 

 
ΧΑΡΗΣ ΝΤΙΓΡΙΝΤΑΚΗΣ

(pressntigri@gmail.com)