Προς μια νέα αντίληψη για τον τουρισμό του Βερολίνου προσανατολίζονται οι αρχές της γερμανικής πρωτεύουσας. Το σχέδιό τους είναι να προσελκύσουν περισσότερους τουρίστες στα περίχωρα της πόλης, που έχουν επίσης πολλά να προσφέρουν στον ταξιδιώτη. Ένα άλλο μέρος του έργου είναι ο ποιοτικός τουρισμός ο οποίος μπορεί να αλλάξει την εικόνα του φθηνού προορισμού.

Παράλληλα, ένας από τους λόγους για τη νέα αυτή ιδέα προσέλκυσης τουριστών είναι επίσης η ανάγκη ρύθμισης των σχέσεων μεταξύ των ντόπιων και των επισκεπτών. Ο μαζικός τουρισμός και το πολυσύχναστο κέντρο της πόλης είναι προβληματικά φαινόμενα εδώ και πολλά χρόνια. Η νέα αντίληψη θα πρέπει να συμβάλει στη διαχείριση των τουριστικών αριθμών με πιο αποδεκτό τρόπο ούτως ώστε να μην περιορίζεται η ποιότητα ζωής των κατοίκων.

“Οι περισσότεροι τουρίστες επισκέπτονται ακόμα το Βερολίνο λόγω των αξιοθέατων”, λέει ο Burkhard Kieker, διευθύνων σύμβουλος του Visit Berlin. Συγκεκριμένα, για το 65% των ξένων τουριστών αυτός είναι ο κύριος λόγος για την επίσκεψή τους, ενώ ακολουθούν η τέχνη και ο πολιτισμός, καθώς και το αστικό τοπίο και η αρχιτεκτονική.

Για να εξασφαλιστεί ότι οι τουρίστες δεν θα χάνονται εκτός του κέντρου της πόλης, το Visit Berlin έχει αναπτύξει την εφαρμογή smartphone “Going Local”, η οποία διαθέτει περισσότερες από 700 συμβουλές για όλες τις συνοικίες του Βερολίνου ενώ την έχουν κατεβάσει περισσότερες από 50.000 φορές.