Το λιμάνι του Πειραιά ήταν και παραμένει κομβικής οικονομικής και γεωπολιτικής σημασίας για την ευρύτερη περιοχή. Η παρουσία μέσω επενδύσεων των Κινέζων της Cosco έχει κάνει τις ΗΠΑ να παρακολουθούν από κοντά όλες τις κινήσεις και να έχουν μία καλή επαφή με την κινεζική πλευρά.
Η χθεσινή επίσκεψη του Αμερικανού Πρέσβη, Geoffrey Pyatt και άλλων αξιωματούχων της Πρεσβείας στις εγκαταστάσεις του ΟΛΠ και η συνάντησή του με τον Διευθύνοντα Σύμβουλο, Captain Fu Chengqiu, και άλλα μέλη της Διοίκησης μπορεί να χαρακτηρίστηκε ως συνάντηση γνωριμίας αλλά σε κάθε περίπτωση είχε τη δική της βαρύτητα και έστειλε μηνύματα.
«O Αμερικανός Πρέσβης, ο οποίος έχει υπηρετήσει και στο Χονγκ Κονγκ, έδειξε ιδιαίτερο ενδιαφέρον για τις εξελίξεις στο λιμάνι του Πειραιά και στη συνέχεια της συνάντησης ακολούθησε ξενάγηση στις εγκαταστάσεις του λιμένος, όπου ενημερώθηκε και για τα επενδυτικά σχέδια της εταιρείας» ανέφερε χαρακτηριστικά το δελτίο Tύπου.
«Πρόκειται για την πιο μεγάλη επένδυση που έχει γίνει στην Ελλάδα σε ένα πολύ βασικό λιμάνι άρα είναι λογικό να υπάρχει ενδιαφέρον από τις ΗΠΑ οι οποίες έχουν στην περιοχή μεγάλα εμπορικά και γεωπολιτικά συμφέροντα « επεσήμαναν στο newmoney.gr κύκλοι του πειραιώτικου λιμανιού:
«Άλλωστε οι ΗΠΑ έχουν δικό τους κλιμάκιο στο λιμάνι του Πειραιά εδώ και πάρα πολλά χρόνια για λόγους ασφαλείας. Ας μην ξεχνάμε ότι πολεμικά πλοία των ΗΠΑ κατά καιρούς ναυλοχούν στον Πειραιά. Είναι καλό ότι ενδιαφέρεται ο Αμερικανός πρέσβης» επισημαίνουν οι ίδιοι κύκλοι και προσθέτουν: «Άλλωστε πριν από λίγους μήνες ο Αμερικανός πρέσβης με δηλώσεις του είχε δώσει τα εύσημα για τις ιδιωτικοποιήσεις του ΟΛΠ και του ΟΛΘ.»
Τα σχέδια
Η μετατροπή του Πειραιά σε κεντρικό (hub) λιμάνι εκτός από τα containers και για τις εισαγωγές ιχ αυτοκινήτων είναι από τις άμεσες προτεραιότητες της Cosco. Για τον σκοπό αυτό στο επενδυτικό πλάνο του κινεζικού κολοσσού προβλέπεται η υπογειοποίηση του car terminal και η σύνδεσή του με τον ΟΔΔΥ καθώς και η κατασκευή δύο 5όρορφων σταθμών στάθμευσης.
Σύμφωνα με τα οριστικά στοιχεία, το 2016 η διακίνηση οχημάτων ανήλθε στα 361.912 έναντι 341.386 το 2015 σε μια χρονιά με απεργιακές κινητοποιήσεις και τη συνεχιζόμενη κρίση της ελληνικής οικονομίας να επηρεάζει τις εισαγωγές ι.χ. αυτοκινήτων. Ιδιαίτερα σημαντική ήταν η αύξηση 20% που καταγράφηκε το β’ εξάμηνο σε σχέση με το αντίστοιχο του 2015.
«Αν και η Ελλάδα δεν αποτελεί χώρα παραγωγής αυτοκινήτων σε σχέση με ανταγωνιστικά λιμάνια της Μεσογείου και παρά την αρνητική συγκυρία και τον ολοένα και εντεινόμενο λιμενικό ανταγωνισμό μέσω της δημιουργίας νέων τερματικών στην ευρύτερη περιοχή, οι Σταθμοί Αυτοκινήτων της ΟΛΠ Α.Ε. παραμένουν μεταξύ των τερματικών με την μεγαλύτερη διακίνηση στην Ανατολική Μεσόγειο» επισημαίνουν κύκλοι του Οργανισμού και προσθέτουν:
«Στο πλαίσιο της συνεχούς βελτίωσης των υπηρεσιών που παρέχονται στους πελάτες μας, πιστοποιήθηκαν για πρώτη φορά το 2016 οι υπηρεσίες διακίνησης αυτοκινήτων (Car Terminal) σύμφωνα με τα Διεθνή Πρότυπα Διαχείρισης Ποιότητας ISO 9001:2008 και Περιβάλλοντος ISO 14001:2004 από το διεθνώς αναγνωρισμένο φορέα πιστοποίησης Lloyd’s Register Quality Assurance / Hellenic Lloyd’s SA».
Επίσης κύκλοι του ΟΛΠ τόνισαν για την επόμενη ημέρα του λιμανιού: «Ο Πειραιάς, έχοντας ιδιώτη επενδυτή παγκόσμιας εμβέλειας προχωράει στον δρόμο της ανάπτυξης αφήνοντας πίσω το παρελθόν».