petridis-kleemann2Τους καρπούς της εξωστρέφειας δρέπει η ελληνική πολυεθνική KLEEMANN, η οποία δραστηριοποιείται στους τομείς της κατασκευής και της εμπορίας Ολοκληρωμένων Συστημάτων Ανελκυστήρων. Με αρκετά έργα να βρίσκονται αυτή τη στιγμή σε εξέλιξη στο εξωτερικό, η εταιρεία σχεδιάζει να αυξήσει περαιτέρω την παρουσία της στις ξένες αγορές το 2013, περιορίζοντας τις απώλειες από την ελληνική αγορά.

Της Μαρίας Ακριβού

 

Μέσα στην επόμενη χρονιά το βάρος θα δοθεί κυρίως στη δραστηριότητα της εμπορικής εταιρίας στο Ηνωμένο Βασίλειο, αλλά και των δύο νέων παραγωγικών μονάδων σε Κίνα και Σερβία. Παρά τις αντίξοες οικονομικές συνθήκες η Kleemann δεν σκέφτεται να αποχωρήσει από την Ελλάδα, ενώ τα στοιχεία δείχνουν ότι το 2012 οι πωλήσεις θα κλείσουν με θετικό πρόσημο και ο καθαρός δανεισμός θα βρίσκεται σε επίπεδα κάτω των 10εκατομμυρίων ευρώ. Ο κος Χρήστος Πετρίδης, οικονομικός δ/ντής της Kleemann, υπογράμμισε ωστόσο, πως η κρίση έχει επιφέρει πλήγμα στον κλάδο με αποτέλεσμα να διακυβεύεται η επιβίωση ακόμη και των υγειών επιχειρήσεων.

Σημάδια κινητικότητας στην εγχώρια αγορά καταγράφονται, σύμφωνα με τον ίδιο, στην ανακαίνιση παλαιών ανελκυστήρων κυρίως από τουριστικές επιχειρήσεις και για αυτό το λόγο η εταιρεία προχώρησε στην παροχή κινήτρων στους ξενοδόχους.

“Mέχρι τις 31/12/2012 η Kleemann επιδοτεί όλες τις ξενοδοχειακές μονάδες με ποσό έως 2.000€ για την ανακαίνιση Ανελκυστήρων”

Από το 1983 ,έτος ίδρυσης της εταιρείας στο Κιλκίς, η Kleemann κατάφερε όχι μόνο να καταστεί ηγέτιδα δύναμη στην ελληνική αγορά, αλλά και να δημιουργήσει θυγατρικές και γραφεία πωλήσεων σε 10 γεωγραφικές περιοχές, καλύπτοντας περισσότερες από 80 χώρες σε ολόκληρο τον κόσμο. Κατασκευάζει περισσότερα από 10.500 νέα συστήματα ανελκυστήρων κάθε χρόνο που αντιστοιχεί στο 2% του συνόλου των νέων ανελκυστήρων, παγκοσμίως. Στη φετινή απονομή των βραβείων Best Workplaces για τις επιχειρήσεις με το καλύτερο εργασιακό περιβάλλον στην Ελλάδα, η Kleemann έλαβε ειδικό βραβείο για τις πρακτικές που εφαρμόζει αναφορικά με τον σεβασμό της διαφορετικότητας και τις ίσες ευκαιρίες.

Πώς βλέπετε αυτή τη στιγμή την ελληνική αγορά; Εξακολουθεί να παρουσιάζει ενδιαφέρον;

Είναι αλήθεια ότι η οικονομία στη χώρα μας και ειδικά ο κλάδος της κατασκευής είναι σε ύφεση. Οι οικονομικές συγκυρίες είναι καταστροφικές για την οικοδομική δραστηριότητα. Πέραν όμως της εγκατάστασης νέων ανελκυστήρων υπάρχει κομμάτι της ανακαίνισης των παλαιών. Η KLEEMANN, η Νο 1 εταιρία ανελκυστήρων στην Ελλάδα επενδύει στην ανακαίνιση και παρέχει ολοκληρωμένες λύσεις στον τομέα αυτό. Πιστεύουμε ότι η δύσκολη οικονομικά εποχή που διανύουμε δεν αποτελεί δικαιολογία για καμία έκπτωση στην ασφάλεια των ανελκυστήρων. 

