Με την παρέλευση του χρόνου, τα μέτρα της Ευρωπαϊκής Ένωσης, όσον αφορά τις εκπομπές, γίνονται όλα και αυστηρότερα. Σύμφωνα με τα ισχύοντα μέτρα για τον περιορισμό της ατμοσφαιρικής ρύπανσης, μόνο τα τεχνολογίας “Euro 6” αυτοκίνητα εισέρχονται στην κυκλοφορία και τώρα οδεύουμε για την τεχνολογία των “Euro 7”. Τι αλλάζει όμως κάθε φορά που αλλάζουν τα “Euro”; Η αλλαγή αυτή απευθύνεται στους ρύπους των αιωρούμενων σωματιδίων και των οξειδίων του αζώτου.

Τα αιωρούμενα σωματίδια διαχωρίζονται σε κατηγορίες διαμέτρου PM2.5 και PM10. Όσο πιο μικρή η διάμετρος, τόσο πιο επιβλαβή για τον ανθρώπινο οργανισμό είναι τα σωματίδια καθώς εισέρχονται μέσω της αναπνευστικής διόδου και προσβάλλουν τους πνεύμονες. Σύμφωνα με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας, ένα ετήσιο ποσοστό 3% θανάτων από κάρδιο-αναπνευστικά προβλήματα συνδέονται άμεσα με τα αιωρούμενα σωματίδια, ενώ το 5% αγγίζουν οι θάνατοι από καρκίνο του πνεύμονα.

Είναι αξιοσημείωτο πως μεταξύ των τεχνολογιών “Euro 5” και “Euro 6” οι διαφορές στις προδιαγραφές που πρέπει να πληρούν τα νέα οχήματα, επικεντρώνονται κυρίως στα οξείδια του αζώτου (ΝΟx). Τα οξείδια του αζώτου εκπέμπονται από κινητήρες πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων, λόγω των υψηλών θερμοκρασιών που αναπτύσσουν κατά την λειτουργία τους. Ο ανθρώπινος οργανισμός επηρεάζεται άμεσα από τις μεγάλες συγκεντρώσεις των οξειδίων του αζώτου με επιπτώσεις όπως: αναπνευστικών προβλημάτων, πονοκεφάλων και ενοχλήσεων στην όραση.

Η μείωση των ρύπων με τις νέες τεχνολογίες θα εξασφαλίσει ένα καλύτερο μέλλον για τις επόμενες γενεές.