Τα ιδιόκτητα ξενοδοχεία και οι θυγατρικές κρουαζιέρας οδηγούν την ανάπτυξη του Ομίλου της TUI που το 2017 κατέγραψε υψηλή κερδοφορία 12%.
“Πρόκειται γαι το τρίτο, συνεχόμενο έτος διψήφιου ποσοστού κερδοφορίας. Επεκτείνουμε τη θέση μας ως κορυφαία διεθνής τουριστική εταιρεία”, δήλωσε ο Διευθύνων Σύμβουλος του Ομίλου Fritz Joussen και σύμφωνα με την συνοπτική εικόνα του Ομίλου:
- Το 2017, τα κέρδη (Underlying EBITA) παρουσίασαν αύξηση κατά 12%.
- Κύκλος εργασιών αυξημένος κατά 11,7%1 στην υπό εξέταση περίοδο.
- 56% των κερδών της TUI προέρχονται από δικές μας θυγατρικές ξενοδοχείων και κρουαζιέρας.
- Ο στόχος της τάξης τουλάχιστον του 10%1 στο μέσο ετήσιο ρυθμό μεταβολής υποκείμενων κερδών EBITA CAGR επεκτείνεται ως το οικονομικό έτος 2020.
- Χειμώνας 2017/18: Οι πολύ καλές επιδόσεις συναλλαγών ανταποκρίνονται πλήρως στις προσδοκίες.
Αναλυτικά, το έτος 2017 ήταν άλλη μια θετική, χρονιά για τον Όμιλο TUI, σημειώνεται σε ανακοίνωση.
Στην υπό εξέταση περίοδο, η TUI αύξησε τα κέρδη (Underlying EBITA) κατά 12%, με αύξηση του κύκλου εργασιών κατά 11,7%.
Παρά το γεμάτο προκλήσεις περιβάλλον της αγοράς, η TUI είχε και πάλι υπεραπόδοση σε σχέση με το στόχο ανάπτυξης της τάξης τουλάχιστον του 10% σε κέρδη (Underlying EBITA).
Πάνω από τα μισά κέρδη μας προέρχονται από τα ξενοδοχεία της TUI και τις εταιρείες κρουαζιέρας.
Η επιτυχής στρατηγική πολιτική μας αντικατοπτρίζεται και στα συνολικά αποτελέσματα.
Χάρη στην ισχυρή ανάπτυξη των δικών μας brands στον τομέα των ξενοδοχείων και της κρουαζιέρας, η TUI σήμερα παρέχει ισχυρότερα περιθώρια κέρδους και παρουσιάζει λιγότερο εποχικό χαρακτήρα.
“Το εταιρικό προφίλ μας είναι σήμερα πολύ πιο ομαλά διαρθρωμένο καθ’ όλη τη διάρκεια του χρόνου. Η καθαρή στόχευση σε επενδύσεις υψηλού περιθωρίου κέρδους ξενοδοχείων και κρουαζιεροπλοίων ήταν ο πυρήνας της στρατηγικής για τη νέα TUI έπειτα από την συγχώνευση του 2014”, ανέφερε ο Διευθύνων Σύμβουλος της TUI Fritz Joussen στην παρουσίαση των αποτελεσμάτων για το οικονομικό έτος 2017 στο Λονδίνο.
Οι πελάτες, οι μέτοχοι και οι υπάλληλοι ευνοούνται από την νέα στρατηγική θέση και την οικονομική ευρωστία της TUI.
“Επενδύουμε σε νέα ξενοδοχεία και σύγχρονα κρουαζιερόπλοια. Συγχρόνως καταβάλλουμε ελκυστικό μέρισμα στους μετόχους μας. Επιθυμούμε να συνεχίσουμε αυτή την πορεία”, είπε ο Fritz Joussen.
Επισκόπηση του πλήρους έτους 2017
Στην υπό εξέταση περίοδο (1 Οκτωβρίου 2016 έως 30 Σεπτεμβρίου 2017), ο Όμιλος TUI κατέγραψε αύξηση 11,7% στον κύκλο εργασιών ύψους 19,2 δισεκατομμυρίων ευρώ (προηγούμενο έτος: 17,2 δισεκατομμύρια ευρώ) σε σταθερό νόμισμα.
Συμπεριλαμβάνοντας τις συναλλαγματικές επιρροές, ο κύκλος εργασιών αυξήθηκε επίσης κατά 8,1% στα 18,5 δισεκατομμύρια ευρώ.
Τα κέρδη (Underlying EBITA) σε σταθερό νόμισμα αυξήθηκαν κατά 12% σε 1,121 δισεκατομμύρια ευρώ
(προηγούμενο έτος 1,001 δισεκατομμύρια ευρώ). Συμπεριλαμβάνοντας τις συναλλαγματικές επιρροές, αυξήθηκαν κατά 10,2% στα 1,102 δισεκατομμύρια ευρώ.
