olth0204«Εναρκτήριο λάκτισμα» χθες για την αποκρατικοποίηση της εισηγμένης ΕΥΑΘ, η οποία προσελκύει το ενδιαφέρον μεγάλων διεθνών ομίλων, όπως η γαλλική Suez, ενώ την ίδια στιγμή τουλάχιστον πέντε μεγάλοι διεθνείς forwarders, μεταξύ των οποίων και η κινεζική Hutchison, ενδιαφέρονται για τον ΟΛΘ.

Για την ΕΥΑΘ οι ενδιαφερόμενοι επενδυτές για το 51% της εταιρείας συν το μάνατζμεντ θα έχουν τη δυνατότητα να συμμετάσχουν στην πρώτη φάση της σχετικής διαδικασίας μέχρι τις 19 Απριλίου.

Χθες από τη Θεσσαλονίκη ο πρόεδρος του ΤΑΙΠΕΔ, κ. Τ. Αθανασόπουλος, υπογράμμισε πως μέχρι το τέλος του τρέχοντος μήνα θα αποφασιστεί οριστικά η στρατηγική αποκρατικοποίησης του ΟΛΘ, δηλαδή εάν θα παραχωρηθούν συγκεκριμένες λιμενικές χρήσεις ή εάν θα ιδιωτικοποιηθεί συνολικά το λιμάνι.

Στη συνέχεια, ο ίδιος τόνισε πως ο διαγωνισμός για τον ΟΛΘ θα προκηρυχθεί μέσα στο επόμενο δίμηνο, ενώ ήδη μεγάλοι διεθνείς forwarders έχουν εκδηλώσει το ενδιαφέρον τους προς το ΤΑΙΠΕΔ για τον ΟΛΘ.Στο πλαίσιο αυτό, τουλάχιστον πέντε παγκοσμίου βεληνεκούς ανάλογοι οίκοι, ανάμεσα στους οποίους και η κινεζική Hutchison (που είχε εισέλθει και στον προηγούμενο διαγωνισμό για τον ΟΛΘ) τρέφουν επενδυτικές βλέψεις για το λιμάνι της Θεσσαλονίκης, ενώ ο κ. Αθανασόπουλος ξεκαθάρισε ότι μέχρι στιγμής η Cosco δεν ενδιαφέρεται για τον ΟΛΘ.

Ο πρόεδρος του ΤΑΙΠΕΔ ξεναγήθηκε σε εγκαταστάσεις του ΟΛΘ και ενημερώθηκε για τις προοπτικές του από υψηλόβαθμα στελέχη του, ενώ δήλωσε ότι ο μελλοντικός επενδυτής για το λιμάνι θα επιλεγεί πρώτα με βάση τον στόχο της ανάπτυξης και το προσφερόμενο τίμημα θα είναι το δεύτερο σε βαρύτητα κριτήριο.
«Το λιμάνι της Θεσσαλονίκης έχει πολύ μεγάλες αναπτυξιακές προοπτικές, μπορεί να λειτουργήσει ανταγωνιστικά με το λιμάνι του Πειραιά και να αποτελέσει, σε συνεργασία με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, μεταφορικό κέντρο για τη Νοτιοανατολική Ευρώπη», υπογράμμισε χαρακτηριστικά.

imerisia