Ότι ο Πειραιάς δεν αποτελούσε τουριστικό προορισμό είναι γνωστό. Όπως γνωστή είναι και η φιλοδοξία της δημοτικής αρχής Μώραλη να κάνει την πόλη και το μεγάλο λιμάνι ελκυστικό προορισμό για τους τουρίστες – εξ ου άλλωστε και η σχετική καμπάνια «Destination Piraeus».

Μάλιστα, ένα σοβαρό μέρος των κονδυλίων της ΟΧΕ θα κατευθυνθεί στη δημιουργία τουριστικών διαδρομών, φιλικών προς τον επισκέπτη, στην πόλη (περίπατος στην Πειραϊκή, βουλεβάρτο προς το Αρχαιολογικό και Ναυτικό Μουσείο, κλπ). Μέχρι να γίνουν πάντως όλα αυτά, φαίνεται ότι υπάρχει όντως δυνατότητα να αποτελέσει η πόλη πόλο τουριστικής έλξης.

Η φωτογραφία, που δείχνει το Τουριστικό Περίπτερο του Δήμου Πειραιά στο Terminal της κρουαζιέρας, είναι ενδεικτική. Τουρίστες- επιβάτες κρουαζιερόπλοιων σχεδόν πολιορκούν το info-kiosk και στελέχη της δημοτικής αρχής που βρίσκονται εκεί καθημερινά, ζητώντας πληροφορίες σχεδόν για τα πάντα. Σε ποια μουσεία να πάνε, που να φάνε, που να ψωνίσουν, ακόμη και που μπορούν να πάνε να κολυμπήσουν. Οι τουρίστες παίρνουν τον έντυπο οδηγό destination piraeus και ενημερώνονται για την εφαρμογή του destination piraeus στα κινητά τους. Το πιο ενθαρυντικό μάλιστα είναι το γεγονός ότι οι ίδιοι οι τουρίστες, που δεν συμμετέχουν στις (συνήθως ακριβές) οργανωμένες εκδρομές, αναζητούν από μόνοι τους πληροφορίες συνολικά για την πόλη.

Δείγμα του ότι αν αξιοποιηθούν σωστά τα κονδύλια της ΟΧΕ, ο Πειραιάς μπορεί όντως να γίνει όντως τουριστικός προορισμός. Στόχος πάντως για την επίτευξη του οποίου απαιτείται και η «εκπαίδευση» κυρίως των επαγγελματιών που πρέπει πλέον να μάθουν να προσελκύουν και να εξυπηρετούν τους τουρίστες – αλλά αυτό είναι μια άλλη μεγάλη ιστορία…