Καταλυτικό παράγοντα για την επιτυχία της ταξιδιωτικής βιομηχανίας κατά τα επόμενα πέντε έως επτά χρόνια θα αποτελέσουν τα εξατομικευμένα ταξίδια, σύμφωνα με νέα μελέτη από την εταιρεία A.T. Kearney με τίτλο “Τι γίνεται αν; Φανταστείτε το μέλλον της τουριστικής βιομηχανίας».

Σύμφωνα με τη νέα έκθεση, η ταξιδιωτική βιομηχανία πρέπει να προετοιμαστεί για να αντιμετωπίσει την οικονομική και πολιτική αναταραχή εάν θέλει να αξιοποιήσει στο έπακρο την οικονομική ανάπτυξη του μέλλοντος.

Η συνεργατική οικονομία, η εικονική πραγματικότητα και το «Διαδίκτυο των πραγμάτων» έχουν βελτιώσει την εμπειρία του ταξιδιώτη που υπάρχει σήμερα. Ωστόσο, τα γεωπολιτικά, κοινωνικά και οικονομικά γεγονότα σε παγκόσμια κλίμακα μεταβάλλουν και διαιρούν τον κόσμο στον οποίο ζούμε, γεγονός που θα περιορίσει τις δυνατότητες προόδου στον τομέα των ταξιδιών, εκτός εάν οι επιχειρήσεις αναλάβουν άμεση δράση, σύμφωνα με την έκθεση.

Σύμφωνα με την Α.Τ.Kearney, η τεχνολογία επιτρέπει την ενσωμάτωση των καταναλωτικών δεδομένων και διευκολύνει τη χρήση της τεχνητής νοημοσύνης προκειμένου να γίνει κατανοητή η συμπεριφορά του ταξιδιώτη. Επιπλέον, μπορεί να είναι χρήσιμο να ικανοποιηθούν οι ατομικές ανάγκες, σε αντίθεση με την πιο παραδοσιακή προσέγγιση με την παροχή τυποποιημένων λύσεων, ανέφερε η έκθεση.

Από την άλλη πλευρά, η μελέτη εξηγεί ότι η επίτευξη εμπειριών από ταξίδια θα απαιτήσει τη συνεργασία των κυβερνήσεων και την ανταλλαγή δεδομένων μεταξύ διαφόρων εταιρειών: μεταξύ των αεροδρομίων και των αεροπορικών εταιρειών μέχρι και τις υπηρεσίες προορισμού, όπως τα ξενοδοχεία, τα εστιατόρια και τις χερσαίες μεταφορές.

Στο πλαίσιο αυτό, οι Amadeus και A.T.Kearney έχουν εντοπίσει τέσσερα πιθανά μελλοντικά σενάρια παγκοσμίως για τα οποία οι ταξιδιωτικές εταιρείες θα πρέπει να προετοιμαστούν άμεσα εάν θέλουν να μεγιστοποιήσουν την ανάπτυξη και τη μελλοντική επιτυχία.

Από τη μια πλευρά, το «σενάριο Picasso» εξετάζει έναν κατακερματισμένο κόσμο που χαρακτηρίζεται από την άνοδο του λαϊκισμού και την αυξανόμενη ανησυχία για θέματα ασφάλειας, ενώ το «σενάριο Dali» προϋποθέτει ότι τόσο η κοινωνική στάση όσο και η οικονομική ευημερία δημιουργούν ένα ευνοϊκότερο περιβάλλον για την ανταλλαγή δεδομένων.

Το «σενάριο Bosco» προϋποθέτει ότι το εμπορικό κόστος της βιομηχανίας αυξάνεται, ενώ οι επιχειρήσεις δυσκολεύονται να συμμορφωθούν με το μεγάλο αριθμό φόρων και νόμων για την προστασία των εργαζομένων και των δεδομένων. Τέλος, το «σενάριο Warhol» χαρακτηρίζεται από μη εξατομικευμένα ταξίδια που λαμβάνουν υπόψη τις συνέπειες της ισχυρής οικονομικής ανάπτυξης στην Ασία.

“Πιστεύουμε ότι είναι σημαντικό να αξιολογήσουμε και να κατανοήσουμε αυτές τις πτυχές που θα συνεχίσουν να προκαλούν και να φέρουν επανάσταση στον τουριστικό κλάδο τα επόμενα πέντε έως επτά χρόνια, έτσι ώστε ως βιομηχανία να είμαστε καλύτερα προετοιμασμένοι να τις αντιμετωπίσουμε, δήλωσε χαρακτηριστικά ο πρόεδρος της εταιρείας Alex Luzarraga.