Αυξάνεται η δημοτικότητα για τις κρουαζιέρες της Βαρκελώνης, με τους ταξιδιώτες που εξερευνούν την ισπανική πρωτεύουσα να κινούνται ανοδικά. Ωστόσο, οι κάτοικοι βρίσκονται αντιμέτωποι με τον αυξανόμενο αριθμό τουριστών καθώς και με τα κρουαζιερόπλοια.

Το κρουαζιερόπλοιο «Harmony of the Seas» ήταν ένα από αυτά που αγκυροβόλησαν στο λιμάνι της Βαρκελώνης πρόσφατα. Η χωρητικότητά του είναι 6.780 επιβάτες και 2.300 μέλη πληρώματος. Υπάρχει δηλαδή μια μικρή πόλη με καζίνο, θέατρο, 20 εστιατόρια, τέσσερις πισίνες και τρεις γιγάντιες διαφάνειες.

Ωστόσο, η περιβαλλοντική οργάνωση Ecologistas en Acción δεν εντυπωσιάστηκε τόσο από το μέγεθός του. Διοργάνωσε μάλιστα μια επίδειξη στο λιμάνι, δηλώνοντας ότι το τεράστιο πλοίο είναι καταστροφή για τη θάλασσα, για την ατμόσφαιρα και τις πόλεις στις οποίες είναι αγκυροβολημένο.

Οι τελευταίες αυτές εξελίξεις από τη Βαρκελώνη σημαίνουν ότι ολόκληρη η πόλη φαίνεται να βρίσκεται σε αναταραχή κατά του τουρισμού. Είναι ενάντια στα παράνομα διαμερίσματα διακοπών, ενάντια σε νέα ξενοδοχειακά έργα. Ο αυξανόμενος τουρισμός διχάζει την πόλη και οι κρουαζιέρες έχουν μεγάλο μερίδιο σε αυτό.

Οι ντόπιοι ωστόσο εκτιμούν τους επισκέπτες της Βαρκελώνης. Το 86,7% των κατοίκων που ερωτήθηκαν βλέπουν τους τουρίστες ως όφελος για την πόλη. Το νέο είναι ότι τώρα σχεδόν το ήμισυ του πληθυσμού πιστεύει ότι, μετά από ένα έτος ανάπτυξης, θα πρέπει να υπάρξει μια ορισμένη παύση.

Περίπου 9 εκατ. άνθρωποι επισκέφθηκαν την πόλη με τους 1,6 εκατ. κατοίκους το 2015 και πέρασαν τουλάχιστον μία νύχτα σε ένα ξενοδοχείο. Αυτού του είδους οι τουρίστες είναι πιο δημοφιλείς στους ντόπιους γιατί δαπανούν περισσότερα χρήματα στην πόλη από ό, τι οι επισκέπτες μιας ημέρας. Τα περισσότερα από αυτά προέρχονται από τα θέρετρα της Costa Brava στη Βαρκελώνη.

Η λιμενική αρχή της Βαρκελώνης εκτιμά ότι τα κρουαζιερόπλοια παράγουν έσοδα 800 εκατ. ευρώ στην πόλη ετησίως. Αυτό είναι πολύ, παρά το γεγονός ότι περίπου οι μισοί επιβάτες περνούν μόνο λίγο περισσότερο από τέσσερις ώρες στην πόλη. Τα πλοία είναι τεράστιες τουριστικές αντλίες, οι οποίες εκτοξεύουν τους επιβάτες τους για να τις απορροφήσουν λίγο αργότερα.

Ωστόσο, οι επικριτές όπως οι οικολογικοί ακτιβιστές δεν πείθονται από τα οφέλη των κρουαζιερόπλοιων της Βαρκελώνης, αντιθέτως αναδεικνύουν ιδιαίτερα τη ρύπανση στο περιβάλλον που προκαλούν τα τεράστια πλοία. Πάντως καταβάλλονται προσπάθειες για τη λειτουργία των κινητήρων με λιγότερο μολυσμένο πετρέλαιο ντίζελ ή τουλάχιστον κατά τη διάρκεια της αποθήκευσης του υγροποιημένου φυσικού αερίου (ΥΦΑ) – υπό τον όρο ότι αυτό μπορεί να διατεθεί από το λιμάνι. Αλλά αυτό είναι μόνο η αρχή. Οι διαμαρτυρίες θα συνεχιστούν αλλά και η άφιξη πλοίων θα συνεχιστεί.