Τι περιθώρια ανάπτυξης υπάρχουν; Θα σκεφτόσασταν να μεταφέρετε την έδρα σας όπως έκαναν πρόσφατα άλλες ελληνικές επιχειρήσεις;

Η ελληνική αγορά λόγω της ιδιαίτερης δομής της θα έχει πάντα ενδιαφέρον. Είναι μια αγορά που αναπτύχθηκε στην βάση της μικρής ιδιοκτησίας και αντιπαροχής με αποτέλεσμα να έχουμε έναν από τους υψηλότερους δείκτες χρησιμοποίησης ανελκυστήρων στο σύνολο του πληθυσμού. Σήμερα λόγω δεινής οικονομικής πραγματικότητας δεν μπορούμε να μιλάμε για ανάπτυξη. Οι συνέπειες της οικονομικής κρίσης επιδρούν καταστροφικά στον κλάδο και θέτουν ζητήματα επιβίωσης ακόμη και για τις υγιείς επιχειρήσεις.

Σε ότι αφορά την μεγάλη δημοσιότητα που πήρε η απόφαση ορισμένων εταιριών να μεταφέρουν την έδρα τους σε τρίτες χώρες, θεωρώ ότι πέρα από τον αρνητικό συμβολισμό της κίνησης για την χώρα, οι συνέπειες θα είναι περιορισμένες για την οικονομία της. Άλλωστε όταν η δραστηριότητα ενός επιχειρηματικού ομίλου στηρίζεται στην διεθνή αγορά αλλάζουν και οι στρατηγικές επιλογές της. Στην Kleemann παρά την έντονη διεθνοποίηση τα τελευταία χρόνια, δεν ασχοληθήκαμε ποτέ με αυτό το ενδεχόμενο. Εκτιμούμε πολύ την αγορά που μας ανέδειξε ως εθνικό πρωταθλητή και δυναμικό παίκτη της διεθνούς αγοράς και στα δύσκολα που περνά η πατρίδα μας, δεν θα υπερασπιστούμε εγωιστικά την επιχειρηματική μας επιβίωση αγνοώντας την εθνική προσπάθεια για ανόρθωση της χώρας. 

Η εταιρεία δραστηριοποιείται σε διάφορους τομείς παρέχοντας μια ποικιλία προϊόντων και υπηρεσιών. Σε ποια έχει αυξηθεί η ζήτηση; Είναι στα σκαριά νέα προϊόντα;

Είναι γεγονός ότι δίνουμε πολύ μεγάλη έμφαση στην ανακαίνιση παλαιών ανελκυστήρων, οι οποίοι υπολογίζεται ότι ξεπερνούν σε αριθμό τις 300.000 και σε μεγάλο βαθμό χρίζουν βελτίωσης ή αντικατάστασης. Για τον λόγο αυτό οι διάφορες λύσεις ανακαίνισης που προσφέρει η KLEEMANN αποτελούν ένα σημαντικό μερίδιο των πωλήσεων της στην ελληνική αγορά.

Στον κλάδο των τουριστικών επιχειρήσεων και ειδικά στα ξενοδοχεία παρατηρείται μεγάλη αύξηση στην ανακαίνιση των ανελκυστήρων. Επίσης ένας άλλος τομέας προϊόντων που σημειώνει αύξηση, είναι οι λύσεις εύκολης προσβασιμότητας και πιο συγκεκριμένα τα συστήματα ανύψωσης για σκάλες «freestair» 

Ποια έργα βρίσκονται αυτή τη στιγμή σε εξέλιξη και ποια τα σχέδιά σας για το 2013; 

Τα μεγάλα έργα που έχει αναλάβει η εταιρία βρίσκονται στις αγορές του εξωτερικού, εκεί που η εταιρία έχει αναδιατάξει τις δυνάμεις της την τελευταία διετία και θα συνεχίσει να το κάνει με μεγαλύτερη ένταση το 2013. 

Πώς θα διαμορφωθούν τα οικονομικά στοιχεία της εταιρείας για την τρέχουσα χρονιά; Βλέπετε ανάκαμψη μέσα στο 2013 ή θεωρείτε μια τέτοια εκτίμηση αισιόδοξη και ριψοκίνδυνη;

Η περιορισμένη κάμψη των μεγεθών του πρώτου εξαμήνου, εκτιμούμε ότι θα καλυφτεί από την αυξημένη παραγγελειοληψία του δεύτερου εξάμηνου. Είμαστε αισιόδοξοι ότι στο τέλος του 2012 θα βρεθούμε με θετικό πρόσημο σε ότι αφορά τις πωλήσεις. Παρά το «πάγωμα» της ελληνικής αγοράς, ο όμιλος επενδύοντας στην εξωστρέφειά, έχει καταφέρει στο δεύτερο εξάμηνο του έτους να έχει παρουσία σε περισσότερες από 80 χώρες και οι διεθνείς πωλήσεις του ως ποσοστό ανέρχονται στο 80%. Η κεφαλαιακή διάρθρωση του ομίλου παραμένει ισχυρή. Τα υψηλά διαθέσιμα και ο χαμηλός δανεισμός διαμορφώνουν το ύψος του καθαρού δανεισμού, που στο τέλος του 2012 θα είναι κάτω από 10 εκατομμύρια ευρώ. Οι θετικές λειτουργικές ταμειακές ροές του ομίλου του δίνουν τη δυνατότητα να υπερκαλύπτει τις λειτουργικές του ανάγκες και επιπλέον να χρηματοδοτεί την γεωγραφική, αλλά και προϊοντική του ανάπτυξη.

