Πέφτει και τυπικά η αυλαία των μεγάλων έργων με την παράδοση αύριο από τον υπουργό Υποδομών κ. Χρίστο Σπίρτζη του αυτοκινητοδρόμου Κεντρικής Ελλάδας – Ε65 από την Ξυνιάδα έως και τα Τρίκαλα.
Πρόκειται για περίπου 80 χλμ., σύγχρονου, ασφαλούς αυτοκινητοδρόμου, με τον οποίο παρακάμπτονται οι γνωστές για την επικινδυνότητά τους στροφές στο Δομοκό, ενώ η διάρκεια του ταξιδιού προς Τρίκαλα και Καρδίτσα, μειώνεται περισσότερο από 30 λεπτά.
Οι οδηγοί που έρχονται από Νότο, θα συναντούν στο 24ο χλμ. του υφιστάμενου άξονα Λαμίας – Καρδίτσας, νέο κυκλικό κόμβο (round about) που θα τους οδηγεί εντός του αυτοκινητοδρόμου, ενώ η είσοδος από Βορρά θα πραγματοποιείται από αντίστοιχο κυκλικό κόμβο που συνδέεται με τον υφιστάμενο άξονα Λαρίσης – Τρικάλων στο 56ο χλμ.
Το τμήμα Ξυνιάδα – Τρίκαλα διαθέτει όλα τα χαρακτηριστικά ενός σύγχρονου, ασφαλούς αυτοκινητοδρόμου.
Με δυο λωρίδες κυκλοφορίας και λωρίδα έκτακτης κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση, στα σημαντικότερα τεχνικά στοιχεία του συναντάμε:
Δυο δίδυμες σήραγγες συνολικού μήκους περίπου 1 χλμ.
13 Γέφυρες με σημαντικότερη τη Γέφυρα του Πηνειού μήκους 595 μ.
17 Άνω & 22 Κάτω Διαβάσεις
8 χώρους προσωρινής στάθμευσης ( 4 ανά κατεύθυνση)
140 οχετούς
Με την παράδοση σε κυκλοφορία του έργου, στη διάθεσή κάθε οδηγού θα βρίσκεται και μια σειρά υπηρεσιών οδικής ασφάλειας και εξυπηρέτησης όπως:
Α) 24ωρα Περίπολα Οδικής Ασφάλειας
Β) 4ψήφιος αριθμός Έκτακτης Ανάγκης 24ωρης λειτουργιάς, 1075
Γ) Τηλεφωνική Εξυπηρέτηση Πελατών στον αριθμό 801 700 7000
Δ) Δωρεάν Οδική Βοήθεια σε περιπτώσεις ακινητοποίησης
Η κατασκευή του τμήματος Ξυνιάδα – Τρίκαλα υπήρξε μεγάλη πρόκληση.
Στην περιοχή διάνοιξης των δίδυμων σηράγγων, υπήρχε έντονο ορεινό ανάγλυφο και γειτνίαση με έργο της ΕΡΓΟΣΕ.
Στην περιοχή της αποξηραμένης λίμνης Ξυνιάδας (32,5 χλμ. έως 42 χλμ.) χρειάστηκε να ληφθούν ειδικά γεωτεχνικά μέτρα.
Σε διάφορα σημεία απαιτήθηκε η διαχείριση κοίτης ποταμών, ενώ ένα μεγάλο ζήτημα υπήρξαν και οι απαλλοτριώσεις, αφού έως ότου ολοκληρωθούν και με στόχο τη συνέχεια της κατασκευής, απαιτήθηκε η ενοικίαση περισσοτέρων από 800 στρεμμάτων γης, από τον κατασκευαστή.
Ο Ε65, είναι ένα έργο με ιδιαίτερη στρατηγική σημασία για την ανάπτυξη της χώρας και της Περιφέρειας.
Με την ολοκλήρωση του συνόλου του Ε65, θα συνδέεται το λιμάνι της Ηγουμενίτσας -που λειτουργεί ως πύλη της Ελλάδας προς την Κεντρική Ευρώπη- με το λιμάνι του Βόλου και η χώρα μας θα αποκτήσει σύνδεση με τα Διευρωπαϊκά Δίκτυα.
Το ταξίδι από Λαμία έως και Εγνατία Οδό, θα διαρκεί 1 ώρα και 30 λεπτά, ενώ σημαντικοί τουριστικοί προορισμοί όπως τα Μετέωρα, η Λίμνη Πλαστήρα, τα Άγραφα, το Μέτσοβο, το Καρπενήσι θα είναι προσβάσιμοι, γρήγορα, εύκολα και με ασφάλεια.
Η διαδρομή Τρίκαλα – Αθήνα θα αποκτήσει διάρκεια περίπου 3 ωρών, η διαδρομή Καρδίτσα – Αθήνα 2 ωρών και 30 λεπτών και η διαδρομή Αθήνα – Δομοκός 2 ωρών και 10 λεπτών.
Όλες οι μεγάλες πόλεις της Δυτικής Μακεδονίας θα γλιτώνουν περισσότερες από 2 ώρες στο ταξίδι τους για την πρωτεύουσα, ενώ το έργο θα συμβάλλει σημαντικά και στην ανάπτυξη της περιοχής της Λαμίας, αφού η σύνδεσή του Ε65 με τον αυτοκινητόδρομο Α.Θ.Ε. θα πραγματοποιείται μετά τον Α/Κ Θερμοπυλών.
Το σύνολο του Ε65, περιλαμβάνει την ολοκλήρωση της κατασκευής δυο επιπλέον τμημάτων, όπως ρητώς είχε οριστεί στη Σύμβασης Παραχώρησης του έργου (Ν. 3597/2007, όπως τροποποιήθηκε με Ν. 4219/2013):
Α) Νότιο Τμήμα: 0 χλμ. έως 32ο χλμ. – (Τ2 κατασκευαστική περίοδος)
Το τμήμα από αυτό ξεκινά από την ένωση με τον αυτοκινητόδρομο Α.Θ.Ε. μετά τον Α/Κ Θερμοπυλών και φθάνει έως την Ξυνιάδα.
Σήμερα, η κατασκευαστική του πρόοδος, ειδικά έως το 14ο χλμ. ξεπερνά το 50%, ενώ περιλαμβάνει και σήραγγα συνολικού μήκους 3 χλμ. στην οποία η διάνοιξη έχει ολοκληρωθεί 500 μ. εκατέρωθεν.
Β) Βόρειο Τμήμα: 111ο χλμ. έως τέλος Έργου (Τ2 κατασκευαστική περίοδος)
Το τμήμα αυτό ξεκινά από τα Τρίκαλα και φθάνει έως το πέρας του Ε65, δηλαδή την ένωση με την Εγνατία Οδό στην ευρύτερη περιοχή δυτικά των Γρεβενών. Από το 111ο χλμ. έως το 136ο χλμ. η πρόοδος κατασκευής του σήμερα αγγίζει το 40%.