Περαιτέρω ανάπτυξη και καλύτερη αποτελεσματικότητα χάρη στην ψηφιοποίηση
Η TUI έχει μετασχηματιστεί με συνέπεια και έγινε μια τελείως διαφορετική οργάνωση κατά τα τελευταία πέντε έτη.
«Η TUI του 2017 δεν συγκρίνεται με την TUI του 2012», τόνισε ο κ.Joussen. Ενώ ο όμιλος ήταν στην ουσία ένας ταξιδιωτικός πράκτορας, η TUI πλέον αναπτύσσει, επενδύει και διαχειρίζεται επιχειρήσεις ξενοδοχείων και κρουαζιέρας.
Θα συνεχίσουμε να επενδύουμε σε ιδιόκτητα ξενοδοχεία και κρουαζιέρες για να πετύχουμε μεγαλύτερη ανάπτυξη».
Οι ταξιδιωτικοί πράκτορες της TUI αποτελούν σήμερα ισχυρές μονάδες πωλήσεων και marketing παρέχοντας απευθείας πρόσβαση στους 20 εκατομμύρια πελάτες του Ομίλου.
Ο Όμιλος χρησιμοποιεί σύγχρονα συστήματα διαχείρισης πελατειακών σχέσεων (CRM) για να αποκτήσει μια ενιαία, ολοκληρωμένη εικόνα του πελάτη.
Προκειμένου να ενισχυθεί η αποτελεσματικότητα και να βελτιστοποιηθεί το εισόδημα που προέρχεται από τη διαχείριση της διαθεσιμότητας κλινών, η TUI λειτουργεί το δικό της σύστημα yield management και χρησιμοποιεί τεχνολογία blockchain.
«Στην TUI, το blockchain δεν είναι απλά ένα όραμα, αλλά αποτελεί ζωντανή πραγματικότητα μέσω μιας εφαρμογής που καλείται bed swap’ από το καλοκαίρι του 2017», επεσήμανε ο Διευθύνων Σύμβουλος.
Ο Όμιλος στοχεύει να συνδεθεί με νέες ομάδες πελατών σε αναπτυσσόμενες περιοχές όπως η Κίνα και η
Νοτιοανατολική Ασία βάσει μίας πλήρους ψηφιακής προσέγγισης και συνεργασίας με τους τοπικούς συνεργάτες.
Οι χώρες αυτές χαρακτηρίζονται από την άνοδο των μεσαίων τάξεων, οι οποίες ξεκινούν να ανακαλύπτουν τα ταξίδια.
Επισκόπηση των τομέων
Τα Hotels & Resorts με δυνατές επιδόσεις, αύξηση των μέσων εσόδων ανά κλίνη.
Τα Hotels & Resorts βελτίωσαν σημαντικά τα αποτελέσματα της εκμετάλλευσης μέσα στο οικονομικό έτος 2017: Όπως και πριν, η ανάπτυξη των ξενοδοχειακών εταιρειών της TUI καθοδηγήθηκε ειδικά από το brand RIU:
- Μέσος όρος εσόδων ανά κλίνη: 63 ευρώ (προηγούμενο έτος: 60 ευρώ)
- Μέσος όρος πληρότητας: 79 % (προηγούμενο έτος: 78 %)
- Το 2017, συνολικά δέκα νέα ξενοδοχεία εγκαινιάστηκαν υπό τα βασικά brands της TUI Hotels & Resorts, συμπεριλαμβανομένου ενός RIU στη Τζαμάικα, έξι ξενοδοχείων Blue Diamond στη Τζαμάικα και στην Αγία Λουκία, καθώς και τριών TUI Blue, στην Κροατία, Ιταλία και Τενερίφη αντίστοιχα.
Κρουαζιέρες: Συνεχίζεται με επιτυχία η πορεία ανάπτυξης
Από το πρώτο μισό του οικονομικού έτους 2017, ο τομέας της Κρουαζιέρας συμπεριέλαβε τα αποτελέσματα και των τριών εταιρειών κρουαζιέρας: TUI Cruises, Marella Cruises (πρώην Thomson Cruises) και Hapag-Lloyd Cruises. Στην υπό εξέταση περίοδο πέτυχε σημαντική κερδοφορία και σημαντική αύξηση των μέσων όρων.