Η ανάπτυξη του ομίλου στηρίζεται στην διεθνή αγορά και παρά τα ζητήματα που ανακύπτουν από την έντονη αβεβαιότητα, υπάρχουν βάσιμες εκτιμήσεις οι οποίες μας επιτρέπουν να αισιοδοξούμε το 2013. Στην επόμενη χρονιά θα δούμε να εξελίσσεται η δραστηριότητα της εμπορικής εταιρίας στο Ηνωμένο Βασίλειο, αλλά και των δύο νέων παραγωγικών μονάδων σε Κίνα και Σερβία. Παράλληλα θα εντείνουμε την δράση μας για την ενίσχυση της θέσης του ομίλου στον διεθνή ανταγωνισμό με την πραγματοποίηση κάθε δυνατής προσαρμογής που θα απαιτηθεί.

Τι είδους υπηρεσίες προσφέρετε κυρίως στα ξενοδοχεία; Δεδομένης της οικονομικής κρίσης γίνεται από μέρους σας κάποια διευκόλυνση είτε σε επίπεδο κόστους είτε σε επίπεδο πίστωσης χρόνου;

Η Kleemann είναι κάθετη βιομηχανική εταιρία στην κατασκευή συστημάτων ανελκυστήρων, υπηρεσίες εγκατάστασης και συντήρησης δεν παρέχουμε. Τόσο στην χώρα μας όσο και στην διεθνή αγορά, υπάρχουν χιλιάδες εγκατεστημένοι ανελκυστήρες της εταιρίας σε μικρές και μεγάλες ξενοδοχειακές επιχειρήσεις. Η ποιότητα στην κύλιση και το design που απολαμβάνει ο χρήστης των συστημάτων μας, είναι στοιχεία που μας τοποθετούν δυναμικά στον ξενοδοχειακό κλάδο. Πρόσφατα ανακοινώθηκε ότι μέχρι τις 31/12/2012 η Kleemann επιδοτεί όλες τις ξενοδοχειακές μονάδες με ποσό έως 2.000€ για την ανακαίνιση Ανελκυστήρων.

Για κάθε ολική ανακαίνιση του παλαιού ανελκυστήρα και αντικατάσταση αυτού με ανελκυστήρα Kleemann, υπάρχει έκπτωση έως 2.000€. Η προσφορά ισχύει ακόμα και στην περίπτωση που δεν υφίσταται παλαιός ανελκυστήρας και έχει αποφασιστεί η εγκατάσταση ενός νέου.

Για ποιο λόγο να σας προτιμήσει ο Έλληνας ξενοδόχος; Ποιο είναι το στοιχείο που σας διαφοροποιεί από τους ανταγωνιστές του κλάδου; 

Αφενός για την αδιαπραγμάτευτη σχέση των προϊόντων μας με το επίπεδο της ποιότητας η οποία συνεπάγει την απόλυτη ασφάλεια των επισκεπτών, στοιχείο ιδιαίτερα σημαντικό για πολυσύχναστους χώρους όπως τα ξενοδοχεία, αφετέρου για την υψηλή αισθητική που διακρίνει τα προϊόντα της Kleemann, τα οποία φέρουν την υπογραφή του διεθνούς φήμης βιομηχανικού σχεδιαστή Ανδρέα Ζαπατίνα. Είναι γεγονός ότι ένα καλαίσθητο ξενοδοχείο προϋποθέτει την εγκατάσταση ενός εξίσου καλαίσθητου ανελκυστήρα. 

Ως προς τα σημεία διαφοροποίησης μας από τον ανταγωνισμό, θα μπορούσαμε να κάνουμε αναφορά στον ιδιαίτερο σχεδιασμό των προϊόντων μας, την ευελιξία ή αλλιώς τη δυνατότητα παραμετροποίησης των προϊόντων ανάλογα με τις ανάγκες του εκάστοτε κτιρίου (customization), την ταχύτητα ανταπόκρισης στις ανάγκες του πελάτη και βέβαια την ικανοποιητική τιμή σε σχέση με επίπεδο των παραγόμενων συστημάτων μας.