Μέσος όρος ανά επιβάτη ανά ημέρα (τα στοιχεία του προηγούμενου έτους σε παρένθεση):
- TUI Cruises 173 ευρώ (προηγούμενο έτος 171 ευρώ)
- Marella Cruises 131 Λίρες Αγγλίας (προηγούμενο έτος 121 GBP)
- Hapag-Lloyd Cruises 594 ευρώ (προηγούμενο έτος 579 ευρώ)
Μέσος όρος πληρότητας:
- TUI Cruises 101,9 τοις εκατό (προηγούμενο έτος 102,6 τοις εκατό)
- Marella Cruises 101,7 τοις εκατό (προηγούμενο έτος 100,6 τοις εκατό)
- Hapag-Lloyd Cruises 76,7 τοις εκατό (προηγούμενο έτος 76,8 τοις εκατό)
- Τον Ιούνιο του 2017, το “Mein Schiff 6” εντάχθηκε στο στόλο της TUI Cruises.
- Το 2018 θα ξεκινήσει η λειτουργία του νέου “Mein Schiff 1” από την TUI Cruises. Ο στόλος της Marella Cruises συνέχισε να εκσυγχρονίζεται. Στην υπό εξέταση περίοδο, ξεκίνησε να λειτουργεί το “Marella Discovery 2”.
Επίσης, ο στόλος που λειτουργεί η θυγατρικής της TUI, η Hapag-Lloyd Cruises, θα επεκταθεί και θα εκσυγχρονιστεί μεσοπρόθεσμα.
Το ημερολογιακό έτος 2019, τα νεότευκτα “Hanseatic nature” και “Hanseatic inspiration” θα ενταχθούν στο στόλο ως πολυτελή εκδρομικά κρουαζιερόπλοια.
Οι πωλήσεις και το marketing σε όλες τις περιφέρειες καταγράφουν αύξηση στον αριθμό των πελατών, ισχυρές επιδόσεις στη Γερμανία, στις Σκανδιναβικές χώρες και στις χώρες Μπενελούξ, ενώ ο αριθμός πελατών της Βόρειας περιφέρειας αυξήθηκε 3,5 %.
- Οι πωλήσεις και το marketing στις τρεις κύριες περιοχές προέλευσης πελατών κατέγραψαν θετική επίδοση το 2017, ειδικότερα στις Σκανδιναβικές χώρες, στη Γερμανία και στις χώρες Μπενελούξ.
- Ο αριθμός των πελατών αυξήθηκε κατά 6,3 % στα 20,2 εκατομμύρια σε όλες τις περιφέρειες.
- Το Ηνωμένο Βασίλειο συνέχισε να καταγράφει ισχυρή ταξιδιωτική ζήτηση και ισχυρή επίδοση συναλλαγών.
- Ο όγκος των πελατών αυξήθηκε 3,5 % στην συγκεκριμένη περιφέρεια.
- Οι Σκανδιναβικές χώρες κατέγραψαν πολύ ισχυρές επιδόσεις στην υπό εξέταση περίοδο. Θετική επίδραση επήλθε λόγω των αλλαγών στο μείγμα προϊόντων (product mix), με επέκταση των προσφορών για την Ισπανία, την Κύπρο, τη Βουλγαρία και την Κροατία.
- Στην Κεντρική Περιφέρεια (Γερμανία, Αυστρία, Ελβετία, Πολωνία), η Γερμανία κατέγραψε πολύ ισχυρές λειτουργικές επιδόσεις.
Ο αριθμός των πελατών στην περιφέρεια αυτή αυξήθηκε 4,7 % σε ετήσια βάση.
- Το αποτέλεσμα στη Δυτική Περιφέρεια (Βέλγιο, Ολλανδία, Γαλλία) προκλήθηκε από ισχυρές επιδόσεις στο Βέλγιο και στην Ολλανδία.
- Οι χώρες Μπενελούξ κατέγραψαν ισχυρή επίδοση συναλλαγών, ειδικότερα στο δεύτερο μισό του έτους.
- Το Βέλγιο και η Ολλανδία επωφελήθηκαν επίσης από την μετάβαση στο brand TUI.
- Μόνο η Γαλλία δεν μπόρεσε να συμβάλλει στην συνολική θετική ανάπτυξη της περιφέρειας.
- Καλές επιδόσεις στις συναλλαγές – οι τρέχουσες συναλλαγές του Χειμώνα ανταποκρίνονται πλήρως στις προσδοκίες μας.
Οι τρέχουσες συναλλαγές για το Χειμώνα 2017/18 (με ημερομηνία αναφοράς στις 3 Δεκεμβρίου 2017) είναι καλές και ανταποκρίνονται στις προσδοκίες.
Έντονη αύξηση των κρατήσεων ειδικότερα για την Ταϊλάνδη, το Πράσινο Ακρωτήριο (Cape Verde), τη Βόρεια Αφρική και την Κύπρο, ενώ και η Τουρκία αρχίζει να βελτιώνεται.
Κύκλος εργασιών αγοράς κρατήσεων: +6 %1
Πελάτες: +3 %